پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۷
۶۳
ادامه پیوند جناح‌بندی‌های سیاسی با آبروی نظام؛

استقبال گرم ضدانقلاب از اظهارات خانم معاون / چرا فمینیست‌ها به مولاوردی دل بسته‌اند؟

شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب: 393795
انتظار می‌رفت خانم معاون نقشی پررنگ در دفاع از نقش بانوان ایرانی در برابر سیاه‌نمایی‌ها و تصویرسازی‌هایی که غرب از زندگی آنان در ایران ساخته و پرداخته‌اند داشته باشد. اما نه تنها این اتفاق صورت نمی‌گیرد بلکه با اظهاراتی نسنجیده و نگاهی جناحی که برگرفته از تخطئه تمام آن چه که در دولت گذشته اتفاق افتاده ، برای رسانه‌های غربی خوراک تهیه می‌شود.
استقبال گرم ضدانقلاب از اظهارات خانم معاون / چرا فمینیست‌ها به مولاوردی دل بسته‌اند؟
سرویس سیاسی جهان‌نیوز: ۲۵ نوامبر "روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان" بهانه خوبی برای سیاه‌نمایی از وضعیت زنان در ایران توسط رسانه‌هایی است که تمام تلاششان نشان دادن بحران حقوق بشری در ایران است.

به گزارش جهان، شهیندخت مولاوردی که خود را به همایش "جهان عاری از خشونت علیه زنان" در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد رسانده یود؛ با اظهاراتش در صدر اخبار رسانه‌های ضدانقلاب قرار گرفت.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در این همایش که پنج‌شنبه شب برگزار شد بیشترین زمان خود را به ادعایی اختصاص داد که اکنون تیتر رسانه‌های به اصطلاح حقوق بشری با محوریت ایران هراسی است.ناپدید شدن یا گم شدن نتایج حاصل از طرح ملی بررسی اشکال خشونت خانگی علیه زنان که با تیترهایی نظیر "نتایج طرح ملی درباره خشونت علیه زنان گم شد" و "نتایج طرح ملی بررسی خشونت خانگی علیه زنان ایران گم شده است" از روز جمعه تاکنون سرفصل اخبار سایت‌ها و خبرگزاری‌های فعال در ارتباط با اتفاقات داخلی ایران اسلامی قرار گرفته بخشی از اظهارات خانم مولاوردی است.

وی اینگونه حرف‌هایش را تکمیل می‌کند: ۳۲ جلد کتاب نتایج حاصل از طرح ملی بررسی اشکال خشونت خانگی علیه زنان گم شده و هیچ نسخه‌ای از آن را در وزارت کشور و یا مرکز معاونت امور زنان و خانواده پیدا نکرده‌ایم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان ادامه می‌دهد: از زمانی که اولین بار در سال ۷۰ اولین مرکز امور زنان در دوره ریاست جمهوری آیت الله هاشمی رفسنجانی شکل گرفت موضوع زنان و خشونت علیه آنان در دستور کار قرار گرفت. آن زمان بعد از اجلاس پکن برنامه عمل ملی زنان نوشته شد که یکی از مباحث آن خشونت بود و برنامه عمل سه ساله مربوطه هم تدوین شد اما با جابه جایی دولت و آمدن دولت اصلاحات برنامه عمل مربوط به دوره هاشمی کنار گذاشته شد.


مولاوردی عنوان می‌کند که پروژه ملی بررسی اشکال خشونت خانگی از آن روز در ۲۸ استان کشور توسط وزارت کشور و دانشگاه‌های سراسر ایران انجام شد که ۳۲ جلد کتاب نتیجه این طرح است. سه جلد آن وضعیت خشونت خانگی از دیدگاه زنان به عنوان قربانی مورد بررسی قرار گرفته و یک جلد هم گزارش وضعیت خشونت خانگی از دیدگاه مردان به عنوان عاملان خشونت می‌باشد. با اتمام دوره دولت هشتم این گزارش‌ها به کنار گذاشته شده و توسط دولت نهم و دهم مورد استفاده قرار نگرفت.

وی در بند دیگری از اظهارات خود مدعی می‌شود پس از پایان فعالیت دولت اصلاحات این گزارش‌ها کنار گذاشته شده و توسط دولت‌ نهم و دهم هیچ استفاده‌ای از آن نشده است و هم‌اکنون نیز هیچ نسخه‌ای از این ۲۲ جلد گزارش را نمی‌توان در وزارت کشور و یا معاونت زنان پیدا کرد.


اظهارات معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از آن جایی که دولت گذشته را عامل ناپدید شدن این گزارش معرفی می‌کند به مذاق رسانه‌های ضد انقلاب خوش آمده است. اظهارات خانم مولاوردی که بیشتر رنگ و بوی سیاسی و جناحی دارد تا دلسوزی برای قشر مورد نظر وی در حالی صدر اخبار رسانه‌های با سابقه عنادورزی با جمهوری اسلامی قرار می‌گیرد که این رسانه‌ها"روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان" را تنها با مصداق‌یابی آن از ایران مورد توجه و بررسی قرار داده‌اند.

این در حالی است که انتظار می‌رفت خانم معاون نقشی پررنگ در دفاع از نقش بانوان ایرانی در برابر سیاه‌نمایی‌ها و تصویرسازی‌هایی که غرب از زندگی آنان در ایران ساخته و پرداخته‌اند داشته باشد. اما نه تنها این اتفاق صورت نمی‌گیرد بلکه با اظهاراتی نسنجیده و نگاهی جناحی که برگرفته از تخطئه تمام آن چه که در دولت گذشته اتفاق افتاده، برای رسانه‌های غربی خوراک تهیه می‌شود.

گفتنی است علاقه‌مندی خانم مولاوردی به اظهارات سیاسی و جناح بندی‌های غیر مرتبط با حوزه فعالیت وی پیش از این نیز انتقادات زیادی را متوجه دولت کرده بود. گفت‌وگوی وی با روزنامه آرمان که با تیتر" آماده باش انتخاباتی معاون رئیس جمهور به زنان" روی دکه‌های روزنامه فروشی رفت با واکنش برخی دولتمردان و مسئولان رسانه‌ای ریاست جمهوری مواجه شد.


البته این اظهارات وی با حضور در برنامه "متن ـ حاشیه" تاحدودی تصحیح شد؛ جایی که مولاوردی با سوالات جدی مجری برنامه مواجه شد. مولاوردی اعلام کرد که هیچ‌گاه این حرف را نزده و روزنامه آرمان خود دست به انتشار چنین تیتری زده است؛ با این حال، هیچ شکایتی از روزنامه افراطی صورت نگرفت!

بدون شک انتصاب مولاوردی در معاونت امور زنان، یکی از نقاط منفی کارنامه دولت تدبیر و امید است.

به گزارش جهان، مولاوردی از اعضای حزب منحله مشارکت که در دوران خاتمی نیز مدیر ارتباطات بین الملل مرکز امور مشارکت زنان ریاست جمهوری بوده و پای ثابت محافل فمنیستی بوده است؛ به گونه‌ای که در مراسم معارفه وی کلکسیونی از هم‌طیفی‌هایش همچون "نرگس محمدی، منیژه حکمت، مینو مرتاضی‌لنگرودی، بدرالسادات موسوی، فریده غیرت، ژاله فرامرزیان، آذر غفوری، مرضیه جدا، فاطمه مقیمی، سودابه رادفر، مرضیه قاسم پور" و... حضور داشتند.

نکته جالب اینکه معاون حسن روحانی، یکی از اولین منتقدان دولت روحانی است که در اعتراض به عدم وجود زنان در کابینه یازدهم (پیش از انتصاب خود) گفته بود:‌ سهم زنان در لیست ۳۳ نفره دولت یازدهم صفر است، چرا به زنان اعتماد نمی‌کنند و تناسب رشته با پست مدیریتی را به زبان می‌آورند، در حالی که یک پزشک اطفال، ۱۶ سال وزیر امورخارجه کشور بوده است!

نام مولاوردی تنها در پای مقالات و نامه‌های فمنیستی به چشم نمی‌خورد. وی در ۸ مرداد سال ۱۳۸۸ و در جریان فتنه پس از انتخابات،‌ با امضای بیانیه‌ای بر دروغ مطرح شده از سوی فتنه‌گران به عنوان تقلب صحه گذاشت.

در بیانیه امضا شده از سوی مولاوردی آمده است: فعالان جنبش زنان از روزهای نخست اعتراض‌های مدنی مردمی به روند نتایج انتخابات، در کنار مردم و هم‌صدا با آنها از حق خود سخن گفته اند. آنها در دل رودخانه‌هایی که در خیابانها به حرکت در می آمد حضور داشتند. هم در قلب خیابان‌ها بودند و هم مثل همه خشونت‌ها، قربانی ردیف نخست! آنها هم‌صدا با مادر ندا ضجه زدند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Germany
خب چرا گمشده؟
امین
کار خودشه چندروز دیگه یکی پیدا میشه میگه من از خودش گرفتم تعجب میکنم چرا این مسئله رو عنوان کرده مثل مورد بورسیه ها چرا؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!! انشاالله مثل معاونت خاتمی ...زبانم لال نه نه نه
من پژوهشگر حوزه خانواده و صاحب چندین مقاله علمی پژوهش هستم. خیلی از این پژوهشا آبکی بوده معلوم نیس واقعا چقدر به درد می خورده! ... 32 جلد کتاب نتیجه پژوهش!! حتما کلی مباحث نظری و کپی از کتابها رو به اسم پژوهش قالب کردن فوقش یه پرسشنامه هم گفتن دادیم پرکردن!! ... به خدا همه اینا بازیه
پژوهشگر محترم که کارهای تو آبکی نیست ازآشنایی شما بسیار خوشحال شدم
امین
نمی خواهم پاسخ بدم چون نظر خودمه من کاری ندارم که پژهشها ارزش علمی داره یا نه یا اینکه کار اصلی زن خانه داری است یا نه رنان هم می توانند و توانایی کارهای مهم در جامعه رو به نحو احسن انجام بدن تمام نظرات رو خوندم و معتقدم نظرات خوب بوده ولی جاش اینجا نبوده من فقط میگم گم شدن این پژوهشها چه ارزشمند چه بی ارزش اینکه تفکر ایشون فمینیستی هست !!! یا نه اصل قضیه اینه که بهانه ای گیر این خانم البته با نظر ستاد اصلی فتنه افتاده تا دولت قبل مورد اتهام قرار بگیرند و نیز انتخابات آینده که 2 سال دیگه انجام میشه به نفع جریان اص ل اح طلبی رقم بخوره و گم شدن پژوهش ها کار خودشان است شک نکن
منافق
... ازتمام خطوط قرمز ... عیورکرده
32 جلد کتاب نتیجه پژوهش!!!!!! بابا این حرفا چیه؟ اصلا میدونین پژوهش یعنی چی؟!
بابا من دانشجوی دکتری جامعه شناسی هستم و یکی از علایق اصلیم جامعه شناسی خانواده هس. کار پژوهشی و مقاله هم تو این موضوع کم ندارم. به نظرم این بنده خدا نمیدونه پژوهش یعنی چی. چون میگه 32 جلد نتیجه پژوهش!!!!! پژوهش های به دردنخور و پولخور!
حتما اینقدر مسخره و آبکی بوده که ریختن دور. جدی گفتم. مگه میشه 32 جلد فقط یافته به دردبخور باشه. حتما به اسم مبانی نظری کلی از کتابای مختلف کپ زدن و کلی هم آمار و نمودار به دردنخور . بنده در بحث خانواده 3 مقاله و یک کتاب دارم و این حرفا رو میزنم. این حوزه رو خوب میشناسم
به عنوان یه دانشجوی دکتری جامعه شناسی خانم مولاوردی رو به مناظره دعوت می کنم. ایشون اصلا نمیدونن پژوهش به چه معناست که میگن 32 جلد کتاب درباره یافته ها!!!!! جمع کنید این پژوهش هایی که فقط حرف نظری و چند تا آماره که معلوم نیس واقعا پرسش نامه هاشو پرکردن یا نه!
همون بهتر که گم شدن. حتما خیلی مسخره بوده این مثلا پژوهش ها! به درد واقعی مردم و به پژوهش واقعی بپردازین. اصلا مگه میشه ما 32 جلد فقط یافته به دردبخور داشته باشیم؟! بابا ابن سیناها!!!
آرزو
حانم مولاوردی من به عنوان یک زن در جامعه که کسوت استادی در دانشگاه رو هم دارم میگم خجالت بکش دست از این حزب بازیها بردار و به مشکلات واقعی جامعه زنان ما رسیدگی کن. تا کی میخوای حرفهایی برای دلخوشی روشنفکران بگویید؟؟؟!!!! زنان جامعه ما مشکلات زیادی دارند که وظیفه شماست به آن رسیدگی کنید اما نه با نسخه فمنیست ها. این نسخه باعث از هم پاشیدن کانون خانواده میشه و در این صورت همه جامعه ضرر میکنند به ویژه دختران، زنان و مادران جامعه. تا کی میخواهید به این سیاسی کاریتان ادامه دهید و مشکلات ما را ندیده بگیرید. تا کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مهسا
Iran, Islamic Republic of
بازهم اینجاسربزنیدآرزوخانم
یک مشت فمینیستِ چادر به سر!
واقعا. پیشنهاد میدم ایشون بیاد پای درد و دل مادرا بشینه بفهمه مشکل اصلی شون مرخصی زایمان، بیمه زنان خانه دار، مشوق های بیشتر برای فرزتدآوری و ... است. نه 4 تا کتابی که معلوم نیس چقدر پژوهشش آبکی بوده!.
France
زن مگه کارخانه.. ست، که مشغول بشه برای فرزندآوری
آی بدم میاد از این زنایی که 4 کلاس درس خوندن ولی همه تفکرشون تقدیس فمینیسمه
خانم معاون به جای این حرفا فکری به حال زنان خانه دار؛ مرخصی زایمان و ... بکنید
حسین
Iran, Islamic Republic of
شما راست میگید تمام مشکل این مملکت حل شد فقط موند مشکل زایمان شما کاش یکی پیدا شه از حق و حقوق این جوانها و پسرای بیکار بگه که قرار بشن نان آور خانه
بنده پژوهشگر حوزه جامعه شناسی خانواده هستم. آمار خشونت خانگی در کشور ما بسیارکمتر از خیلی کشورهاس حتی کمتر از آمریکا و ... . واقعا زن ذلیلی مردای ایرانی کاملا علمیه و خوب!
دمت گرم. واقعا اغلب زنای ایرانی پادشاه خونه هاشون هستن. اینم به خاطر فرهنگ اسلام و ایرانه. هرچند خشونت خانگی هم صفر نیست و وجود داره
بانو
حیف نام زن وچادرهای این قبیل تفکرات
بنده هم تو این حوزه کار پژوهشی می کنم. آمار اینچنینی خیلی دقیق نیست ولی قبول دارم وضعیت زنان ایرانی خیلی بهتر از سایر کشورهاست. هرچه بیشتر از غرب الگو بگیریم امنیت روانی و اجتماعی زن بیشتر به خطر می افته
همایون
United States
...
احسنت، ارزش مطلب جنابعالی واقعا بیش از صد مقاله و کتابهای مشکوک ارزش دارد. پاینده باد نهاد خانوادگی ایران، تف بروی منافق.
Iran, Islamic Republic of
همه شدند پژوهشگر وای..........
United States
جالبه چه پژوهشگری پیدا میشن؟؟؟اگر پژوهشگر بودی ناراحت می شدی از گم شدن 32جلد پژوهش که همکارات تهیه کردنند .نه که مسخرشون کنی دروغگوی خود فروش
ایران
دروغگو و خودفروش اونایی اند که در پناه چنان پرچمایی هستند !!!
به جای رسیدگی به مشکلات واقعی زنان دتبال حرفای صدمن یه قازن!
موافقم. زنای ایرانی به نسبت خیلی کشورهای پرمدعا ، وضعیت و امنیت بهتری دارن و مشکل زن ایرانی، فقط خودش نیست. زن ایرانی عاشق خونوادشه. به احترام همه مادرای ایرانی تعظیم می کنیم
مهمترین مشکل ما اینه که از اسلام چیزی نمی دونیم و کعبه مون شده غرب و فمینیسم
از این خانم که 9 ماهه بودن مرخصی زایمان را مانعی برای حضور اجتماعی زنان می داند و با آن مخالف است توقعی بیش ار این نیست!
سعيد110
Iran, Islamic Republic of
بذر يك فتنه ديگر را مي كارند تا در ايام انتخابات پيش رو درو كنند.
مسؤليت تمام و كمال بر عهده دكتر روحاني است.
اصلاح طلباني كه مي گويند ما را در دولت بازي دهيد و مكرر در مكرر نق مي زنند، همه اش سياه بازي است.
اينها در حال فضا سازي فتنه 88 هستند.
اينها آنقدر سرشان براي مقدمه سازي فتنه ديگر مشغول است كه چه بسا فراد بگويند همان بهتر كه پست نگرفتيم يا به ما مسوليت ندادند.
اخيراً در مورد يك هنر پيشه سياه پوست آمريكايي پرده دري شد، مورد هزينه كردش مقابله با قيام سياه پوستان بود. متأسفانه خبرگزاري هاي ما هم بعضا پوشش دادند.
الان هم اين خبر دروغ خانم دكتر كه اصلا از خودشان اراده و تعقلي ندارند، انجام وظيفه محول شده با چندين واسطه در جهت تطهير آمريكا در ارتباط جنايات ضد بشري اش هست.
چرا دزدی را پیگیری میکنی خانوم ؟ بیکاری ؟...
خانم دکتر مولاوردی عزیز. به جای این حرفا به داد مادرا برسین که همین مرخصی 9 ماهه زایمانشون رو هم بعضی جاها نمیدن
درود بر مادرانی که در این دولت مظلومن و مرخصی زایمان رو 9 ماه بهشون نمیدن
خانم معاون . مادر هستی بفهمی چقدر حرفا و کارات به نفع مادر و خانواده است؟
آفرین. کاش همه احساس یه مادر رو درک کنن. قربون مادرا
حسین اکبری آشتیانی
عزیزان توجه :
باز خبرگزاری جمهوری اسلامی - ایرنا- فرمان شروع حمله را صادر کرد
این خبر را ابتدا ایرنا منتشر کرد و سپس مخالفین نظام با استناد به ایرنا - خبرگزاری رسمی نظام - بر نظام تاختند!
سعيد110
از شما كه آشتياني هستيد، بعيد بود!
بالاخره طرف كلامش منعقد شده است يا نه؟
منتظر
خبرگزاری رسمی نظام؟!!!!!!!!!!
نه عزیزم بگو خبر گزاری رسمی دولت و دشمن
همایون
United States
یورش ها از هر سو آغاز شده، این چنین اشخاص عاملان فتنه جدیدند.
Iran, Islamic Republic of
اين هم يه مساله اي هست مثل بورسيه ها!
حالا اون سه هزارتا بورسيه رو جمع مي كرديد بعد چالش جديد برا خودتون ايجاد مي كرديد!!
راس میگی. به خدا اون دنیا باید جواب بدین
Netherlands
لعنت بر کسی که بخواهد نقش و جایگاه زن را جز جایگاه حقیقیش که مادری است جا بزند
یک زن
United States
با سلام
در ایران مسئولین و رسانه های همسو با انها تلاش دارند که بر روی مشکلات سرپوش بگزارند و ظاهر کشور رو موجه جلوه بدن
چرا شما دنبال حل مشکل نیستید؟؟؟؟
چه تحقیقات در دست باشه و چه نباشه کی میتونه انکار که همه زنان ایرانی حداقل یک بار مورد خشونت جنسی یا کلامی و یا بدنی قرار نگرفته باشند؟؟؟؟؟؟
اصلا تو این مملکت معلوم نیست چه خبره؟ یا حقوق اسلامی زن مثل مهریه و نفقه و اجرت المثل و حقوق نگه داری از فرزند و کار خونه و شیر بها و جهیزیه و .... به زن پرداخت کنید و یا حقوقی که فمنیست در نظر گرفته که شامل مساوات کامل هست رو در نظر بگیرید.
ب این قاقنون و این دادگاه و این فرهنگ زنان جامعه ما نه از حقوق اسلامی برخوردارن و نه از ححقوق فمنیستی!!!!!
محسن
سفسته کاری می فرمایین خانم در اسلام واقعی و ایران همه چیز مرد متعلق به زنه . زن ( یا همون مادر ) از مقدسات جامعه ایرانیس البته منکر این نیستم که متاسفانه در همه جوامع بدی هم وجود دارد و در ایران خیلی کم !
خانم مولاوردی اگه بخواهی مشکلات خانم های مسلمان ایرانی را به روش نامسلمان های غربی حل کنی اصلا بهتره هیچ کاری نکنی چون اونها خودشون به بن بست خوردند و دارند سعی می کنند کمکم با روش های دیگری از جمله تمسک در برخی موارد به روش های مذهبی مشکلاتشون را حل کنند .
رضا
يه سوال شبه خصوصي ايشون اصلا متاهل هستند..چه جوريهاست ؟
رضا
جهان نيوز مثل اينكه كسي نمي دونه ...
Iran, Islamic Republic of
خدا هدایتش کنه
زینبیان
متاسفانه ادعای ایشان دروغ محض است و اصلا تحقیقی با این عنوان صورت نگرفته چرا که اگر بوده قرارداد آن تحقیق میدانی می بایست جایی ثبت و ضبط شده باشد و یا امور بانوان استاندای ها از انجام آن مطلع می بودند.
توهم و قدرت طلبی و استفاده از ظرفیت بانوان بزرگوار کشور با این شعار های ی پایه و اساس توسط ایشان زبان زد است
فاطمه زهرا س حافظ و یاری گر زنان این مرز و بوم باد
سلطانی
خانم مولاوردی هم همان خانم ... دوم است و دهنده خوراک تبلیغاتی به آن سوی آبها
علی
درسته. هر کاری که در دولت اصلاحات انجام شده و در دولت امید داره انجام میشه اشتباه و تمام خسارتهایی که طی 8 سال در دولت به اصطلاح عدالت به کشور وارد شده درست بوده. رهبر انقلاب چندین بار از این دولت حمایت کرده پس ولایتمداری خودتون رو نشون بدید و آب به آسیاب دشمن نریزید.
چادر بسر می کنند و حرفهای فمنیستی می زنند!!!
وای بر حال کسانی که با ظاهر دین سعی در خوش خدمتی به غرب و بدنامی جامعه دارند
Iran, Islamic Republic of
چادر ایشون کار همون اسب تروا رو میکنه تا یه فمینیست بتونه توی دولت جمهوری اسلامی پازل فمینیستها رو کامل کنه
قاق
بی خود نگفتن تا چوبو برداری گربه دزده خودشو لو می ده . آقا یا خانم نویسنده مطلب تو چرا ناراحتی نکنه....
ای بابا مگه اینها کار کردن خانم ها در خانه و فرزندآوری را قبول دارند که بخوان کاری کنند
دل خوشیا!!!!!!!!!!
Germany
از ۶ ماه مرخصی زایمان من بیمه به راحتی یک ماه و نیم اش رو خورد. میگفت شرکت بیمه رد کرده. تا همین چند وقت پیش این اشتباهات رو تصحیح میکردند ولی الان از مدیران تامین اجتماعی دستور رسیده که اشتباهات قابل تصحیح نیست. با خیال راحت پول مردم رو بالا بکشید!
کریمی
آقای روحانی تحویل بگیر ... چند روز دیگه همینها میشه بهانه احمد شهید و باید بری جواب بدی .....
آخه این چنوع حکومت کردنی است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برای رضای خدا بیا جواب بده چرا چنین میکنی ؟؟؟؟؟
چرا هر آدم روانیه معلوم الحالی را نام نشان میدهی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//
چرا باید هر آدم ضد دین و ضد اسلام پشت تریبون قرار بگیره ؟؟؟؟؟؟
تو که هرهفته برای حفظ ظاهر بدیدن خانواده محترم شهدا میروی ... به احترام خون شهدا بگو چرا اینچنین میکنی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حداقل یکبار هم که شده با چنین خیانتهایی فقط مخالفت کن ... البته اگر خودت موافق خیانتتتتتتتتت نیستی .....!!!!!!!!!!!!!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
حرف حرف راست زد .در این دیار آمریکائی شدو اسرائیلی..فیلتر شکن هم شما دارید..........
محمد
وای به حال ما که این از مسئولان مان است. به نظرم مسئولان مرتبط در دولت نهم ودهم باید شکایت کنند که چرا این کتابها اگر وجود داشته اند گم شده اند. و این خانم باید پاسخگوباشد.
خانم مولاوردی این پست ومقامها چه ها که با آدم نمی کند ...!!!
كيوان
Iran, Islamic Republic of
...
خودشون يك سري اراجيف مي نويسن خودشون گمش مي كنند خودشون ميگن گم شد.
سياكاري بسته