کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اختصاصی جهان نیوز

برکناری؛ نتیجه هشدار درباره تخلفات مشاور عارف! +سند

مدیرعامل‌رفاه یک‌چهارم مدت‌خدمتش را درانگلیس بوده‌است

2 آذر 1393 ساعت 0:01

مدیرعامل بانک ملی ایران در واکنش به هشدار اعضای هیأت مدیره شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه، به جای برخورد با مدیرعامل متخلف، تعدادی از اعضای هیأت مدیره را برکنار کرد.


گروه اقتصاد جهان نیوز ـ ۲۲ مهر ماه بود که خبر برکناری دسته جمعی تعدادی از اعضای هیأت مدیره شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه منتشر شد. فروشگاهی که پس از انتخابات ریاست جمهوری، شاهد حضور فرشید گل زاده کرمانی، مشاور ارشد محمدرضا عارف، نامزد اصلاح طلبان، در جایگاه مدیریت عامل آن بود.

سمت جدید ۲ مسؤول دولتی در «فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه»

اما خبرنگار جهان نیوز به دنبال دلیل این تغییر، به اسناد جدیدی پیرامون این موضوع دست یافت. بر طبق سند به دست آمده، تنها سه روز پیش از برکناری آقایان علیرضا بزرگوار، رئیس پیشین هیأت مدیره، سیدمحمد کریمی نائب رئیس وقت و علی لیالی، عضو سابق، یعنی ۱۹ مهر ۹۳ رئیس هیأت مدیره در نامه‌ای خطاب به مدیر عامل بانک ملی ایران ـ که به نمایندگی از سایر بانکهای سهامدار در این شرکت، مدیریت آن را به عهده دارد ـ ضمن ارائه صورتجلسه شماره ۴۸ هیأت مدیره و بیان این موضوع که «وضعیت مدیریتی شرکت نامساعد است»، از آقای همتی، مدیر عامل بانک ملی، درخواست رهنمود می کند. اما گویا رهنمود آقای همتی، برکناری نگارنده نامه و نائب رئیس وقت هیأت مدیره و یک عضو دیگر آن بوده است.

متن صورتجلسه، بیانگر حقایقی است که پیش از این نیز جهان نیوز به آن پرداخته و درباره آن هشدار داده بود. در بخشی از متن صورتجلسه شماره ۴۸ هیأت مدیره شرکت رفاه آمده است: «با عنایت به شرایط خاص و نامناسب شرکت به لحاظ سود و زیان در مقایسه با سال گذشته و همچنین عدم تحقق بودجه مصوب و آسیب های مالی وارده (حدود ۸۴ میلیارد ريال برداشت بدون اطلاع و برگشت و متواری بودن مرتکب) در سنوات گذشته به دلیل عدم نظارت کافی که رفع این نواقص، حضور جدی و تلاش مدیرعامل را می طلبد، متأسفانه مدیرعامل محترم بدون اطلاع هیأت مدیره و حراست مجموعه و همچنین بدون اخذ مرخصی جهات مسافرت خارج از کشور (انگلیس) چند روزی است که در محل کار خود حضور ندارد. ضمناً از تاریخ ۹۳/۴/۹ که طبق مصوبه هیأت مدیره در شرکت موظف گردیده اند نیز تا کنون یک چهارم از مدت مذکور را در سفرهای خارج از کشور گذرانده اند که این عدم حضور و نظارت کافی ممکن است موجب بروز ضرر و زیان و سوء استفاده های مالی در شرکت گردد.»

پس از این نامه، در روز سه شنبه ۲۲ مهر ماه، آقای گل زاده، ضمن حضور در جلسه هیأت مدیره، حکم عزل سه تن از اعضا را از سوی آقای همتی به آنان ابلاغ می کند.

از سوی دیگر خبرها حکایت از آن دارد که حدود ۱۵ نفر از مدیران باسابقه و ارزشی این شرکت، بدون دلیل مشخص، در یک روز، همزمان عزل و اخراج شدند.


متن نامه رئیس وقت هیأت مدیره شرکت رفاه


متن صورتجلسه شماره ۴۸ هیأت مدیره رفاه


متن صورتجلسه شماره ۴۸ هیأت مدیره رفاه

محمدرضا عارف، در حاشیه حضور خود در نمایشگاه مطبوعات در پاسخ به پرسش خبرنگار جهان درباره ریاست فرشید گل‌زاده کرمانی، مشاور ارشدش در ایام انتخابات، به عنوان عضو جدید هیات مدیره شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه، گفته بود: گل زاده، جزء بچه های خوب ماست اما ربط انتساب وی به بنده را متوجه نمی شوم.

گفتنی است پیش از این جهان نیوز، خبرهایی با عناوین "اداره بزرگترین فروشگاه‌‌های‌زنجیره‌ای‌کشور توسط مدیر عامل پروازی خط لندن-تهران و مشاور ارشد عارف!"، "پست جدید اقتصادی عضو ستاد انتخاباتی عارف و حامی خاتمی" و "سمت جدید ۲ مسؤول دولتی در «فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه»" درباره این شرکت منتشر کرده بود.


کد مطلب: 392505

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/392505/برکناری-نتیجه-هشدار-درباره-تخلفات-مشاور-عارف-سند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com