يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱

راهکار وحدت اصولگرایان از نظر فدایی

پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب: 399245
دبیرکل جمعیت ایثارگران با تأکید براینکه انتظار داریم دولت بتواند در سامان دادن عقلانیت در کشور و نهادینه کردن محکمات انقلاب پیشتاز باشد، گفت: دو قطبی‌سازی‌هایی که عده‌ای اخیراً آن را دنبال می‌کنند از شگردهای دشمن است.
راهکار وحدت اصولگرایان از نظر فدایی
به گزارش جهان به نقل از فارس، حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران صبح امروز (پنج‌شنبه) طی سخنانی در ششمین کنگره این تشکل که در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب برگزار شد، اظهار داشت: برای تحقق وحدت بین اصولگرایان باید آرمان‌ها و اهداف عالیه انقلاب را در نظر بگیریم و در راستای تحقق آنها تلاش کنیم، سخن بر سر این است که این وحدت چگونه حاصل می‌شود، ما نمی‌توانیم آرمان‌های انقلاب را نادیده بگیریم، باید دائماً متوجه این ارزش‌ها باشیم که نکند خدای ناکرده در این مسیر فراموشی پیش آید.

وی با بیان اینکه موضوع بعدی در این زمینه توجه به محتوای وحدت است، افزود: وحدت بعد از گفتمان انقلاب اسلامی به عنوان گفتمان عقلایی و گفتمان مادر انقلاب، مطرح است، باید نسبت به اصل گفتمان انقلاب اسلامی به باور و تحلیل مشترک برسیم، اگر سلسله مراتب گفتمانی را به عنوان محتوای وحدت برای ملت و خواص در نظر بگیریم، امر بسیار مهمی است، باید به برداشت مشترکی از تحلیل شرایط دست یابیم، باید دید آیا باور داریم که سرکرده دشمنی‌ها علیه انقلاب، آمریکاست یا نه؟ باید دید آیا باور داریم در یک جنگ تمام عیار اقتصادی و رسانه‌ای و عملیات روانی از ناحیه دشمن قرار داریم یا نه؟ اگر این باور بین نیروهای انقلاب باشد نوعی سلوک سیاسی و موضع‌گیری سیاسی‌ ما تغییر خواهدکرد

وی در ادامه سخنان با اشاره به تحلیل شرایط منطقه و جهان گفت: بایستی در انتظار داشتیم که انتظار مستضعفان عالم از جمهوری اسلامی ایران چیست؟ باید به تفاهم‌ مشترکی در این زمینه دست یابیم و ببینیم چه تحلیلی از شرایط داخلی کشورمان داریم، آیا نباید توجه به مشکلات و مسائل و چالش‌های جاری داشته باشیم؟ یکسری مسائل جاری در داخل کشور داریم که نمونه آن مشکلات اقتصادی است و ضرورت دارد برای حل این مشکلات گام‌های اساسی برداشته شود و اگر انی مسائل و مشکلات به خوبی تحلیل نشوند، دشمن از آن سواستفاده می‌کند.

فدایی با بیان اینکه درگیری‌‌های جناحی بی‌حاصل به دشمن کمک می‌کنیم لذا باید از این درگیری‌ها فرار کنیم و آنها را کنار بگذاریم، گفت: اصول وحدت باید مبنای کارمان قرار گیرد، ما راه عبورمان از چالش‌ها و مشکلات و نیل به آرمان‌های انقلاب را «وحدت» می‌دانیم و همه این موارد نیز بایستی حول محور ولایت فقیه باشد چرا که این ولایت است که اولویت‌ها را تعیین می‌کند و در مقام تبیین ارزش‌ها ما را هدایت می‌کند، هرکجا از گفتمان انقلاب و تبعیت‌پذیری از ولایت فقیه فاصله گرفتیم، نقطه ضعف ما بوده است و مسیر پیشرفت انقلاب نیز حکایت از این مطالب دارد.

دبیرکل جمعیت ایثارگران در ادامه سخنانش با تأکید براینکه هرکجا اختلاف شد اسیب جدی دیدیم، گفت: باور کنیم که نظام سلطه روی ایجاد اختلاف در درون نظام جمهوری اسلامی سرمایه‌گذاری کرده است،‌باور کنیم صف‌آرایی‌های سیاسی و جناح‌بندی‌های کاذب و بی‌منطق از شگردهایی است که سرمایه‌ایی برای دشمن می‌شود، از ابتدای انقلاب شاهد گروه‌های اندکی متملق و چاپلوسی بودیم که با شیرین‌زبانی توانست محاسبات مسئولان ما را به هم بریزند، حاشیه امن این افراد زمانی است که تنش‌ها و درگیری‌ها و صف‌آرایی‌های کاذب سیاسی صورت گیرد.

فدایی در پایان خاطرنشان کرد:‌ دو قطبی‌سازی‌هایی که عده‌ای اخیراً آن را دنبال می‌کنند از شگردهایی است که سرمایه دشمن می‌شود، باید خودمان را برای صحنه‌های بزرگ و عظیم و سرنوشت‌ساز پیش‌رو آماده کنیم که اگر غفلت‌کنیم آسیب‌های جدی متوجه ما خواهد شد، انتظار ما از دولت این است که بتواند در سامان دادن عقلانیت در کشور و نهادینه کردن ارزش‌های انقلاب و محکمات انقلاب پیشتاز باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *