سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

ده لحظه فراموش نشدنى فوتبال ۲۰۱۴

دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب: 398617
رقابت هاى جام جهانى و قهرمانى آلمان ها بى ترديد از مهم ترين و فراموش نشدنى ترين اتفاق فوتبالى در سال ۲۰۱۴ بوده است،‌ اما به جزء اين اتفاق، لحظات و رويدادهاى فوتبالى ديگر نيز در اين سال وجود داشته اند كه سبب شادى، هيجان، شگفتى و حتى ناراحتى شده اند.
به گزارش جهان به نقل از طرفداری، رقابت هاى جام جهانى و قهرمانى آلمان ها بى ترديد از مهم ترين و فراموش نشدنى ترين اتفاق فوتبالى در سال ۲۰۱۴ بوده است،‌ اما به جزء اين اتفاق، لحظات و رويدادهاى فوتبالى ديگر نيز در اين سال وجود داشته اند كه سبب شادى، هيجان، شگفتى و حتى ناراحتى شده اند.

۱- ليورپول شانس قهرمانى خود در ليگ برتر را بعد از ۲۵ سال از دست داد

رقابت هاى ليگ برتر جزيره هفته سى و هفتم، بعد از ۲۵ سال بى عنوانى، ليورپول در آستانه فتح رقابت هاى ليگ برتر قرار گرفته است، پيروزى در ديدار خارج از خانه مقابل كريستال پالاس مى تواند قدمى بلند به سوى كسب عنوان قهرمانى توسط شاگردن برندان راجرز باشد. ليورپول تا دقيقه ۷۹ با حساب ۳:۰ از حريف خود پيشى مى گيرد،‌اما در آخرين دقايق بازى اين تيم سه گل دريافت مى كند و شانس خود را براى رسيدن به عنوان قهرمانى از دست مى دهد و به اين ترتيب روياى قهرمانى ليورپول در طول كمتر از ده دقيقه از بين مى رود.

۲- شكست تاريخى و فاجعه بار برزيل در بازى نيمه نهايى جام جهانى مقابل آلمان

در ديدار نيمه نهايى رقابت هاى جام جهانى، آلمان ها به مصاف برزيل مدعى قهرمانى و ميزبان رقابت ها رفتند و در ظرف مدت كمتر از بيست دقيقه با زدن گل هاى متوالى روياى برزيلى ها را براى رسيدن به فينال از بين بردند. شكست ۷:۱ نتيجه تاريخى اين ديدار فراموش نشدنى بوده است.

۳- سویا موفق به كسب قهرمانى در رقابت هاى ليگ اروپايى شد

در يك فينال جذاب تيم سوياى اسپانيا در ضربات پنالتى موفق به شكست بنفيكا ليسبون، نماينده پرتغال شد. ليسبون با شكست در اين ديدار هشتمين فينال متوالى خود در رقابت هاى اروپايى را از دست داد تا سويا به سومين قهرمانى خود در اين رقابت ها بعد از سال هاى ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ دست يابد.

۴- اولريش هوينس به دليل فرار مالياتى به زندان محكوم شد

اين اتفاق هر چند براى فوتبال چندان خوشايند نبود اما اتفاقى فراموش نشدنى به حساب مى آيد. با اثبات اتهامات فرار مالياتى اولى هوينس رئيس موفق باشگاه بايرن مونيخ و محكوم شدن وى به سه سال زندان، شوكى عظيم به جامعه فوتبال آلمان وارد شد. از ماه مارس سال ۲۰۱۴ ميلادى دوران محكوميت هوينس در زندانى در شهر مونيخ آغاز شده است.

۵- لوئيز سوارز، جورجو كيه لينى را گاز گرفت

در ديدار بين ايتاليا و اروگوئه از مرحله گروهى رقابت هاى جام جهانى، لوئيز سوارز مهاجم اروگوئه اى براى سومين بار در دوران حرفه اى خود بازيكنى از تيم حريف را گاز گرفت، اين بار جورجو كيه لينى مدافع ايتاليايى كه بعد از پايان بازى اين گونه به اظهار نظر پرداخت، قربانى لوئيز سوارز بود:"براى سوارز جريمه اى در نظر گرفته نخواهد شد، چرا كه فيفا مى خواهد همه ستارگانش در جام جهانى حضور داشته باشند، آنها شجاعت اين را نخواهند داشت تا از فيلم هاى بازى بر ضد او استفاده نمايند. داور مسابقه نيز آثار دندان هاى او را بر روى شانه هاى من مشاهده نمود، اما حريمه اى براى او در نظر نگرفت." بعد از اين اتفاقات فيفا براى سوارز جريمه اى چهار ماهه در نظر گرفت.

۶- فينال شخصى كريستوف كرامر

سال ۲۰۱۴ براى كريستوف كرامر سالى رويايى بوده است، او به عنوان بازيكن شگفتى ساز مسافر تيم ملى آلمان در جام جهانى برزيل بود و به دليل مصدوميت نا بهنگام سامى خديرا در تمرينات پيش از ديدار فينال، او به عنوان جانشين خديرا در تركيب اصلى آلمان براى رويارويى با آرژانتين انتخاب شد. در دقيقه شانزده بازى او برخوردى سخت با بازيكن حريف داشت اما به بازى ادامه داد، برخوردى كه سبب از بين رفتن هوش او شده بود، وى در چنين حالتى از داور مسابقه پرسيده بود كه"آيا اين بازى واقعا فينال است؟" داور مسابقه به همين دليل وضعيت عجيب كرامر را به اطلاع شواين اشتايگر رسانده بود، كه در نهايت باعث تعويض زود هنگام وى از زمين شد و به اين ترتيب وى فينالى شخصى و عجيب را تجربه نمود.

۷- شكست اسپانيا در مرحله گروهى رقابت هاى جام جهانى

اسپانيا كه به عنوان قهرمان اروپا، مدافع قهرمانى جام جهانى و يكى از مدعيان اصلى اين رقابت ها به برزيل سفر كرده بود، در اولين بازى اين تيم با نتيجه عجيب ۵:۱ مغلوب هلند شد و در بازى دوم نيز با دو گل از شيلى شكست خورد، تا شاگردان دل بوسكه موفق به صعود از مرحله گروهى اين رقابت ها نشوند و نخستين شگفتى جام رقم خورد.

۸- مرگ تيتو ويلانو سرمربى سابق بارسلونا

در تاريخ نوزدهم ژولاى سال ۲۰۱۳ فرانسيسك ويلانوا اي بايو ملغب به تيتو به دليل ابتلا به بيمارى سرطان از سمت خود به عنوان سرمربى بارسلونا استعفا نمود و در تاريخ بيست و پنجم آپريل ۲۰۱۴ تيتو به دليل پيشرفت اين بيمارى در سن ۴۵ سالگى دار فانى را وداع نمود.

۹- رئال مادريد فاتح دسيما شد

فينال ليگ قهرمانان فصل ۲۰۱۳/۱۴ به دربى مادريد و رويارويى دو تيم رئال مادريد و اتلتيكو مادريد تبديل شده بود. تا دقايق پايانى بازى تيم دوم مادريد از حريف خود پيش بود تا اينكه سرخيو راموس با گل زنى خود بازى را به تساوى كشاند و در وقت هاى اضافى نيز شاگردان آنجلوتى سه گل ديگر به داشته هاى خود اضافه نمودند تا رئال مادريد با حساب ۴:۱ برنده فينال ليسبون و براى دهمين بار (دسيما) فاتح رقابت هاى ليگ قهرمانان اروپا باشند.

۱۰- زدن گل قهرمانى آلمان در جام جهانى توسط ماريو گوتسه

فينال هيجان انگيز جام جهانى بين دو تيم آلمان و آرژانتين به وقت هاى اضافى كشيده شد، در دقيقه ۱۱۳ بازى ماريو گوتسه كه به عنوان بازيكن جانشين وارد ميدان شده بود، توانست با گل زنى خود بعد از بيست چهار سال و براى چهارمين بار آلمان را به قهرمانى در جام جهانى برساند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *