چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۱

داروخانه‌ها حق تغییر نسخه‌ها را ندارند

سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۴۶
کد مطلب: 396647
مشکلات بسیاری برای جامعه پزشکان پوست و زیبایی وجود دارد که یکی از مهم‌ترین این مشکلات تغییر نسخه پزشکان توسط داروخانه‌هاست.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، در چهاردهمین کنگره انجمن متخصصین پوست ایران دکتر گلشن متخصص پوست و مو و دبیر اجرایی این کنگره بیان کرد: در حال حاضر ۹۰۰ نو متخصص پوست و زیبایی در ایران در حال فعالیت هستند که ۹۹ درصد این بیماری‌های پوست قابل حل است.

وی افزود: مشکلاتی که در بین پزشکان پوست و زیبایی وجود دارد می‌توان به چهار دسته تقسیم بندی کرد.
در دستهٔ اول پزشکان غیر متخصص که فعالیت متخصص‌های زیبایی را انجام می‌دهند به طور مثال پزشکان عمومی علاوه بر تخصص خود، تخصص‌هایی زیبایی را نیز انجام می‌دهند که با درج تابلو تخصص آن‌ها مشکلات مردم برای تشخیص پزشک متخصص خود حل خواهد شد و در دستهٔ دوم تعرفه‌ها مشکل اساسی پزشکان پوست و زیبایی است که پیشنهاد ما برای حل این مشکل ترجمه کامل کتاب تعرفه‌هاست.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات جامعه پزشکان پوست و زیبایی عدم توجه به نرخ ویزیت‌هاست.

وی در آخر گفت: بسیاری از داروخانه‌ها نسخه پزشک را تغییر می‌دهند که این عمل مجاز نیست که باید این مشکلات توسط نظام پزشکی و وزارت بهداشت پی گیری شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *