سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱
۱

پشتیبانی مردم از نفت تا انرِژی هسته‌ای

يکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب: 398572
​پدر شهید مصطفی احمدی روشن با اشاره به برخی اظهارات درباره عدم ضرورت پرداختن به فناوری هسته ای گفت: کسی که نوکر آمریکا باشد قطعا انرژی هسته ای به درد او نمی خورد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، رحیم احمدی روشن در مراسم بزرگداشت فرزند شهیدش مصطفی احمدی روشن در دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به آیات قرآن کریم درباره شأن و جایگاه شهدا گفت: تاکید قرآن این است که شهدا از دست نمی روند بلکه بدست می آیند و اگر ما یک مصطفی را از دست دادیم که در واقع از دست نداده ایم، اما هزاران مصطفی را که همه دانشجویان ایران هستند بدست آوردیم.

وی با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر اینکه چه ضرورتی برای پیگیری موضوع هسته ای در کشور وجود دارد، گفت: انرژی هسته ای به درد کسانی نمی خورد که در این راه هزینه ای نداده اند اگر آنها شهدای بی نظیر مانند علی محمدی و شهریاری و شهید غریب و مظلومی مانند رضایی نژاد و شهیدی مانند مصطفی که نوکر مردم ایران بود تقدیم کرده بودند، این حرفها را نمی زدند.

پدر شهید احمدی روشن ادامه داد: اینها طبیعی است که انرژی هسته ای به دردشان نمی خورد یعنی کسی که نوکر آمریکا باشد قطعا انرژی هسته ای به درد او نخواهد خورد اگر این صنعت به درد ما نمی خورد چرا استکبار جهانی دست بر روی این حوزه گذاشته است؟

وی با اشاره به تلاش های فرزندش در راه توسعه علمی در کشور گفت: مصطفی آدمی بود که در شبانه روز ۳ یا ۴ ساعت بیشتر استراحت نمی کرد و وقتی هم که هفته ای یک بار در خانه میزبان او بودیم همین طور که صحبت می کردیم می دیدیم از خستگی به خواب رفته است و حتی طبق برآورد دوستانش حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار کیلومتر برای انجام وظایفش طی طریق کرده بود تا این صنعت به اینجا برسد.

مردم ایران از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شوند


رحیم احمدی روشن با اشاره به تمرکز استکبار جهانی بر توقف برنامه هسته ای ایران گفت: فردی که از او اسم نمی آورم پیش بچه های سپاه آمده بود و آمار موشک های سپاه را می خواست تا به قول خودش با بیان این آمار روی آمریکا را کم کند! بچه های سپاه نیز به آن جواب داده بودند که برو و بگو ما به قدر کافی موشک داریم که شما را نابود کنیم.

وی خطاب به قدرتهای خارجی گفت: اگر این انرژی بد است شما چرا از آن استفاده می کنید اینها در زمان مصدق هم در رابطه با نفت همین حرفها را می زدند اما مردم ایران از یک سوراخ دوباره گزیده نمی شوند.

احمدی روشن با بیان اینکه در سالهای ۸۲ تا ۸۴ که تقلیل غنی سازی اورانیوم در ایران صورت گرفت مصطفی را یک مرده متحرک دیدم که هیچ انگیزه ای نداشت اما آن دوره نحس طی شد و در نهایت با پیگیری رهبر انقلاب، مهر و موم ها از تاسیسات هسته ای برداشته شد و امثال مصطفی شبانه روز برای مردم کار کردند.

پدر شهید احمدی روشن ادامه داد: این بچه ها ۱۲ شبانه روز مداوم پشت دستگاههای سانتریفیوژ کار می کردند و یک شب به خانه می آمدند تا اینکه ابتدا غنی سازی ۳.۵ درصد و سپس با همت شهید شهریاری غنی سازی ۲۰ درصد انجام شد.

وی با اشاره به خاطره یکی از اقوامش گفت: این فرد از مصطفی پرسیده بود که سوخت ۲۰ درصد برای چیست و چه ضرورتی دارد مصطفی نیز جواب داده بود که ما باید در مقابل استکبار جهانی با دست پر صحبت کنیم و اگر کوتاه بیاییم حرف ما را گوش نخواهند کرد. آن زمان که او این حرفها را زده بود هنوز حرفی از مذاکره و تعلیق دوباره نبود اما گویا خداوند آئینه ای در مقابل او قرار داده بود که کشور چه نیازی دارد.

وی گفت: اما متاسفانه مسئولان ما قدر این موضوع را ندانستند و نتوانستند از این در گرانبها حفاظت کنند و حدود ۱۶۰ تا ۱۷۰ کیلو گرم اورانیوم غنی شده را در آب رودخانه ریختند.

پدر شهید احمدی روشن اظهار داشت : باعث تاسف است که یکی از مسئولان ما اعلام کرده بود که ما از اول هم به سوخت ۲۰ درصد نیاز نداشتیم اما همان شخص امسال و در مراسم شهید شهریاری اعلام کرد که در ازای تلاش شهید شهریاری برای تولید سوخت ۲۰ درصد، حاضر بودیم صدها میلیارد تومان به او بدهیم اما قبول نکرد.

وی افزود: این دوگانگی ها در حرف زدن برای کسی که یک روز در راس دستگاه دیپلماسی کشورمان بوده واقعا قبیح بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چقدر هم از تیم مذاکرات هسته ای دولت هم شما حمایت کرده اید؟!! خخخخخخخخخخخخخخ