دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۱

یک بیمار روانی دیگر در تگزاس اعدام می‌شود

چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب: 394504
مقامات ایالت تگزاس در صددند یک بیمار روانی دیگر را روز چهارشنبه هفته جاری با تزریق مواد سمی اعدام کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در ۸ سپتامبر ۱۹۹۲، «اسکات پانتی» موهای سرش را تراشید و لباس نظامی بر تن کرد و مقابل چشمان همسر و دخترش، خانواده زن خود را با تفنگ شکاری کشت.

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز ضمن انتشار این خبر نوشت که پانتی ۵۶ ساله قرار است روز چهارشنبه (فردا) با تزریق مواد سمی اعدام شود و این در حالی است که وکلای وی از دیوان عالی آمریکا درخواست کرده‌اند که مانع از اعدام موکلشان شوند زیرا این مرد ۵۶ ساله آمریکایی از بیماری روحی و روانی رنج می‌برد و وکلایش اعدام او را غیرقانونی و نقض قانون می‌دانند.

وکلای این مرد آمریکایی اعلام کرده‌اند که پانتی به مدت سه دهه است که از بیماری اسکیزوفرنی رنج می‌برد و پرونده او توجه عمومی را به خود جلب کرده است زیرا مسئله اعدام یک بیمار روانی در میان است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که پانتی قرار است ۱۸:۰۰ روز چهارشنبه به وقت محلی با تزریق مواد سمی اعدام شود، مگر آنکه تیم وکلای وی بتوانند از دادگاه زمان بیشتری بگیرند.

برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که بیماری شدید روانی روند محاکمه این متهم آمریکایی را تحت تأثیر قرار داده و وی حدود ۲۰ سال در انتظار اعدام بوده است.

طبق گزارش نیویورک‌تایمز، تگزاس از سال ۱۹۷۶ که دیوان عالی آمریکا مجازات اعدام را قانونی دانست، تاکنون ۵۱۸ نفر را اعدام کرده است و بیشترین شمار اعدامی را در بین دیگر ایالات آمریکا دارد. ایالت «اوکلاهما» با ۱۱۱ اعدامی در درجه دوم قرار دارد.

آمریکا خود یکی از مدعیان دفاع از حقوق بشر است و این در حالی است که خبرهای بسیار زیادی از اعدام افرادی که از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برند در آمریکا منتشر می‌شود.

در حالیکه بسیاری از افراد معلول ذهنی در آمریکا اعدام می‌شوند اما اکثر این اخبار رسانه‌ای نمی‌شود اما چند وقت پیش اخباری منتشر شد مبنی بر آنکه «ترزا لوئیس» زن آمریکایی که مبتلا به مشکلات ذهنی بود از طریق تزریق مواد سمی اعدام شد.

پس از آن نیز مقامات اوکلاهما «جان دیوید دیوتی » را با استفاده از یک ترکیب دارویی که شامل مواد آرامش بخش برای آرام کردن حیوانات است، اعدام کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امان از طاغوت
United Kingdom
استناد شما به ادعاهای وکیل اون قاتل شبیه استنادهای احمد شهید به ادعاهای وکلای بعضی هاست! شما که در جریان کامل پرونده نیستید حق ندارید این طور ساده لوحانه اظهار نظر کنید.