يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۱
۱

ماجرای تمام‌نشدنی سرخابی‌های میلیاردر و جریمه‌ اپسیلونی

جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب: 394895
سوالی که این روزها اذهان عمومی را مشغول کرده این است که ۵ میلیون تومان جریمه برای بازیکنان میلیاردی سرخابی پوش پایتخت چه اهمیتی دارد، آن هم وقتی باشگاه این مبلغ ناچیز را می پردازد.
ماجرای تمام‌نشدنی سرخابی‌های میلیاردر و جریمه‌ اپسیلونی
به گزارش جهان، فائزه ظهیری در سایت خانه ملت نوشت: عصر روز دوم آذر ماه، تهران شاهد برگزاری هفتاد و نهمین شهرآورد پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه آزادی بود.

دیدار این دو تیم که از سری رقابت های لیگ برتر در هفته پانزدهم بود در حالی برگزار شد که تخلفاتی از سوی تماشاگران تیم پرسپولیس و استقلال تهران مبنی بر فحاشی به مربی تیم حریف و همچنین پرتاب مواد منفجره، بازی را از فضای اخلاق خارج کرد.

پس از آن بود که کمیته انضباطی رأی خود را درباره تخلفات تماشاگران و بازیکنان این دو تیم تهرانی صادر کرد.بر همین اساس، ۹ رأی در این کمیته مشخص شد که ۸ رأی آن قطعی و ۱ رأی برای جریمه باشگاه پرسپولیس قابل تجدید نظر است.

خاطی

علت جریمه

نوع جریمه

باشگاه پرسپولیس

تکرار تخلفات تماشاگران

پرداخت 20 میلیون تومان جریمه نقدی و برگزاری اولین دیدار خانگی بدون حضور تماشاگر

تیم پرسپولیس

داشتن 6 بازیکن اخطاری و اخراجی

پرداخت 5 میلیون تومان جریمه نقدی

تیم استقلال

فحاشی تماشاگران به داور و اهانت به عوامل پزشکی تیم حریف

پرداخت 5 میلیون تومان جریمه نقدی

حسین عبدی، مربی تیم پرسپولیس

حضور بر روی نیمکت تیم به مدت 2 دقیقه علیرغم محرومت و عدم توجه به تذکرات مسئولان و ورود غیرقانونی به زمین مسابقه هنگام دریافت گل حریف

پرداخت 3 میلیون تومان جریمه نقدی و 1 جلسه محرومیت از همراهی تیم

امیر قلعه نویی، سرمربی تیم استقلال

خروج مکرر از محوطه فنی و اعتراض مستمر به قضاوت داور

پرداخت 5 میلیون تومان جریمه نقدی و 1 جلسه محرومیت از همراهی تیم

میلاد فخرالدینی، بازیکن استقلال

درگیری فیزیکی

پرداخت 5 میلیون تومان جریمه نقدی و 1 جلسه محرومیت از همراهی تیم

امید عالیشاه، بازیکن پرسپولیس

شروع درگیری فیزیکی و حرکات غیر ورزشی

پرداخت 5 میلیون تومان جریمه نقدی و 2 جلسه محرومیت از همراهی تیم

محسن بنگر، بازیکن پرسپولیس

انجام رفتار غیر ورزشی و برخورد توأم با عصبانیت با بازیکنان حریف

پرداخت 5 میلیون تومان جریمه نقدی

حنیف عمران زاده، بازیکن استقلال

رفتار غیر ورزشی و اهانت به عوامل پزشکی تیم حریف

پرداخت 5 میلیون تومان جریمه نقدی


مبالغ جریمه بازیکنان و سرمربیان خاطی دو تیم پرطرفدار پرسپولیس و استقلال در حالی است که مبالغ قراردادهای این افراد چند صد میلیونی و بعضا میلیاردی گزارش شده است.

امید عالیشاه

بازیکن پرسپولیس

600 میلیون تومان

محسن بنگر

بازیکن پرسپولیس

1 میلیارد تومان

حسین عبدی

مربی پرسپولیس

180 میلیون تومان

امیر قلعه نویی

سرمربی استقلال

1 میلیارد و 200 میلیون تومان

حنیف عمران زاده

بازیکن استقلال

2 میلیارد و 500 میلیون تومان

میلاد فخرالدینی

بازیکن استقلال

750 میلیون تومان

 

حسن زاده: جریمه نقدی اهمیتی برای بازیکنان و مربیان خاطی ندارد!

اسماعیل حسن زاده، رئیس کمیته انضباطی نیز طی گفت و گویی با تأکید بر اینکه زمانی که یک بازیکن و یا مربی جریمه می شود، این جریمه برای آن شخص است که باید متحمل شود نه باشگاه، اظهار داشت: اگر بازیکن تخلف می کند باید بهای تخلفش را بپردازد تا دوباره شاهد تکرار تخلف از سوی وی نباشیم اما متاسفانه تاکنون این اتفاق رخ نداده و زمانی که یک بازیکن از سوی کمیته انضباطی جریمه می شود سریعا باشگاه مربوطه نامه می زند که آن را در زمان دیگری پرداخت خواهد کرد یا از عواید باشگاه کسر شود.

وی در ادامه با بیان اینکه با این اقدام، فرد خاطی متنبه نمی شود، عنوان کرد: قصد ما از جریمه و یا محرومیت این است که متخلفان با تنبیه مواجه شوند و از تکرار آن بپرهیزند.

رئیس کمیته انضباطی همچنین با بیان اینکه در برخی مواقع بازیکن حتی نمی داند جریمه نقدی شده و یا اگر اطلاعی داشته باشد اصلا برایش مهم نیست، خاطرنشان کرد: از آنجایی که باشگاه مربوطه جرایم را پرداخت می کند، بازیکن یا مربی خاطی نگرانی ندارد که تکرار این رویه حکم بازدارندگی جریمه نقدی در احکام انضباطی را خنثی می کند لذا از سازمان لیگ برتر خواسته ایم به این موضوع دقت کند و پیگیری های لازم را در این خصوص انجام دهد.

نجف نژاد: رقم ناچیز جریمه ۵ میلیون تومانی در قبال قراردادهای میلیاردی فوتبالیست ها

بر همین اساس، مقداد نجف نژاد، رئیس فراکسیون ورزش مجلس نیز در گفت و گویی با خانه ملت، با بیان اینکه مشکل ما در حوزه فوتبال بنیادی است گفت: عقد قراردادهایی با هزینه های سرسام آور و وجود برخی مسائل اخلاقی در بین بازیکنان و بعضا تماشاچی نماها مسائل سنگینی است که باید به طوری جدی به آنها رسیدگی شود.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در ادامه با بیان اینکه دلیل پسرفت فوتبال به خاطر پول های کلانی است که بدون حساب و کتاب صرف این ورزش می شود، گفت: باید یک تصمیم جدی برای نظارت بر اجرای قوانین در زمینه فوتبال صورت گیرد.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به جریمه های برخی بازیکنان، مربیان و باشگاه ها به دلیل موارد منشوری و اخلاقی تصریح کرد: برخی می گویند جریمه هایی که کمیته انضباطی به آن رأی می دهد مثل مهریه خانم هاست که فقط وقت طلاق می خواهند و آن نیز با هزار ادله و دلیل است، از طرفی ۵ میلیون تومان جریمه در برابر یک قرارداد ۲ میلیارد تومانی چیزی نیست.

نوروزی: بازیکنان و مربیان منشوری از فوتبال محروم شوند

رحمت الله نوروزی نیز در گفت و گوی دیگری با خانه ملت، وزارت ورزش را مسئول وقوع بداخلاقی های صورت گرفته دانست و گفت: وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی این امر باید مسئولیت بداخلاقی های رخ داده در شهرآورد اخیر پرسپولیس و استقلال را به عهده بگیرد.

نماینده مردم علی آباد کتول، فاضل آباد، مزرعه و سنگدوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فوتبالیست ها و مربیان آنها علی الخصوص آنهایی که در تیم های مطرح فعالیت می کنند الگوی مردم بوده و نماد نیروهای ملی محسوب می شوند لذا باید نسبت به رفتار آنها حساس بود.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین مسائلی که در باب جریمه افراد خاطی در تیم های فوتبال قابل طرح است این است که آیا اصلا جریمه ای از سوی آنها پرداخت می شود و اگر می شود هم باید سازو کار، نوع و مقدار جریمه مجددا تعریف شود چرا که برای برخی از موارد بی اخلاقی لازم است بازیکن در کنار پرداخت جریمه نقدی از بازی در فوتبال محروم شود.

گروسی: رعایت اخلاق یکی از ضرورت های ورود ورزشکاران به تیم های ملی باشد

حسین گروسی، دیگر عضو فراکسیون ورزش در مجلس در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت با بیان اینکه ارزش های اخلاقی باعث رشد ورزش خواهد شد، گفت: قبل از اینکه افتخار مردم به مدال آوری قهرمانانشان باشد، به اخلاق زیبنده ورزشکاران خواهند بالید.

نماینده مردم شهریار، شهرقدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: متأسفانه گذر زمان بحث اخلاق را به حاشیه برده و متأسفیم که در ورزش باید کمیته های انضباطی جرایم مختلفی را وضع کنند تا بتوانند ورزشکاران را کنترل کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه جرایم تعیین شده نمی تواند جلوی بی اخلاقی ها در فوتبال را بگیرد، عنوان کرد: جریمه ها تناسبی با دریافتی های بازیکنان و مربیان و همچنین موارد اخلاقی که مرتکب شده اند ندارد چرا که بی اخلاقی های صورت گرفته ضربه ای به ورزش کشور وارد می کند که به این راحتی قابل بازگشت نیست.

عضو فراکسیون ورزش مجلس در پایان با بیان اینکه مسائل رعایت اخلاق باید یکی از پارامترهای ارزشیابی و ورود به تیم های ملی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باید در نظام باشگاه داری تجدیدنظر شود و یکی از دلایل واگذاری باشگاه ها به این دلیل است که از پرداخت های بالا به بازیکنان و بازی های بی بهره جلوگیری شود.

بت کلیا: باشگاه ها از پذیرش بازیکنانی با سوابق محرومیت بالا خودداری کنند

یوناتان بت کلیا، عضو فراکسیون ورزش مجلس نیز در گفت و گوی دیگری با خانه ملت فرهنگ سازی در کشور را ضعیف دانست و گفت: متأسفانه در خصوص فرهنگ بسیار ضعیف عمل می کنیم و برنامه ریزی چندانی از سوی مسئولان نمی بینیم.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: اخیرا بهترین بازیکنان، مربیان و داوران آسیا انتخاب شدند اما هیچ ایرانی در لیست آنها نبود در حالی که برخی از کشورها اطراف اندازه یک شهرستان ایران هم نیستند.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی باشگاه ها به صورت میلیاردی با بازیکنان خود قرارداد می بندند، یادآور شد: این رقم باعث می شود جریمه های چند میلیونی برایشان اهمیتی نداشته باشد در حالی که یک ورزشکار باید بداند الگوی ملت و هوادارانی است که به سختی به ورزشگاه می آیند و آنها را مورد تشویق قرار می دهند.

بت کلیا همچنین با بیان اینکه جریمه های نقدی مشکلی را حل نمی کند، گفت: بازیکنان خاطی باید از بازی محروم شوند چرا که سوابق زیاد محرومیت هم باعث افت بازی آنها شده و هم باید باشگاه ها از پذیرش آنها خودداری کنند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حالم بهم میخوره از این فوتبال مزخرف باشگاه ها