يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱

بازسازی مدرسه «دارالفنون»

دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب: 395233
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه توسعه فرهنگ کتابخوانی، از سیاست‌های جدی این وزارتخانه محسوب می‌شود، گفت: مدرسه «دارالفنون» به عنوان مرکز اسناد آموزش و پرورش بازسازی می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، فانی با اشاره به اهمیت دارالفنون، گفت: مصمم شده‌ایم که دارالفنون را به عنوان نخستین مدرسه ایرانی و افتخاری برای آموزش و پرورش، بازسازی کنیم و آقای محمدیان (معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی کتب درسی) از طرف ما مأمور انجام این کار شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: تاکنون اقدامات خوبی برای احیای مدرسه دارالفنون صورت گرفته و شهرداری تهران متقبل شده است که به ما در انجام این امر کمک کند، همچنین هماهنگی‌های خوبی هم با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صورت گرفته است. به علاوه ما می‌توانیم از تجارب و همکاری‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در احیای محل مدرسه دارالفنون بهره‌مند شویم. قصد داریم دارالفنون را به عنوان مرکز اسناد آموزش و پرورش بازسازی کنیم.

بر اساس این گزارش، در ادامه این نشست به پیشنهاد رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی قرار شد نماینده‌ای از سوی این سازمان و وزارت آموزش پرورش ابعاد همکاری این سازمان و وزارتخانه را بررسی کنند و دکتر محمدیان معاون وزیر آموزش و پرورش و دکتر خسروی معاون سازمان اسناد و کتابخانه ملی برای این امر انتخاب شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *