کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ادامه پیوند جناح‌بندی‌های سیاسی با آبروی نظام؛

استقبال گرم ضدانقلاب از اظهارات خانم معاون / چرا فمینیست‌ها به مولاوردی دل بسته‌اند؟

8 آذر 1393 ساعت 16:08

انتظار می‌رفت خانم معاون نقشی پررنگ در دفاع از نقش بانوان ایرانی در برابر سیاه‌نمایی‌ها و تصویرسازی‌هایی که غرب از زندگی آنان در ایران ساخته و پرداخته‌اند داشته باشد. اما نه تنها این اتفاق صورت نمی‌گیرد بلکه با اظهاراتی نسنجیده و نگاهی جناحی که برگرفته از تخطئه تمام آن چه که در دولت گذشته اتفاق افتاده ، برای رسانه‌های غربی خوراک تهیه می‌شود.


سرویس سیاسی جهان‌نیوز: ۲۵ نوامبر "روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان" بهانه خوبی برای سیاه‌نمایی از وضعیت زنان در ایران توسط رسانه‌هایی است که تمام تلاششان نشان دادن بحران حقوق بشری در ایران است.

به گزارش جهان، شهیندخت مولاوردی که خود را به همایش "جهان عاری از خشونت علیه زنان" در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد رسانده یود؛ با اظهاراتش در صدر اخبار رسانه‌های ضدانقلاب قرار گرفت.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در این همایش که پنج‌شنبه شب برگزار شد بیشترین زمان خود را به ادعایی اختصاص داد که اکنون تیتر رسانه‌های به اصطلاح حقوق بشری با محوریت ایران هراسی است.ناپدید شدن یا گم شدن نتایج حاصل از طرح ملی بررسی اشکال خشونت خانگی علیه زنان که با تیترهایی نظیر "نتایج طرح ملی درباره خشونت علیه زنان گم شد" و "نتایج طرح ملی بررسی خشونت خانگی علیه زنان ایران گم شده است" از روز جمعه تاکنون سرفصل اخبار سایت‌ها و خبرگزاری‌های فعال در ارتباط با اتفاقات داخلی ایران اسلامی قرار گرفته بخشی از اظهارات خانم مولاوردی است.

وی اینگونه حرف‌هایش را تکمیل می‌کند: ۳۲ جلد کتاب نتایج حاصل از طرح ملی بررسی اشکال خشونت خانگی علیه زنان گم شده و هیچ نسخه‌ای از آن را در وزارت کشور و یا مرکز معاونت امور زنان و خانواده پیدا نکرده‌ایم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان ادامه می‌دهد: از زمانی که اولین بار در سال ۷۰ اولین مرکز امور زنان در دوره ریاست جمهوری آیت الله هاشمی رفسنجانی شکل گرفت موضوع زنان و خشونت علیه آنان در دستور کار قرار گرفت. آن زمان بعد از اجلاس پکن برنامه عمل ملی زنان نوشته شد که یکی از مباحث آن خشونت بود و برنامه عمل سه ساله مربوطه هم تدوین شد اما با جابه جایی دولت و آمدن دولت اصلاحات برنامه عمل مربوط به دوره هاشمی کنار گذاشته شد.


مولاوردی عنوان می‌کند که پروژه ملی بررسی اشکال خشونت خانگی از آن روز در ۲۸ استان کشور توسط وزارت کشور و دانشگاه‌های سراسر ایران انجام شد که ۳۲ جلد کتاب نتیجه این طرح است. سه جلد آن وضعیت خشونت خانگی از دیدگاه زنان به عنوان قربانی مورد بررسی قرار گرفته و یک جلد هم گزارش وضعیت خشونت خانگی از دیدگاه مردان به عنوان عاملان خشونت می‌باشد. با اتمام دوره دولت هشتم این گزارش‌ها به کنار گذاشته شده و توسط دولت نهم و دهم مورد استفاده قرار نگرفت.

وی در بند دیگری از اظهارات خود مدعی می‌شود پس از پایان فعالیت دولت اصلاحات این گزارش‌ها کنار گذاشته شده و توسط دولت‌ نهم و دهم هیچ استفاده‌ای از آن نشده است و هم‌اکنون نیز هیچ نسخه‌ای از این ۲۲ جلد گزارش را نمی‌توان در وزارت کشور و یا معاونت زنان پیدا کرد.


اظهارات معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از آن جایی که دولت گذشته را عامل ناپدید شدن این گزارش معرفی می‌کند به مذاق رسانه‌های ضد انقلاب خوش آمده است. اظهارات خانم مولاوردی که بیشتر رنگ و بوی سیاسی و جناحی دارد تا دلسوزی برای قشر مورد نظر وی در حالی صدر اخبار رسانه‌های با سابقه عنادورزی با جمهوری اسلامی قرار می‌گیرد که این رسانه‌ها"روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان" را تنها با مصداق‌یابی آن از ایران مورد توجه و بررسی قرار داده‌اند.

این در حالی است که انتظار می‌رفت خانم معاون نقشی پررنگ در دفاع از نقش بانوان ایرانی در برابر سیاه‌نمایی‌ها و تصویرسازی‌هایی که غرب از زندگی آنان در ایران ساخته و پرداخته‌اند داشته باشد. اما نه تنها این اتفاق صورت نمی‌گیرد بلکه با اظهاراتی نسنجیده و نگاهی جناحی که برگرفته از تخطئه تمام آن چه که در دولت گذشته اتفاق افتاده، برای رسانه‌های غربی خوراک تهیه می‌شود.

گفتنی است علاقه‌مندی خانم مولاوردی به اظهارات سیاسی و جناح بندی‌های غیر مرتبط با حوزه فعالیت وی پیش از این نیز انتقادات زیادی را متوجه دولت کرده بود. گفت‌وگوی وی با روزنامه آرمان که با تیتر" آماده باش انتخاباتی معاون رئیس جمهور به زنان" روی دکه‌های روزنامه فروشی رفت با واکنش برخی دولتمردان و مسئولان رسانه‌ای ریاست جمهوری مواجه شد.


البته این اظهارات وی با حضور در برنامه "متن ـ حاشیه" تاحدودی تصحیح شد؛ جایی که مولاوردی با سوالات جدی مجری برنامه مواجه شد. مولاوردی اعلام کرد که هیچ‌گاه این حرف را نزده و روزنامه آرمان خود دست به انتشار چنین تیتری زده است؛ با این حال، هیچ شکایتی از روزنامه افراطی صورت نگرفت!

بدون شک انتصاب مولاوردی در معاونت امور زنان، یکی از نقاط منفی کارنامه دولت تدبیر و امید است.

به گزارش جهان، مولاوردی از اعضای حزب منحله مشارکت که در دوران خاتمی نیز مدیر ارتباطات بین الملل مرکز امور مشارکت زنان ریاست جمهوری بوده و پای ثابت محافل فمنیستی بوده است؛ به گونه‌ای که در مراسم معارفه وی کلکسیونی از هم‌طیفی‌هایش همچون "نرگس محمدی، منیژه حکمت، مینو مرتاضی‌لنگرودی، بدرالسادات موسوی، فریده غیرت، ژاله فرامرزیان، آذر غفوری، مرضیه جدا، فاطمه مقیمی، سودابه رادفر، مرضیه قاسم پور" و... حضور داشتند.

نکته جالب اینکه معاون حسن روحانی، یکی از اولین منتقدان دولت روحانی است که در اعتراض به عدم وجود زنان در کابینه یازدهم (پیش از انتصاب خود) گفته بود:‌ سهم زنان در لیست ۳۳ نفره دولت یازدهم صفر است، چرا به زنان اعتماد نمی‌کنند و تناسب رشته با پست مدیریتی را به زبان می‌آورند، در حالی که یک پزشک اطفال، ۱۶ سال وزیر امورخارجه کشور بوده است!

نام مولاوردی تنها در پای مقالات و نامه‌های فمنیستی به چشم نمی‌خورد. وی در ۸ مرداد سال ۱۳۸۸ و در جریان فتنه پس از انتخابات،‌ با امضای بیانیه‌ای بر دروغ مطرح شده از سوی فتنه‌گران به عنوان تقلب صحه گذاشت.

در بیانیه امضا شده از سوی مولاوردی آمده است: فعالان جنبش زنان از روزهای نخست اعتراض‌های مدنی مردمی به روند نتایج انتخابات، در کنار مردم و هم‌صدا با آنها از حق خود سخن گفته اند. آنها در دل رودخانه‌هایی که در خیابانها به حرکت در می آمد حضور داشتند. هم در قلب خیابان‌ها بودند و هم مثل همه خشونت‌ها، قربانی ردیف نخست! آنها هم‌صدا با مادر ندا ضجه زدند.»


کد مطلب: 393795

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/393795/استقبال-گرم-ضدانقلاب-اظهارات-خانم-معاون-چرا-فمینیست-ها-مولاوردی-دل-بسته-اند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com