يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱

پیشنهادات نفتی به سرمایه گذاران خارجی

دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۳۵
کد مطلب: 396272
یک مقام مسوول در شرکت ملی نفت با اعلام جزئیات پروژه‌های قابل معرفی در کنفرانس لندن، میادین نفتی سپهر، سهراب و اروند را از جمله این پروژه‌ها معرفی و تصریح کرد: در صورت ادامه تحریم‌ها و نبود شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاری، از بستر اقتصاد مقاومتی و منابع داخلی برای اجرای پروژه‌ها استفاده خواهیم کرد.
به گزارش جهان، مشتاقعلی گوهری، معاون مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت، در گفت‌وگو با «ایسنا» درباره جزئیات پروژه‌هایی که بنا شده در کنفرانس لندن در قالب رونماییازقراردادهای جدید نفتی ایران معرفی شود، اظهار کرد: بنا شده میادین جدید نفتی و گازی در کنفرانس لندن رو‌نمایی شود که فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی از جمله این پروژه‌ها است.

وی در ادامه میادین نفتی سپهر، سهراب و اروند در غرب کارون و دشت آبادان را از دیگر پروژه‌های قابل معرفی عنوان و خاطرنشان کرد: در مقابل قراردادهای جدید برای سال آینده یک میلیارد دلار می‌تواند قراردادهای جدید و یک میلیارد دلار قراردادهای بیع متقابل موجود باشد.

گوهری میزان استقبال از این پروژه‌ها را وابسته به شرایط دانست و تصریح کرد: در صورت ادامه تحریم‌ها از بستر قانونی موجود مانند بند «ق» تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۳، منابع داخلی سرمایه‌گذاران مانند بانک‌ها و استفاده از تسهیلات صندوق توسعه برای اجرای پروژه‌ها استفاده خواهیم کرد.


نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *