دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۳

اتهام جدید مرسی +تصاویر

دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب: 394157
در جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده «زندان وادی نطرون» محمد مرسی و سران اخوان المسلمین به ایجاد دولت خلافت اسلامی متهم شدند.
به گزارش جهان به نقل از ابنا ـ نماینده دادستانی کل مصر، «محمد مرسی» رئیس جمهوری برکنار شده این کشور و دیگر رهبران اخوان المسلمین را در پرونده فرار از زندان، به تلاش برای ایجاد دولت خلافت اسلامی به محوریت مصر متهم کرد.

نماینده دادستانی در این پرونده که به پرونده «زندان وادی نطرون» معروف است در جلسه دادگاه که روز یکشنبه برگزار شد هدف اخوان المسلمین را تشکیل دولت خلافت اسلامی خواند و ابراز داشت تلاش این بود که با تکیه به حکومت محمد مرسی بر کشور، خلافت اسلامی ایجاد شود و هسته مرکزی این نوع نظام کشور مصر باشد.

در جلسه دیروز دادگاه وکلای مدافع متهمان با آنچه که بی‌توجهی دادگاه به دفاعیاتشان خوانده‌اند اعتراض کردند و متهمان نیز در اعتراض به دادگاه از جایگاه متهمان شعار «باطل، باطل» سردادند تا در ادامه رئیس دادگاه اتهام اهانت به قضا را نیز به ردیف اتهام‌های متهمان اضافه کند.

در پرونده فرار از زندان وادی نظرون ۱۳۱ نفر متهمند که محمد مرسی رئیس جمهوری سابق، محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین، محمود عزت معاون بدیع، سعد کتاتنی رئیس مجلس نمایندگان سابق و صفوت حجازی از مبلغان اسلامی عضو اخوان المسلمین برخی از این متهمان به شمار می‌آیند.

قاضی حسن سمیر در جلسه دادگاه خواستار آن شد تا پرونده محمد مرسی و دیگر متهمان به اتهام آدم ربایی در ربودن محمد جوهری، شریف معداوی و چند تن دیگر از افسران پلیس و بازداشت آن‌ها در نوار غزه و همچنین به دلیل حمل سلاح سنگین، به دادگاه جنایی ارسال شود.





















نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
آقاي مرسي فاصله از دامن مردم تا دامن صهيونيستها (سقوط است )!
اینم آخر عاقبت دیدگاه اخوانی
متاسفانه مرسی با بعضی تفکراتش خودش را در این مهلکه گرفتار کرد در حالی که می تونست به الگویی برای رهبران عرب تبدیل شود........