شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۲
۳

خودکشی اقتصادی عربستان با طلای سیاه

يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب: 396162
پس از سقوط قیمت طلای سیاه در بازارهای جهانی، عربستان سعودی قیمت فروش نفت خود را کاهش داد تا با فروش نفت ارزان تر امکان کسب سود بیشتر در بازار جهانی را برای اقتصاد خود فراهم کند و مهمتر از اقتصاد خود به آمریکا کمک نماید.
به گزارش جهان به نقل از ایران اسلامی، دگرگونی های اخیر در قیمت جهانی نفت مخصوصا کاهش قیمت نفت عربستان و افزایش تولید این کشور در بازارهای جهانی، ورای سیاست های خاص این کشور در کنار زدن رقیب های روسی و ایرانی خود نگرانی کارشناسان اقتصادی عربستان را در پی داشت.

در طی چند روز اخیر برخی کارشناسان اقتصادی درعربستان نگرانی خود را از تاثیر کشور نسبت به این کاهش قیمت نفت ابراز داشتند تا جایی که آنان اعتقاد دارند که کاهش قیمت طلای سیاه به دلیل دست یافتن به سود بیشتر و افزایش تولید کشور وابسته به نفت، عربستان را با یک تهدیدی جدی روبرو می کند به گونه ای که پیش بینی نمودند نفت موجود این کشور با روند تولید کنونی تنها برای ۷۰ سال آینده کفایت می کند.

این هشداری بسیار بزرگ برای کشور عربستان است که ۹۰درصد درآمد حاصله خود را از نفت کسب می کند و بودجه ی کلانی که این کشور هر ساله برای پروژه های منطقه ای و کارشکنی ها در منطقه خرج می کند، حاصل از درآمدهای نفتی این کشور است. درنتیجه و با این روند افزایش تولید به حراج کردن نفت خود نه تنها بازار جهانی ضربه خواهد دید بلکه اولین و تنهاترین متضرر در این قضیه خود خاندان آل سعودی می باشد.

در این راستا یک کارشناس اقتصادی عربستانی در تحلیلی از بودجه سال آینده ۲۰۱۵ عربستان از کاهش بودجه این کشور خبر داد تا جایی که به مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال سعودی ( ۳۲ میلیارد دلار ) خواهد رسید.

این در حالی است که عربستان با چوب حراج زدن به نفت خود اعلام نمود که به دنبال کسب سود و ضرر زدن به دولت تروریستی داعش است، اما ورای این انگیزه ها افزایش تولید نفت به آمریکا سود می رساند و کاهش قیمت آن تهدیدی بزرگ برای روسیه به شمار می رود.

همچنین در حاشیه کنفرانس اوپک در وین، علی النعیمی وزیر نفت عربستان از آمادگی کشورش برای فروش نفت عربستان به اسرائیل خبر داد. وی در سخنان خود بیان کرد که عربستان در بازار نفت به دنبال سود است و این کشور نفت را به هر کشوری حتی اسرائیل خواهد فروخت.

لازم به ذکر است که عربستان برخلاف ادعاهایی در مورد محکوم نمودن جنایات اسرائیل در قبال مسلمانان فلسطین، ارتباطات پنهانی و سری بسیار و فراتر از آنچه که آشکار است دارد، چیزی که بارها بسیاری از مسئولان اسرائیلی در تل آویو و سازمان موساد به آن اشاره نمودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سپیده
آقای روحانی بدنیست یک نامه به مقام معظم رهبری بنویسید واز ایشان بخواهید که فرمان بستن تنگه هرمز را بدهند
یونس
آل سعود احساس خطر میکند و خود را در آستانه فرو پاشی میبیند و به همین دلیل چوب حراج به نفت خود زده و از تولید و فروش ارزان نفت قصد دارد در مدت کوتاهی حساب های بانکی شاهزادگان را که قرار است بعد از فروپاشی از کشور فرار کنند و در کشورهای غربی و اروپایی ساکن شوند را شارژ و تامین نماید .
وای اگرخامنه ای حکم جهادم دهد