سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

مسیر های پیاده روی اربعین به شهر ری

دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۴۸
کد مطلب: 395423
فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: شهرری میزبان عزاداران حضرت سیدالشهداء (ع) در اربعین حسینی است.
به گزارش جهان، خبرگزاری فارس به‌نقل از روابط‌عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، هدایت‌الله جمالی‌پور اظهار داشت: در روز اربعین حسینی شهرستان ری میزبان هزاران نفر از عزاداران حسینی خواهد بود که پس از پیاده‌روی از مسیرهای تعیین شده، در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) به عزاداری خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: در این مراسم که با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پایگاه‌های بسیج و هیئت‌های مذهبی شهر تهران و ری برگزار می‌شود، عزاداران بعد از طی مسیرهای سه‌گانه تعیین شده در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) که بنا بر روایات و احادیث نقل شده ثواب زیارت آن حضرت مطابق با زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است به عزاداری و سینه‌زنی می‌پردازند.

معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری بیان کرد: در این زمینه کمیته امنیتی مراسم اربعین در فرمانداری ری تشکیل و نسبت به هرچه با شکوه‌تر برگزار کردن مراسم هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

* مسیر راهپیمایی عزاداران حسینی به سمت حرم حضرت عبدالعظیم (ع)

بر پایه این گزارش، مسیرهای راهپیمایی عزاداران حسینی به حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) به شرح زیر است:

مسیر اول: از میدان امام حسین (ع) تهران آغاز و عزاداران پس از طی مسیر خیابان ۱۷ شهریور، میدان خراسان، خیابان شوش،‌ میدان شوش، خیابان فدائیان اسلام به طرف حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) حرکت خواهند کرد.

مسیر دوم: از میدان آزادی آغاز و پس از طی مسیرهای خیابان آزادی، اتوبان شهید نواب صفوی، میدان بهمن، خیابان شهید رجایی به طرف حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) ادامه خواهد یافت.

مسیر سوم: از امامزاده حسن (ناحیه بسیج حبیب بن مظاهر) آغاز و پس از طی مسیرهای خیابان امین‌الملک، خیابان قزوین، میدان ۹ دی، پل جوادیه، میدان بهمن، خیابان شهید رجایی به طرف حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) ادامه خواهد یافت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *