دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱۱
۷
خسارت‏ها و دستاوردهاى جنگ غزه‏ +تصاویر

ديدار محرمانه مقام‌ارشد حماس با مقام‌عالي ايراني/ وضعيت تسليح كرانه باختري؛ آماری از تلفات اسرائیل

چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 394542
بيش از پنجاه هزار تن بمب بر سر مردم غزه فرو ريخته كه اين ميزان بمب بيش از مقدار بمب‏ هاى استفاده شده در تمام جنگها با كشورهاى عربى بوده.
ديدار محرمانه مقام‌ارشد حماس با مقام‌عالي ايراني/ وضعيت تسليح كرانه باختري؛ آماری از تلفات اسرائیل
به گزارش جهان، يك مقام ارشد حماس در لبنان با يك مقام عالي ايراني ديدار كرد. وي در اين ديدار، گزارشي از خسارت هاي طرفين درگيري جنگ ۵۱ روزه غزه ارايه كرده است.

وي، در خصوص خسارت‏هاى طرفين جنگ ۵۱ روزه غزه گفته است: اين جنگ از جنگ‏هاى قبلى بسيار سخت‏تر و ميزان ويرانى آن بسيار زيادتر بود، ۱۱۵۰ شهيد و ۱۱ هزار مجروح، ويرانى كامل ۱۰۰۰ منزل، ۷۰ مسجد، ۱۴۰ مدرسه و سه برج ۱۸ طبقه، ويرانى نيروگاه اصلى تأمين برق نوار غزه، ويرانى شبكه مخابرات و ارتباطات تلفنى، ويرانى نيروگاه تأمين آب شرب نوار غزه، ويرانى چهار بيمارستان به ‏طور كامل و تخريب بخشى از سه بيمارستان ديگر.

وي افزوده است: بيش از پنجاه هزار تن بمب بر سر مردم غزه فرو ريخته كه اين ميزان بمب بيش از مقدار بمب‏ هاى استفاده شده در تمام جنگها با ساير كشورهاى عربى بوده است.


اين مقام ارشد حماس با اشاره به مناطق مختل سرزمين غزه گفت: در منطقه شجاعيه ظرف يك ساعت ۱۲۰ موشك اصابت كرده و وزن هر موشك يك تن بوده است، در نبرد ۵۱ روزه از بمب‏هايى با وزن بيش از دو تن استفاده شده و بيش از پنجاه هزار منزل كوچك و بزرگ نابوده شده و چهارصد هزار نفر از مردم نوار غزه آواره شده‏ اند.


وي افزود: اين حملات و تجاوزات به مردم عادى به ‏معناى اين است كه صهيونيست‏ها هيچ اطلاعاتى در خصوص نيروهاى مقاومت و پايگاه‏هاى آن‏ها نداشته ‏اند. نتانياهو گفته بود مى‏خواهم زيرساخت موشكى و تونل‏هاى مقاومت را نابود كنم ولى نتوانستند، آن‏ها فقط شهروندان عادى را مورد هدف قرار دادند.


اين مبارز فلسطيني در مورد ميزان پاسخگويي گروههاي فلسطيني در مقابل تجاوزات رژيم صهيونيستي در طول ۵۱ روز جنگ، گفت: روزانه ۸۰ تا ۱۰۰ موشك به سمت شهرهاى فلسطين اشغالى شليك مى‏شد و توان موشكى مقاومت همان ‏طور كه در ابتداى جنگ بود تا آخر سالم باقى ماند و به هيچ عنوان ضربه نخورد.


وي افزود: طبق اطلاعاتى كه داريم خسارت صهيونيست‏ها در اين جنگ زياد بوده و تلفات ارتش رژيم صهيونيستى تا ۲۵۰۰ كشته و مجروح گزارش شده است. از خسارات وارده به خودروهاى نظامى، تانك‏ها و نفربرها نيز آمار دقيقى در دست نيست اما بسيار بالاست.


وي در تحليل چرايي شكست اسراييل گفته است: موضوع مهم‏تر، احساس شكست رژيم صهيونيستى در برابر حماس و مقاومت است، آن‏ها در خصوص اين شكست چيزى نمى‏گويند بلكه از نابودى رژيم صهيونيستى مى‏گويند چراكه اين جنگ دروازه نابودى رژيم صهيونيستى را در آينده گشود زيرا ارتش نتوانست هيچ پيروزى قطعى را به نام خود ثبت كند، حتى در داخل فلسطين، ارتش اسرائيل از حضور در جبهه فرار مى‏كرد چراكه نمى‏دانستند تونل‏هاى مقاومت از كجا سر در خواهد آورد و چگونه آن‏ها توسط رزمنده‏هاى مقاومت مورد هدف قرار مى‏گيرند و در كدام شهر و يا شهركى و در كدام خط جبهه اين تونل‏ها بيرون مى‏زنند.


مقام ارشد حماس در مورد چارچوب گروههاي مقاومت در مقابل رژيم صهيونيستي گفت: ما در جنگ معيارهاى اخلاقى را رعايت مى‏كرديم و فقط به سربازان شليك مى‏كرديم اين در صورتى است كه شهرك ‏نشين‏ها نيز در تيررس ما بودند.


وي يادآور شد: از نكات برتر اين بود كه برد موشك‏هاى مقاومت به تمام شهرهاى فلسطين اشغالى رسيد به‏ خصوص شهرهاى تل‏آويو، قدس، حيفا، ديمونا، بئر السبع، نتانيا، عسقلان.


وي افزود: درصد بسيار كمى از موشك‏هاى مقاومت توسط گنبد آهنين مورد اصابت واقع شد. غزه با آن‏كه كمى بيش از يك درصد از خاك فلسطين را تشكيل مى‏دهد، با مقاومتش، اسرائيل و برخى از دولت‏هاى عربى و اروپايى را تحقير كرد.


اين مبارز فلسطيني گفت: موضوع ديگر مهاجرت هشتاد هزار شهرك‏نشين رژيم صهيونيستى به عمق سرزمين‏هاى اشغالى بود. از ميزان مهاجرت صهيونيست‏ها به خارج از اسرائيل اطلاع دقيقى نداريم اما قطعاً ميزان آن بالاست. حجم خسارت‏هاى مادى و اقتصادى به اسرائيل نظير بسته ‏شدن فرودگاه، تعطيلى اماكن، مدارس و دانشگاه‏ها و... نياز به زمان براى بررسى بيشتر دارد.

وي در خصوص اقدامات انجام شده در تسليح كرانه باخترى عليه رژيم صهيونيستى گزارشي ارايه و گفت: «تسليح كرانه باخترى كار بسيار مشكلى است و تنها از طريق خاص و ويژه اي(...) امكان دارد ...

وي افزوده است: در كرانه باخترى اكنون اسلحه هاي سبك به اندازه قابل توجهي فراهم آمده است و در اختيار برخى عناصر گروه ويژه اي(...) است.
منبع: پارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مرگ بر اسرائیل خونخوار
حسن
حمله بعدی اسرائیل به فلسطین پایان این زمین خواران خواهد بود
دیده بان
United States
نصر من الله وفتح قريب وبشر المؤمنين
به امید آزادی قدس شریف از دست صهیونیستها..
ایرانی
معصومیت کودکان بی گناه مسلمان درمقابل چهره های خونخوارصهنویستی.مرگ براسرائیل وآمریکا گنگره صهنویستی امریکا.انگلیس
مرگ بر اسرائیل
فاطمه17
اسرائیل حقشه باید تیکه تیکه بشن