دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۸
۸۱

درآمد نجومی پزشکان متخصص به روایت اسناد

سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب: 394380
همزمان با اجرایی شدن فاز سوم طرح تحول سلامت، موضوع افزایش یکباره تعرفه های درمانی در روزهای اخیر به بحث اصلی رسانه ها در حوزه سلامت تبدیل شده است.
درآمد نجومی پزشکان متخصص به روایت اسناد
به گزارش جهان به نقل از فارس، برخی کارشناسان از جمله دو تن از وزاری سابق بهداشت، به افزایش چشمگیر تعرفه های پزشکی که گفته می شود در این مرحله به طور متوسط ۲.۵ برابر شده است انتقاد جدی داشته اند.

انتقادات صورت گرفته و حواشی از آنجایی جدی شد که مهمانان برنامه تلویزیونی ثریا با نشان دادن آمار و ارقام مستندی از بالابودن دستمزد بخشی از پزشکان متخصص در کشور خبر دادند و از اینکه در فاز سوم طرح تحول تعرفه همین بخش ها نیز افزایش چشمگیری داشته است انتقاد کردند.

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000394/nf00394380-1.jpg
در این برنامه که با حضور وزیر بهداشت دولت اصلاحات و یک عضو بسیج دانشجویی و دبیرکل خانه پرستار به روی آنتن رفته بود اعلام شد اقدامات صورت گرفته در بالا بردن تعرفه ها، هزینه طرح تحول را به شدت برای کشور بالا می برد و حتی در صورت تامین منابع مالی آن، دولت را با کسری بودجه در بخش های مختلف دیگر مواجه خواهد کرد.

اعلام حقوق ۵ میلیون تومانی


در واکنش به این برنامه برخی مقامات دولتی، صنفی و بیمارستانی با انتقاد از اعلام درآمد پزشکان در رسانه ها، آنها را متهم به بزرگنمایی و کذب گویی کردند و اعلام کردند از کارانه ۱۰۰ میلیونی در بیمارستانهای دولتی خبری نیست و متوسط کارانه اعضای هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی در حدود ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است و البته هیچ گاه مشخص نشد همین مبلغ به ازای چند ساعت کاری در ماه مطرح شده است.

در پی ایجاد این حواشی، پیگیری های خبرنگاران منجر به دست یابی به اسناد متقنی از کارانه های ساعتی پزشکان در یکی از بیمارستانهای بزرگ تامین اجتماعی در تهران در سال ۸۷ شد که از سوی یکی از مسئولان وقت در اختیار خبرنگار ما قرار گرفته است.

برای روشن شدن مسائل به وجود آمده اخیر ضمن پوشاندن نام و شماره نظام پزشکی پزشکان محترم شاغل در این بیمارستان این اسناد را منتشر می کند.

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000394/nf00394380-2.jpg

جداول مورد اشاره نشان دهنده حقیقت هایی است که نا بسامانی در بخشی از نظام سلامت کشور را مشخص می کند. نا بسامانی هایی که انتظار می رفت در طرح تحول سلامت به سمت اصلاح انها حرکت شود ولی گویا این شکاف درآمدی لایه نازکی از پزشکان متخصص ـ و البته در برخی از رشته های تخصصی ـ با سایر کادرهای درمانی اعم از پزشک عمومی و پرستار و... همچنین با متوسط درآمد مردم به طور غیر قابل توجیهی در حال بیشتر شدن است.

همان گونه که پیش تر ذکر شد این آمار متعلق به متوسط درآمد ساعتی پزشکان متخصص در بخش های مختلف بر اساس درآمد آنها در شش ماهه اول سال ۸۷ (شش سال پیش) در یکی از بیمارستانهای بزرگ تامین اجتماعی در تهران است.

بر مبنای این آمار که با جزییات کامل و بر مبنای متوسط درآمد پزشکان متخصص از انجام عمل جراحی، کارکرد سرپایی (ویزیت) و کارکرد بستری (ویزیت و مشاوره) در این بیمارستان در طول شش ماه محاسبه شده، در سال ۸۷ متوسط درآمد یک ساعت یک پزشک متخصص جراحی مغز و اعصاب: ۱۷۴ هزار تومان؛ متوسط در آمد یک ساعت یک پزشک متخصص جراحی قلب و عروق: ۱۰۳ هزار تومان؛ درآمد متوسط یک ساعت یک پزشک متخصص ارتوپدی: ۱۳۲ هزار تومان؛ گوش و حلق و بینی: ۸۷ هزار تومان؛ زنان و زایمان: ۸۳ هزار تومان؛ متخصص چشم: ۸۱ هزار تومان و... بوده است.

این ارقام در حالی برای اولین بار در یک نمونه موردی اعلام می شود که در همان سال متوسط درآمد ساعتی یک رزیدنت (دستیار تخصص) تنها ساعتی یک هزار تومان، یک پرستار حدود ۳ تا ۴ هزار تومان و یک کارگر تنها ساعتی حدود ۱۲۰۰ تومان بوده است.

۲.۵ برابر کردن یک شبه در آمد برخی از پزشکان


علاوه بر این آنچه این روزها موجب شگفتی کارشناسان و رسانه ها شده است افزایش تعرفه های درمانی است که طبق آمارها به طور متوسط ۲.۵ برابر شده است و علاوه بر بخش دولتی، در بخش خصوصی نیز یک شبه افزایش قیمتها مسیری ۱۰ ساله را طی کرده است و طبعاً درآمدهای قشر کوچکی از پزشکان متخصص افزایش چشمگیرتری خواهد یافت.

اتفاقاتی که متاسفانه به نام همه پزشکان تمام می شود و این حرفه مقدس را دچار حواشی و انگیزه های مالی می کند. در حالی که بخشی از پزشکان از جمله پزشکان عمومی درآمدهای به مراتب کمتری داشته اند.

با طرح تحول در نظام سلامت شکاف درآمدهای بخش خصوصی و دولتی عمیق تر شد


شایان ذکر است تعرفه ها در این بیمارستان تامین اجتماعی با ضریب ۲k یعنی دو برابر تعرفه بیمارستانهای دولتی است.

همچنین تعرفه بیمارستانهای خصوصی حداقل ۴ تا ۵ برابر بیمارستانهای دولتی و بیش از دو برابر این بیمارستان تامین اجتماعی است که به همین نسبت می توان درآمد ساعتی نجومی پزشکان متخصص در بخش های دولتی و خصوصی را در سال ۸۷ حدس زد.

اگرچه پزشکان در بیمارستانهای دولتی عمدتاً عضو هیات علمی دانشگاه نیز هستند که در جمع بندی نهایی باید حقوق اعضای هیات علمی را نیز به درآمدشان اضافه کرد.

اگر چه شاید با آمار درآمدهای پزشکان در یک بیمارستان پرکار، نتوان این درآمدها را برای همه پزشکان متخصص در سراسر کشور تعمیم داد، اما این آمار نشان می دهد چنانچه بیمارستان های دولتی و عمومی با بهره وری بالا کار کنند درآمدهای پزشکان متخصص در بسیاری از رشته ها با همان تعرفه های قبلی (حتی بدون در نظر گرفتن افزایش مبلغ k در شش سال اخیر) نیز به حد کافی مطلوب بود و هیچ نیازی به افزایش نجومی تعرفه ها نبود.

جدای از این افزایش تعرفه های ۲.۵ برابری در بخش خصوصی (حتی با فرض پذیرش افزایش نسبی تعرفه های بخش دولتی) به هیچ وجه قابل توجیه نیست و به دلیل دامن زدن به شکاف بیشتر تعرفه های بخش خصوصی با دولتی برخلاف سیاست های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر یکسان سازی تعرفه های بخش فنی خصوصی و دولتی است.

البته اینکه در برخی رشته های تخصص نظیر اطفال، داخلی و خون نیازمند اصلاح تعرفه ها بوده ایم در بین همه منتقدین نیز اتفاق نظر وجود دارد.

واکنش دو وزیر سابق بهداشت به درآمد بخشی از پزشکان متخصص


جالب آنکه هجمه های اخیر در برابر رسانه ها و کارشناسان منتقد به افزایش تعرفه ها در شرایطی اتفاق می افتد که علاوه بر انتقاد صریح ۱۵ بسیج دانشجویی دانشگاههای علوم پزشکی کشور به افزایش تعرفه ها در فاز سوم طرح تحول، برخی از چهره های سرشناس و وزرای سابق بهداشت با نگاههای مختلف سیاسی، که خود نیز از پزشکان متخصص و مشهور کشورند نیز جزو منتقدان سرسخت افزایش تعرفه ها هستند.

در همین زمینه می توان به انتقادات مسعود پزشکیان وزیر بهداشت دولت اصلاحات در برنامه ثریا از افزایش هزینه ها در نظام سلامت، و بی عدالتی در نظام پرداخت گلایه کرد.

وی پیش از این نیز در رسانه ها گفته بود «من خودم پزشک جراح قلب در بیمارستانهای دولتی هستم و در سه سال فعالیت درمانی ام در بخش جراحی، به اندازه ۳۰ سال مدیریتم پول دریافت کردم.»

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000394/nf00394380-3.jpg

وی اخیراً هم در برنامه شناسنامه در خصوص درآمد دوران بعد از وزرات خود در یکی از بیمارستان های دولتی تبریز گفت: «ما رفتیم طبابت. در آن سه سال دیدم آدم ول می‌گردد. هر وقت دلت خواست می‌آیی می‌روی کسی کاری به کارت ندارد پول هم در می‌آوری تازه زبانت هم دراز است کسی هم نمی‌رسد بگوید خوردی دزدیدی بردی رانت خوردی. خداوکیلی بعد از یک مدتی از خودم بدم آمد یک عده رفتند شهید شدند یک عده رفتند زندگی شان را دادند و ما...»

همچنین دکتر طریقت منفرد وزیر سابق بهداشت نیز چه در دوران کوتاه وزارتش و چه پس از آن، بارها از بی عدالتی در این بخش و درآمد بسیار بالای بخشی از پزشکان متخصص گلایه کرده است.

وی که سابقه طبابت در آلمان و ایران را دارد، سال گذشته در یکی از برنامه های تلویزیونی گفته بود: " من به عنوان یک جراح چشم پزشک درآمد یک ساعت کارم در ایران، معادل درآمد ۲۰۰ساعت یک جراح چشم پزشک در آلمان است و این درآمدها منطقی نیست."

https://www.jahannews.com/images/docs/000394/n00394380-t.jpg

به نظر می رسد با عزم به وجود آمده میان مسئولان وزرات بهداشت برای تحول در نظام سلامت، لازم است به جای پاسخ های تند و احساسی به انتقادات مطرح شده، بانیان این طرح در فضایی کارشناسی و منطقی پاسخگوی انتقادات باشند تا خدای نکرده، طرح تحول سلامت به سرنوشت نافرجام برخی دیگر از طرح های بزرگ در کشور – که در زمان خودشان اجازه نقد منصفانه نیافتند _ دچار نشود.

باتوجه به اینکه منابع طرح تحول سلامت به طور غیرمستقیم از جیب مردم و بیت المال تامین می شود(همچون افزایش قیمت حامل های انرژی، افزایش مالیات بر ارزش افزوده و محل هزینه کرد درامد حاصل از هدفمندی یارانه ها)، امید مردم به تحول واقعی در حوزه سلامت، کاهش هزینه مطلق پرداخت از جیب مردم و همچنین اولویت یافتن پیشگیری و بهداشت بر درمان در طرح تحول سلامت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حامد سروری
از شما بابت این که با وجود هزینه های سنگین این کار، به روشنگری در این حوزه می پردازید بسیار سپاسگذارم
نازلی حبیبی
حاضرم قسم بخورم پزشکان این چنینی مصداق بارز...هستند و فردا این پولها را داغ میکنند...
اسيد فروشي سراغ داريد ؟؟؟؟؟؟؟
خودشونم چشم ديدن خودشونو ندارن سر همين بحور بخور تو صورت همديگه اسيد مي پاشن .
کارمند صیاد
بیمارستان صیاد گرگان- به ازای طرح تحول سلامت ( درامد ) به پزشکان متخصص 80 میلیون ماهی پرداخت میکند
يارانه بگير
حتماً يارانه هم مي گيرن .
مستانه عبادی
یاکلون فی بطونهم نارا بزارآتش بخورند دورفلکی یکسره برمنهج عدل است خوش باش که ظالم نبرد راه به منزل
به نظرم برای آدم کردن این پزشکان باید ازخارج پزشک به ایران بیاوریم ...
گلاره
این پولهایی که ازمردم مظلوم میگیرید به حق امام حسین ازگلوتون پایین نره کوفتتون بشه خرج دوادرمون زن وبچتون بشه
الهی آمین
الهی آمین
بیش باد
انقلابی فرسوده پشیمان
من اگربه قدرت برسم پزشکان بی وجدان را شخصا جلوی دوربین های تلویزیونی فلک میکنم تا غرورشان شکسته شود
محمدامین
سوال من این است آیامیشودمیلیاردها پول و خانه وماشین ...با خودشون به گورببرند یا دست خالی خواهند رفت واین پولها به کسی دیگرمیرسد وماشین ویلاهاشون رودیگران تصاحب میکنند...
ایمان
آقا من یک پزشک عمومی هستم
تهران هم زندگی میکنم
میزان دریافتیم در ماه کمتر از یک و نیم میلیون است.
وقتی این همه برخوردهای رسانه ها و برخی افراد را با طیف پزشکان میبینم بسیار تاسف میخورم.هم به حال خودم هم به حال بقیه.
توی هر صنفی ادم ناجور پیدا میشه.و خوب تو پزشکان به خاطر شرایط کاریش هم هست.اما با این برخردهایی که همگی به صورت کلی داره صورت میگیره رابطه ای که باید بین مریض و پزشکش باشه از بین میره و خواه ناخواه مردم متضرر میشوند.
بحث تعرفه ها، زیرمیزی ها(که مال حرام هست)، رفتار نادرست پرسنل اعم از پزشک رزیدنت پرستارو...با مریض یا همراهش، کمبود امکانات،توزیع پزشکان در کشور، پرداختی بیمه ها و درصد اون،آموزش پزشکی و....همگی نیاز به اصلاح داره به صورت جدی وسریع
اما با برخوردهایی که چند سال اخیر داره صورت میگیره در درازمدت به نفع هیچکس نیست.
من که هر وقت اخبار 20:30 رو یادم میاد بدی گفته ولا به خدا تعداد بسیار زیادی از پزشکانی داریم که چه خدمت های خالصانه انجام نمیدن و چه رنج ها که نمیکشن...ولی الان احساس میکنم همه مردم و جامعه دشمن من هستند و میخواهند سر به تن من و امثال من نباشه. منی که کلی درس خوندم منی که شب های کشیک نمیخوابیدم منی که الان هم وقت کشیک از استرس و نگرانی برای مریض و...خوابم نمیبره
اما به خاطر چند درصدی از پزشکا که شاید5درصد بیشتر نباشن(که تو همه اصناف دیگه هم هستن) بقیه رو هم دارن با همون چوب میزنن
اقای دکتر: منم پزشک عمومی ام ! تعجب می کنم از اظهار نظرتون! برخی متخصصین طباطبت را با سرگردنه اشتباه گرفتن! چند نفر را معرفی کنم که به خاطر درخواست زیرمیزی بیست میلیونی متخصصین برای جراحی ستون فقرات درد میکشن! ارزش علم و زحمتشون به جای خود ولی تا کجا?
جهان اولین باره می بینم که نظرم را نمی زنی....؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
جهان درود به شرافتت...
من از منتقدین سر سخت جهان هستم ولی بعضی از اطلاع رسانی هاش در حد تیم ملیه ممنون برو بچ جهان
United States
متنش به خاطر آمار دقیق خوب از آب دراومد
من متخصص می شنوسم که ماهی 200 میلیون تومن درآمد داره
ماهی
نه سالی
دانشجو
Norway
چرا باید با وجود طرح تحول نظام سلامت این همه اختلاف درامد بین خود پزشکان باشه ؟!! پرا داره پول طرح تحول میره تو جیب یه عده پزشک خاص درحالی پزشک عمومی تو خرج زندگیش مونده ؟
United States
مشکل از اونجا شروع شد که زیرمیزی رو اوردن روی میز و قانونی اش کردند.
United States
حیف نیست طرح تحول نظام سلامت این قدر خوئب شروع شد حالا با نگاه پزشک سالارانه داره خراب میشه؟
آقای وزیر! راه رو کج کردید هااااااااا
قاصدک
Norway
وقتی پزشکان همه کاره باشن بهتر از این نمیشه
وزارت پزشکان
بیچاره کارکنان این وزارتخانه
United States
کارمندان ولی انصافا درآمد خوبی ندارن
بی عدالتی در نظام پزشکی کشور ما بیداد می کند
Iran, Islamic Republic of
من یک پزشک متخصص در خوزستان هستم .منطقه محروم به حساب می آید با بیست سال سابقه کار درآمدم ماهیانه به 6 ملیون نمی رسد.مطب هم ندارم تمام وقت بیمارستان دولتی هستم. دوستان, شما ظاهر کار را می بینید...اما چند بار شده نیمه شب بیدارتان کنند و تا صبح بالای سر بیمار بایستید و با کمبود امکانات و دارو ؛ ندادن پذیرش؛ خانواده ای نگران ... مواجه باشید؟ من نمیدانم همکاران در شهرهای بزرگ چه شرایطی دارند...اما من بیست سال زندگی خودم را در این راه گذاشته ام .یک ریال هم زیر میزی نگرفته ام .زمانی که مطب داشتم اغلب ویزیتم زیر نرخ مصوب بود بخاطر اینکه مردم منطقه در مضیقه هستند.... شما نمی دانید بالای سر بیمار بودن و به علت مشکلات ناشی از کمبودها در مناطق محروم دست و بالتان بسته بودن یعنی چه... شما نمی دانید شاهد التماس خانواده بیمار بودن شاهد رنج مادر و پدر و همسر و فرزندان بیمار بودن یعنی چه....شما نمی دانید آن لحظه ای که می خواهید به همراهان خبر دهید کاری نمی شود کرد یعنی چه... اگر تمام ثروت دنیا را هم بدهند ارزش اضطراب و نگرانی هایی را که بر سر بیمار ،انسان متحمل می شود ندارد.... شما نمی دانید شب تا صبح تلاش کردن و آخر سر هم دم صبح تمام تلاشتان به باد رفتن یعنی چه ....بارها آرزو می کردم کاش معلم بودم؛ یا هر شغل دیگر اما مسئولیت به این سنگینی بر دوشم نبود... آوای دهل شنیدن از دور خوش است...
پریسا
آقاماهی شش ملیون بهت میدند اگرخودت را پارسامیدانی نصف حقوقت را باید انفاق کنی وگرنه توهم ازقارون دست کمی نخواهی داشت
جو گرفتتمون هااا!!!
Iran, Islamic Republic of
از کجا می دونید [انفاق] نمی کنه....
سید
فکر می کنی 6 میلیون خیلی کمه
برادر من دریافتی یه کارگر طبق قانون تامین اجتماعی ماهی 600 تومنه
من خودم فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه ملی هستم و درامد ماهانه ام به 1 میلیون هم نمی رسه
مهرداد
دکتر درود به شرفت من اهل اهوازم شاهدتلاش پزشکان دربیمارستان امام وگلستان بوده ام رشته پزشکی بارشته های دیگر قابل قیاس نیست هرچی میگیری نوش جونت
انشاالله که انفاق داشته باشه
آقای دکتر حرف شما درست. ولی متاسفانه به نظر می رسد شما جزو اقلیت هستی. انشا ال... که این طور نیست و پزشکان دلسوز مثل شما زیاد باشند.
اینهاهمشون سروته یک کرباسند...
سید
Iran, Islamic Republic of
حالا اگه این قدر داره بهتون فشار میاد خوب شغلتون رو عوض کنید. این قدر گله و شکایت نداره
United States
برن پرستاری؟؟؟
ابگوشت بزباش
Iran, Islamic Republic of
اقای دکتر عزیز متاسفانه هرجا بی عدالتی حاکم بود همه ضرر می کنند.در شهرهایی نظیر تهران ،مشهد ،اصفهان وضع بصورتی که فرمودید نیست ومتخصصان بی حساب درامد دارند.
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز پزشک...
اولا حقوق امثال شما چندان مد نظر نیست.. در ثانی مگر فکر کردی فقط امثال شما چنین کارهایی انجام میدهند و یا مثلا چندتا از همکاران شما چنین روحیه‌ای دارند؟!!

منظور اونهایی هست که ماهی 200 میلیون درآمد دارند
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
خدا پدر و مادرت رو بیامرزه. خدا حفظت کنه. منظور پزشکان بی وجدانی است که به بهانه های واهی مریض رو میچاپن.
اقا ميفهميم چون ما پرستاران هم همين مشكل را داريم
دبیر بازنشسته
مقایسه کنید با دریافتی یک میلیون تومانی یک معلم بازنشسته با مدرک فوق لیسانس که در طول تدریس چند هزار کتاب را هم با پول خودش خریده و مطالعه کرده است
Iran, Islamic Republic of
احترامتون بسیار بجا...ولی دبیر عزیز من چندهزار کتاب خوندن کجا و شب تا صبح بیدار موندن و جان انسان ها را نجات دادن کجا....
گل یخ
پزشکان ./..ایرانی!!!
متاسفم!
کارمند دانشگاه علوم پزشکی
Iran, Islamic Republic of
طرح تحول سلامت به سلامت نمی رسد تا زمانیکه افزایش حقوق و مزایا میان کارکنان نظام سلامت (درمانی و غیردرمانی ) بر اساس انصاف و عدالت پرداخت شود.
Mehman
من يك پزشك متخصص هستم.حدود ١٢سال از بهترين روزهاي زندگينامه را شب و روز درس خوندم و در بيمارستان گذروندم.چه شبها حتي نيم ساعت نخابيدم و حتي نتوانستم يه قطره آب بخورم.ذكر ساير سختيها و استرسها براي افراديكه اينجا نظرات كارشناسانه ميدن و براشون قابل درك نيست بيفايده است.شما خودتون ميرين ملاقات يه مريض بيمارستان،نيم ساعت محيط بيمارستان رو نميتونين تحمل كنين.ولي خداروشكر بينهايت.ببخشيد اين حقوق كه به دو سه ميليون هم نميرسه كه ميدن متناسب با تحصيلات و زحماتمون ما أصلا نيست.من خودم فقط سيصد هزار برام ميمونة بعد از قسط و أجاره و ...چه بسيار ادمايي تو اين مملكت دست چپ و راستشون رو تشخيص نميدن اما ميلياردي پول ميگيرن هيچكس دنبال اونا نيست. كساني كه اينجا نظر منفي راجع به پزشكا ميدن يه نگاه به خودشون ،تعداد سالي كه درس خوندن و ميزان مفيد بودنشون براي مردم ،بكنن بد نيست
United States
دیگه در دوران روحانی مچکریم این مسائل طبیعیه
باز خوبه جراحی .... زیاد ترقی نکرده
بدبخت
هرچه فکر کردم چیزی بنویسم نمی دانستم از کجا باید شروع کنم.
سیستم مدیریت کلان کشور شبیه گوشت له شده ای است که هیچ جای سالم نداره.
بدبختی مگه به چی میگن:
با این قیمت ها حق نداریم مریض شیم!
به این میگن که تولید (عامل پیشرفت کشور) که نیرویش کارگر نامیده می شود٬ کوبیده شده!
دیروز اخبار میگفت برخی طلاسازها به جای طلای 18عیار طلا با اجرت کمتر می فروشند.
تقصیر خودمونه:
شاید از جرم دیروزه که به این روز افتادیم
به نظر من کشور ما اسلامی که نیست
جمهوری هم که نیست
پس میشه ایران
نه جمهوری اسلامی ایران
واقعا بی انصافید که این ارقام دروغ رو برای تحریک مردم بیان می کنید.جوابتان با خدا.
داودی
United States
برخی متخصصین فله ای بیمار ویزیت میکنند وبا دزدیدن وقت بیمار درعرض چند دقیقه نسخه میپیچند ...
گروهبان کرسنت
Iran, Islamic Republic of
حضرت علامه طباطبایی(رضوان الله تعالی)فرمودند
مـن حاضرم حاصل هفتاد سال عبادتم را با یک شب پرستـاری از بیماران عوض نمایم.
چرا پرستاران ما باید بدلیل بی عدالتی وپزشک سالاری کمترین دستمزد را بگیرند وپزشکان درامدهای میلیاردی داشته باشند این عین بی عدالتی است.
سید محسن
وقتی پزشکان می بینند یک بازیکن که سوادی هم نداره وفوتبال هم نمیتو اند خوب بازی کند میلیارد میلیارد پول مفت میگیرد پس چرا یک پزشک که چندین سال درس خوانده وپول خرج کرده تابه اینجا رسیده ودارد حقوق ناچیزی از دولت میگیرد پس باید چه کار کند انشالله که ما در مورد دکترها بهتر قضاوت کنیم
گروهبان کرسنت
Iran, Islamic Republic of
سید محسن عزیزموضوع فوتبالیستهای بیسواد وپر مدعا با درامدهای نجومی ومقایسه انان با پزشکان یک بحث است ولی موضوع این بحث اینست که دوگروه پرستاران وپزشکان که اتفاقا همکار هم هستند ،پرستاران با بیشترین زحمت ومشقت وپزشکان با کمترین زحمت ولی درامدهایشان اصلا عادلانه نیست که دلیلش نظام پزشک سالاری است که در بخش بهداشت ودرمان کشورنهادینه شده .هرچند پزشکان هم زحمت می کشند اما درامدها متناسب نیست
پزشک
حقوق کارگران هم ۲۵درصد افزایش یافت وماهی ۶۵۰هزارتومان تعیین شد ۰اگه میخوان طرح تحول کارگری هم اجرا بشه زیر میزی نه ببخشید زیر کاری بگیرید
عرب
پزشک متخصص و یا فوق تخصص باید چنین درآمدی داشته باشد البته به شرط طبابت درست/ کار یک متخصص پزشکی به مراتب مهمتر و بالاتر از مثلا بنگاه دار املاک واتومبیل و... است که با سواد خواندن ونوشتن پول های هنگفتی به جیب میزنند
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
ما هم 17 سال درس خوندیم ولی تو سال 93!!!! ساعتی کمتر از 5000 تومان درآمد داریم
مهدی
Iran, Islamic Republic of
با سلام

از روشنگری شما سپاسگذارم ...
United States
مطلبش خوب بود ولی کلا پزشکان هم باید درآمد خوب داشته باشند
مهدی
در این برنامه ثرای از وزیر بهداشت دعوت کردند مکه تشریف بیارن اما نیامدند چون می دانستند حرفی برای گفتن نخواهند داشت. اما بعد از برنامه شروع کردند به مظلوم نمایی .....
امين
Iran, Islamic Republic of
خداييش بيايين از كوبا ژزشك متخصص وارد كنيم وبطور رايگان مردم بينوا را در مان نماييم
Iran, Islamic Republic of
خدایا خودت عاقبتمونو ختم به خیر کن
Iran, Islamic Republic of
عجب دورانی شده
ااگه پول زحمت کشیه حقشونه..
ولی پزشکان عمومی خصوصا: در بخش های بهداشتی درآمدی زیر خط فقر دارند.
خب اينهمه مدرك و دليل پس چرا كسي كاري نميكند؟ ...
یک پزشک
تو هر صنفی همه جور آدمی هست.من نمیدونم چرا هیچ شغلی رو نقد نمی کنند جز پزشکی.من نمیگم پزشکی برترین شغل و حرفست ولی خوب همه که مثل هم نیستند.خواهشا قداست این رشته رو خراب نکنید.شما بیشتر درآمد جراحای مغز و اعصاب و ارتوپد تو یه بیمارستان رو زدید و بر اساس اون نظر میدین.خوب این درست نیست.حداقل از بیمارستانای شهرهای مختلف میانگین بگیرید.تازه این دو رشته پر درآمدترین رشته های پزشکین.حداقل درآمد متخصص اطفال رو هم میزدید.
هنز از قبول نشدن درکنکور پزشکی جلز وولز میزنید درکشوری که وکیلها مهندسین وشرکتها ومعلمین خصوصی ودلالها وتاجرها ومکانیکها وارایشگران درامد های میلیاردی دارند با وجود تحصیلات کم ویا حتی بیسواد بند کردن فقط به یک گروه کاملا مغرضانه است فکر نکنید ما مردم نمی فهمیمجای شرمساری است که بعضی ها جایگاه خود را نمیفهمند ودائم مقایسه های بی جا میکنند
حسین
اقای محترم . من خودم مهندس عمران هستم باور بفرمائید پس از 18سال سابقه ماهی یک میلیون و دویست هزارتومان درامد دارم شما مقایسه کنید با پزشک متخصص ماهی دویست میلیون تومانی؟فقط 5سال نه 10سال از من مهندس بیشتر درس خوانده ایا این همه اختلاف رواست
مسبب اینها کیست مردم یا بی لیاقتی مدیران و بی تفاوتی نسبت به در امد مردم ........فامیلها افتخار کنند که بر مسند صدرات و ....هستند
مهدی
سلام علاوه بر دریافت ویزیت های بالا به عنوان مثال متخصصین قلب انجام آزمایشاتی غیر ضروری مثل آنژیوگرافی رو تجویز میکنن به جای سیتی آنژیو چون انحصارش دست خودشونه و متاسفانه مبالغ میلیونی میگیرن و در مطب هایشان به هیچ عنوان کارت خوان نمیذارن چرا که مبادا ریالی به بیت المال و دولت مالیات بدن
ان شاء الله نخورن این پولها رو که در واقع پول خون مردمه مظلوم و محرومه
مهدی
سلام آخه درد اینجاست که یه عده از این پزشکان اصلا به ویزیت و آزمایش و دارو قانع نیستن و با داروخانه و آزمایشگاه و ... زد و بند دارن برای هم مشتری میفرستن و به اصطلاح به هم نون قرض میدن
دکتره میگه حتما باید تو آزمایشگاهی که من میگم بری حتما باید فلان دارو خانه بری حتما باید پیش فلان دکتر هم بری. دائم باید تحت نظر باشی
هر ماه دو بار بیای پیش ما .
شهاب
همه اینها رو اضافه کنید به پزشک سالاری وحشتناک در پست های مدیریتی در تمام زیرمجموعه های وزارت بهداشت اعم از بیمارستان دانشگاه مراکز آموزشی و... هیچ رئیس دانشگاه غیرپزشکی وجود نداره.هیچ رئیس بیمارستان غیرپزشکی وجود نداره با وجودی که رشته هایی مثل مدیریت خدمات بیمارستانی یا پرستاری حتی بهداشت در صورت اخذ درجه دکترا خیلی بهتر از یه متخصص مثلا قلب میتونن بیمارستان رو بچرخونن و اصلا پی اچ دی این رشته ها به همین منظور هست.

الان در ایران سه قشر مکنده وجود دارند که خون مردم رو می مکند: دلالان، زمین خواران و پزشکان.که البته پزشکان گوی سبقت رو ربودن و با حفظ سمت وارد مشاغل شریف دلالی و زمین خواری هم شدن. آیا وزارت بهداشت حتی به فکر منابع مالی خودش هم نیست که وقتی برای پایان نامه یک دانشجوی ارشد رشته های پایه مثل میکروبیولوژی ایمنولوژی بیوشیمی و... فقط ده دوازده میلیون هزینه یک کیت مصرفی میکنه اونوقت چنین تحصیلکرده هایی با رتبه های ممتاز بعد از تحصیل عاطل و باطل زیر سیطره محض پزشکان بمونن و تازه با هزار نا امیدی و افسردگی بشینند از اول کنکور بدن با هدف پزشکی اگر وزارت بهداشت سایر رشته های علوم پزشکی رو اصلا به رسمیت نمیشناسه خوب کلا این رشته ها رو حذف کنه تا داوطلبین کنکور تکلیف خودشون رو بدونن.آقایان مسئول در حوزه سلامت رفاه و امنیت اجتماعی کشور: این ره که شما می روید به ناکجاآباد است. انشالله روز حساب پس گرفتن و آگاهی مردم زودتر فرا میرسه.
علی..
Iran, Islamic Republic of
در آمد پزشکان از متوسط برخی از اقشار جامعه کمتر است. (نقل از وزیر بهداشت. دکتر هاشمی)
احمد
اقای وزیر
سلام
ودرامد بعضی پزشکان در مراکز دولتی بالغ بر
شصت میلیون تومان در ماه می باشد ..
خبر دارید:-P
توی مشهد تا یک میلیارد هم هست!
سئوال روز:
این افراد به ظاهر پزشک که طبابت رو با تجارت اشتباه گرفتن ...
عماد
سلام

دکترجان با این تعرفه نویسی که به نظر می رسد برای قلبی ها

نوشتی حتی مختصر اعتبار ت را هم فروختی.
نزدیک بودجوگیربشم برم ازیارانه هاانصراف بدم که همشو بکنن توحلق این متخصص های فقیروبیچاره
علی
من از وزارت بهداشت و دولت سوال می کنم چرا مثل دیگر رشته ها که توی مملکت ما اشباح شده و همه منتظر کار هستند ویا اگر هم کاری است از دست یک دیگر می قاپند چرا پذیرش دانشجوی متخصص (دستیاری ) را افزایش نمی دهید؟حتما می گوئید که این رشته حساس است و با جون مردم در ارتباط است حالا بفر مائید که کار مهندس عمران حساس است که با یک اشتباه محاسباتی جان چندین نفر ساکن در یک مجتمع به خطر می افتد . اگر پزشک اشتباه کند جان یک نفر به خطر می افتد.از دولت محترم می خواهم در همین خصوص حتما یک فکری بردارند
Iran, Islamic Republic of
پزشکان افراد تحصیل کرده و باسوادی هستند و من بسیار آنان را در خور اعتماد و احترام می دانم..