کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

علی کریمی چرا از تیم ملی کنار رفت؟!

کی‌روش و دوستان بلیط First Class، کریمی و بازیکنان بلیط عادی!

9 دی 1393 ساعت 17:14

علی کریمی وقتی جایگاهش را در هواپیما متوجه شد، شاکی شد و گفت وقتی احترام من رانگه نداشتند، نمانم بهتر است.


گروه ورزش جهان - مسعود پاشنا: نام علی کریمی دستیار کارلوس کی‌روش در لیست پروازی کاروان تیم ملی به استرالیا قرار نداشت تا کاروان تیم ملی فوتبال بدون جادوگر راهی جام ملتهای آسیا شود.

خروج ناگهانی علی کریمی از اردوی تیم ملی فوتبال و عزیمت نکردن جادوگر به استرالیا با واکنش های زیادی همراه بود که این اقدام کریمی شوک بزرگی به کارلوس کی روش، ملی‌پوشان و فوتبال‌دوستان وارد کرد؛ البته کریمی خصوصیات منحصر به فردی دارد و وقتی تصمیمی را می گیرد، حتما دلائلی برای آن دارد.

درباره غیبت ناگهانی وی حرف و حدیث‌‎ حرفهای زیادی به گوش می‌رسد اما چند احتمال قوی را می‌توان در این تصمیم مربی تیم ملی دخیل دانست. جادوگر پس از حضور نیافتن در اردوی تیم ملی، جمله عجیب «اگر نمی‌توانی خدمت کنی، برو تا خیانت نکنی» را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است!

عدم دعوت محمد نوری به تیم ملی!

عدم دعوت کاپیتان قرمزها می تواند یکی از عوامل دور شدن کریمی از تیم ملی باشد. محمد نوری در آخرین دیدار تدارکاتی تیم ملی عملکردی بسیار خوبی داشته و به عنوان یک هافبک، هت‌تریک هم کرده تا آمادگی‌اش را به رخ بکشد، جالب این که اکثر کارشناسان فوتبال جای خالی نوری در تیم ملی یادآور شدند اما کی‌روش پس از اینکه نوری را همراه تیم ملی به برزیل نبرد، بازهم بر روی نام کاپیتان‌ پرسپولیس در‌ آستانه سفر به استرالیا خط قرمز کشید تا برای نخستین بار در تاریخ فوتبال ایران، تیم ملی ایران بدون اینکه از پرسپولیس بازیکنی داشته باشد، راهی مهمترین رخداد فوتبالی قاره شود.

البته همان گونه که پیش از این نوشتیم، اردوی آفریقای جنوبی بیشتر جنبه تفریحی داشت، تنها هدف کی روش از برگزاری این اردو تعطیلی لیگ و نمایش قدرت بود. با اطمینان و با کمال تاسف باید اذعان کرد که قطعا این تیم ملی دستاورد مهمی از جام ملتهای آسیا نخواهد داشت؛ مگر این که معجزه ای رخ دهد .

شک نکنید که تیم ملی با همان تفکران تدافعی در این رقابتها ظاهر می شود و با همان ترکیب جام جهانی در این بازیها به میدان می رود.

در فهرست کی روش نام چندین هافبک تدافعی دیده می شود! آندو، نکونام و امید ابراهیمی! ولی از هافبک بازیساز خبری نیست! براساس این شواهد مشخص است وقتی تیمی بدون هافبک بازیساز و با یک مهاجم به میدان می رود، چگونه می تواند تهاجمی بازی کند؟

اختلاف مشترک مجید صالح و علی کریمی با کی روش پرتغالی

جالب این که تنها دو هفته مانده به آغاز رقابت‌های جام جهانی۲۰۱۴ برزیل، مجید صالح دستیار ایرانی کارلوس کی‌روش از سمت خود استعفا داد. دلیل این اقدام صالح البته خیلی زود مشخص شد. او که به عنوان مربی تیم ملی همراهی می‌کرد با دستور کی‌روش حق نشستن روی نیمکت این تیم را نداشت و باید از روی سکوها بازی‌های تیم ملی را دنبال می‌کرد، ظاهرا کی‌روش همین جایگاه را برای کریمی در نظر گرفته بود!

کی‌روش و دوستان بلیط First Class، کریمی و بازیکنان بلیط عادی!

ضمنا علی کریمی وقتی جایگاهش را در هواپیما متوجه شد، شاکی شد و گفت وقتی احترام من را نگه نمی‌دارند، نمانم بهتر است. از قرار معلوم برای برخی مربیان و ملی‌پوشان بلیت First Class گرفته شده و برای کریمی و برخی بازیکنان بلیت معمولی!

جادوگر که همین چند شب پیش هدایتی را به اردوی تیم ملی کشاند و از او ۲۵۰ هزار دلار برای کمک به تیم ملی فوتبال پول گرفت، وقتی متوجه شد بلیت هواپیما برای تمام ملی‌پوشان یکسان نیست، شاکی شد و گفت وقتی احترام من را نگه نمی‌دارند، نمانم بهتر است.

به گمان وی اگر قرار باشد در استرالیا سکونشین باشد و تنها نام مربی تیم را داشته باشد همان بهتر که از تیم ملی جدا شود و یا به قول خودش «اگر نمی‌توانی خدمت کنی، برو تا خیانت نکنی»


کد مطلب: 398984

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/398984/کی-روش-دوستان-بلیط-first-class-کریمی-بازیکنان-عادی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com