دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

فواید گریه بر سیدالشهدا(ع) از نگاه امامان

سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب: 394344
امام جمعه موقت اصفهان با سفارش به گریه بر اباعبدالله گفت: در روایت آمده که گریه بر مصائب سید الشهدا(ع) گناهان انسان را ذوب می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی شامگاه دوشنبه در جمع فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی مرکزی شهید نصر اصفهانی با بیان نکاتی برای افزایش بنیه معنوی انسان پرداخت و اظهار کرد: کارهای معنوی زیاد بوده که شاید فرصت انجام همه آنها را نداشته باشیم بنابراین چکیده سفارشات من در ۳ محور خلاصه می‌شود که مهم‌ترین آنها نماز اول وقت است.

وی افزود: نماز مقدم بر همه کارها بوده و باید برای آن اهمیت بسیار زیادی قائل شد اما بعضی از مردم کارهای دیگر را بر نماز مقدم داشته در حالی که تقدم کار بر نماز اول وقت نشانه فکر اشتباه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری پیرامون اهمیت نماز اول وقت بیان کرد: شیخ حسنعلی اصفهانی چهل روز ختم قرآن، چهل روز روزه، چهل شب احیا و شب‌زنده داری، چهل روز روزانه ۱۴ هزار صلوات برای معصوماین انجام داد اما متوجه شده بود که عملی بالاتر از تمام اینها وجود داشته که آن نماز اول وقت است.

وی با بیان اینکه سفارش دیگرم انجام نماز شب بوده، تصریح کرد: نماز شب تاثیر زیادی در نورانیت انسان داشته و روحانیت، نشاط و تلاش بیشتر در کارها از آثار پربرکت نافله شب است.

آیت الله مهدوی با سفارش به گریه بر اباعبدالله گفت: روایت شده گریه بر مصائب سید الشهدا(ع) گناهان انسان را ذوب کرده و در کنار اینها خدمت صادقانه نیز امری معنوی بوده و خداوند نیز خدمت صادقانه را بسیار دوست داشته و از تنبلی بیزار است.

وی خاطرنشان کرد: خدمت انسان به خودش اثر معنوی زیادی نداشته اما خدمت به دیگران دارای ۲ شکل بوده که شکل نخست، این است که انسان به دیگران خدمتی کرده و در عوض چیزی می گیرد اما خدمت بلاعوض دارای ارزشی بسیار بیشتر بوده و البته کیفیت خدمت نیز اهمیت زیادی دارد همان طور که خداوند حسن انجام کار را بر کثرت و کمیت آن مقدم داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *