يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

تجهیزات پزشکی هلال احمر در راه کربلا

يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب: 391458
معاون عتبات و عالیات مرکز پزشکی هلال‌احمر از آمادگی کامل هلال احمر جهت ارائه خدمات درمانی به زائران حسینی طی ایام اربعین خبر داد و گفت: بیش از هشت تن دارو و تجهیزات پزشکی به کربلا ارسال می‌شود.
به گزارش جهان؛ علی حیدری در گفتگو با مهر، با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ پزشک، پرستار و پیرا پزشک جهت ایام اربعین و ارائه خدمات امدادی به زائران، به کربلا اعزام می‌شوند، گفت: پنج درمانگاه علاوه بر درمانگاه‌های قبلی که در عراق وجود دارد، ویژه زائران ایرانی در کربلا راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: جهت ارائه خدمات درمانی و امدادی به زائران امام حسین طی این امام هشت چادر امدادی با همکاری سازمان حج و زیارت، بسیج و ستاد بازسازی عتبات در مسیرهای منتهی به کربلا توسط نیروهای هلال‌احمر برپا خواهد شد. همچنین دو چادر امدادی در شهر کربلا و خیابان‌های نزدیک به حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) راه‌اندازی می‌شود.

معاون عتبات و عالیات مرکز پزشکی هلال‌احمر اظهار داشت: ۸۰ نفر از پزشکان این سازمان در مسیرهای بین راهی که به شهر کربلا منتهی می‌شود، خدمات مورد نیاز امدادی و درمانی را به صورت رایگان به زائران ارائه می‌دهند. پزشکان متخصص در رشته‌های قلب و عروق، مغز و اعصاب، جراحی، اورژانس و ... در این تیم حضور دارند و چند روز قبل از اربعین توسط هلال‌احمر به کربلا اعزام و طی یک هفته در این شهر خواهند بود.

حیدری در پایان با اشاره به ارسال هشت تن دارو و تجهیزات پزشکی به کربلا طی چند روز آینده، گفت: انبارهای هلال‌احمر هیچ گونه کمبود دارویی در شهرهای زیارتی عراق نخواهند داشت. همچنین عمده داروهای ارسالی از آنتی‌بیوتیک‌ ها خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *