يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

آیین­‌های پهلوانی و زورخانه­‌ای ثبت جهانی شد

چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب: 390920
بنیاد فردوسی با همکاری فدراسیون پهلوانی و زورخانه­‌ای ایران به میزبانی کتابخانه و موزه ملی ملک «نشست تخصصی چگونگی بین­‌المللی کردن آیین های پهلوانی و زورخانه ای ایران» را در تاریخ ۲۵ آبان ماه از ساعت ۱۴ برگزار می­‌کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، بنیاد فردوسی با همکاری فدراسیون پهلوانی و زورخانه­‌ای ایران به میزبانی کتابخانه و موزه ملی ملک «نشست تخصصی چگونگی بین­المللی کردن آیین‌های پهلوانی و زورخانه‌ای ایران» را در تاریخ ۲۵ آبان ماه از ساعت ۱۴ برگزار می­‌نماید.

این نشست در تالار کتابخانه و موزه ملی ملک با حضور کارشناسان، خبرگان و مدیران حوزه های فرهنگی و ورزشی کشور و برخی از مقام های ارشد یونسکو و کشورهای خارجی در چهارمین سالگرد ثبت جهانی آیین­‌های پهلوانی و زورخانه­‌ای ایران در فهرست میراث معنوی یونسکو برگزار می شود.

گفتنی است، آیین­‌های پهلوانی و زورخانه­‌ای به کوشش فدراسیون پهلوانی و زورخانه­‌ای ایران در تاریخ ۲۵ آبان ۱۳۸۹ برابر با ۱۶ نوامبر ۲۰۱۰ در فهرست میراث معنوی یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

خاطر نشان می­‌شود، علاقمندان می­‌توانند در نشست یاد شده به نشانی تهران، میدان امام خمینی (ره)، ابتدای خیابان امام خمینی (ره)، خیابان ملل متحد، کنار وزارت امور خارجه، موزه ملی ملک حضور به هم رسانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *