پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۲
جان‌واريو: حسرت برد در دربي تهران به دلم ماند

بردن پرسپولیسی که جادوگر ندارد !

چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب: 392037
به گزارش جهان ، خبرورزشی نوشت: فابیو جان‌واریو از آن دست برزیلی‌هایی بود که در استقلال به ستاره‌ای بدون جانشین تبدیل شد و لقب بهترین خارجی بعد از انقلاب این باشگاه را با بازی‌های خوب خود به ‌دست‌ آورد. فابیو اما با وجود تمام افتخاراتی که با استقلال کسب کرد در دربی‌های پایتخت نتوانست طعم شیرین برد را بچشد تا خود این اتفاق را حسرت بزرگش در ایران بنامد. در آستانه دربی حساس ۷۹ فرصتی دست داد تا با این برزیلی محبوب و محجوب گفت‌وگویی داشته باشیم و سکوت او را بعد از ماه‌ها بشکنیم.

دوري از فوتبال سخت نيست؟
سخت و عذاب‌آور است. بايد فوتباليست باشي و به عمق حرفي كه زدم پي ببري اما اين قاعده فوتبال است و چاره‌اي هم نيست جز كنار آمدن با آن. من هم در اين مدت سعي كردم خودم را با چالش‌هاي ديگري سرگرم و هر از گاهي هم فوتبال تماشا كنم.

چالش‌هاي جديد همان ساخت و‌ ساز است؟

اي تا حدودي. شركتي ساختماني در برزيل تأسيس كرده و چند پروژه مسكوني در دست داريم كه حسابي زمان ما را پر كرده و ديگر وقتي براي رسيدگي به كارهاي ديگر ندارم.

با اين حساب نبايد منتظر حضور تو روي نيمكت مربيگري باشيم؟

نه چون مربيگري با روحيات من سازگاري ندارد و ترجيح مي‌دهم همان كاري را دنبال كنم كه سال‌ها درسش را خوانده‌ام.

فوتبال ايران را پيگيري مي‌كني؟
بله از طريق دوستانم در ايران و همچنين اينترنت اخبار را پيگيري مي‌كنم و تا حدود زيادي از زير و بم اخبار مطلع هستم و مي‌دانم الان تراكتورسازي با درخشش دوست خوبم ادينهو صدرنشين ليگ ‌برتر است و مدعي اول قهرماني محسوب مي‌شود.

پس با ادينهو رابطه نزديكي داري؟
بله قبل از پيوستن به تراكتورسازي با من صلاح و مشورت كرد كه به كدام تيم پاسخ مثبت بدهد، در نهايت هم راهي تبريز شد تا الان ستاره آنها لقب بگيرد.

استقلال در حال حاضر تيم پنجم جدول رده‌بندي است، در حالي كه همه انتظار داشتند اين تيم بهتر كار كند!
شك ندارم آنها به زودي به صدر جدول برمي‌گردند چون هم از كادر فني و مربي باتجربه و كاربلدي سود مي‌برند، هم اينكه بازيكنان تأثيرگذاري در اختيار دارند كه هر تيمي آرزوي داشتن آنها را دارد.

حالا اين تيم بايد در هفته پاياني نيم‌فصل به مصاف رقيب سنتي‌‌اش پرسپوليس برود.
دربي تهران يكي از بزرگ‌ترين بازي‌هاي نه تنها ايران بلكه آسيا محسوب مي‌شود چون طرفداران دو تيم حاضر هستند دست به هر كاري بزنند كه بازنده اين جدال نباشند. حيف شد در آن سال‌هايي كه من در استقلال حاضر بودم حسرت بردن دربي به دلم ماند.

فكر مي‌كني اين بازي اين بار برنده داشته باشد؟
بله احساسم مي‌گويد با شرايط حاكم بر بازي يك تيم برنده مي‌شود كه شانس استقلال خيلي بیشتر از پرسپوليس است.

چرا؟
تا آنجا كه خبر دارم پرسپوليس اوضاع چندان مساعدي ندارد و در حال حاضر تهي از بازيكن كليدي و سرنوشت‌ساز مثل علي كريمي و... است بنابراين بردن اين پرسپوليس كه ديگر جادوگري مثل كريمي ندارد، نمي‌تواند سخت باشد.

مثل اينكه از جادوي كريمي خيلي خاطرات بدي داري؟

خاطره بد؟! همين بس كه او برد در دربي را با گل دقايق پاياني‌‌اش از من و استقلال گرفت تا حسرت بردن اين بازي تا ابد همراه من باشد.

اگر بخواهي دربي را پيش‌بيني كني چه نتيجه‌اي را روي تابلو مي‌نويسي؟
۲ بر صفر يا ۲ بر يك به نفع استقلال.

گلزنان بازي چه كساني خواهند بود؟
اميدوارم آرش برهاني در كنار بازيكني مثل حنيف يا هاشم بيك‌‌زاده گل بزنند.

قصد نداري به ايران بيايي؟
خيلي دوست دارم اما كمي از نظر روحي و رواني به خاطر پروژه‌هايي كه در دست دارم به هم ريخته‌ام اما اميدوارم بتوانم در روزهاي پاياني ليگ ‌برتر به تهران بيايم تا با حضور در ورزشگاه و در ميان طرفداران استقلال براي قهرماني تيم محبوبم هورا بكشم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *