پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰
شهرآورد هفتاد و نهم ،

مازندرانی ها تاریخ ساز می شوند؟

چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب: 390827
شهرآورد هفتاد و نهم فوتبال ایران در شرایطی هفته آینده برگزار می شود که باز هم بازیکنان مازندرانی نقطه اتکای تیم های خود به شمار رفته و میلیون هوادار تیم های استقلال و پرسپولیس ، درخشش آن ها را برای رسیدن به برتری انتظار می کشند .
به گزارش جهان به نقل از ایرنا ، کم نبودند مازندرانی هایی که این شهرآورد را برای هواداران خود تاریخی کردند و با درخشش در این بازی ، جایی ماندگار برای خود در تاریخ این دربی پرطرفدار پیدا کردند .

در این شهرآورد هم مازندرانی ها پتانسیل آن را دارند که تاریخ ساز شوند. چه پرسپولیسی ها که از لحاظ کمیت ، برتری دارند و چه استقلالی ها که با ۳ بازیکن ، بر این رویارویی لحظه شماری می کنند .

استقلال :

حنیف عمران زاده :

بازیکن اهل شهرستان نور استقلال تهران ، در پست دفاع میانی بازی می کند و همانند چند فصل اخیر، از جمله بازیکنان ترکیب اصلی این تیم به شمار می رود .

این بازیکن از نیم فصل ۸۸-۸۹ در عضویت این تیم تهرانی است و از جمله افتخاراتش با استقلال ، راهیابی به جمع ۴ تیم برتر آسیا در لیگ قهرمانان است .

در روزهای پایانی سال ۲۰۱۳، کنفدراسیون فوتبال آسیا،عمران زاده را در جمع تیم رویایی این سال قرار داد.

عمران زاده در بازی برگشت یک چهارم نهایی مقابل تیم بوریرام تایلند موفق به گل زنی شد و این گل او ،استقلال را از شکست در این بازی نجات داد و راهی بازی نیمه نهایی با تیم اف سی سئول کره جنوبی کرد.

امیدابراهیمی:

بازیکن اهل شهرستان نکایی تیم استقلال، اولین فصل حضور خود در این تیم را تجربه می کند اما با تجربه بالایی که در سپاهان کسب کرده ، از ستون های اصلی تیم امیر قلعه نویی در فصل اخیر است .

ابراهیمی که در پست هافبک میانی بازی می کند به رغم قد و قامت کوتاهی که دارد، از شوت های سهمگینی برخوردار است و می تواند پرسپولیسی ها را از این نقطه بسیار آزار دهد .

دعوت او به تیم ملی برای بازی با تیم ملی کره جنوبی قطعا انگیزه های او را برای انجام بهترین بازی در مقابل دیدگان کارلوس کی روش بیشتر از همیشه می کند .

ابراهیمی که امیدوار بود به همراه تیم ملی راهی برزیل و رقابت های جام جهانی شود اما با نظر کی روش از رسیدن به این افتخار بازماند، نمیخواهد تجربه حضور در جام ملت های آسیا را از دست دهد .

فرزین گروسیان :

بازیکن کلارآبادی تیم استقلال که به عنوان دروازه بان ذخیره این فصل روی نیمکت تیم استقلال می نشیند و در شرایط عادی بعید است بتواند بازی در این دربی را تجربه کند .

البته شاید اتفاقات فوتبالی دست به دست هم داد و این دروازه بان جوان در درون دروازه استقلال هم ایستاد .

پرسپولیس :

محسن بنگر:

بازیکنی دیگر از شهرستان نور با کارنامه ای درخشان و پرو پیمان در فوتبال .

مدافع مستحکم و میانی پرسپولیس که علاوه بر انجام وظیفه دفاعی، دستی هم در گلزنی دارد .

با وجود اینکه پرسپولیس در این فصل ، سیدجلال حسینی،زوج فصل قبل خط دفاعی خود را از دست داد اما حضور مدافع تنومندی همچون محسن بنگر، از جمله دلایلی که موجب شده این تیم در بازی های سخت و دشوار کمتر غیبت سیدجلال را احساس کند .

بنگر ، همه قهرمانی های خود در لیگ برتر را به همراه سپاهان کسب کرده و با توجه به شرایط فعلی پرسپولیس، بعید است بتواند این فصل یک عنوان قهرمانی دیگر را به کارنامه خود اضافه کند .

نامزدی دریافت بهترین بازیکن سال آسیا در سال ۲۰۱۲به همراه علی کریمی از ایران و ۳ بازیکن از کشورهای چین و کره جنوبی و استرالیا ، از جمله افتخارات شخصی این بازیکن است .

امید عالیشاه :

بازیکنی معرفی شده از فوتبال ساری به تیم پرسپولیس و با تجربه بازی در تیم ملی فوتبال جوانان ، راه آهن و نساجی مازندران .

عالیشاه از معدود بازیکنان مازندرانی است که تجربه بازی در جام جهانی فوتبال نوجوانان را دارد .

سبک بازی عالیشاه، علی دایی را مجاب کرد در ۲ فصل قبل ، به همراه خود ، او را به پرسپولیس بیاورد تا این بازیکن جوان و ناشناخته ، در مدت زمانی اندک با ارائه شایستگی ها ، به یکی از بازیکنان اصلی تیم تبدیل شود .

ترافیک سنگین بازیکنان خط میانی در فوتبال ایران ، موجب شد این بازیکن جایی در فهرست کی روش برای بازی در برابر کره جنوبی نداشته باشد اما به طور یقین ، این بازیکن مازندرانی در آینده می تواند به بازیکنی تبدیل شود که هیچ مربی نتواند از نام او برای دعوت به تیم ملی بگذرد .

سیدمیثم حسینی:

از جمله مازندرانی هایی که تجربه بازی در هر دو تیم پرطرفدار پایتخت را دارد . حسینی چند فصلی است که پیراهن قرمز را به تن می کند و تجربه بازی در پست های دفاع میانی،دفاع چپ و هافبک دفاعی را دارد.حسینی از نوشهر به فوتبال ایران معرفی شده است .

هادی نوروزی :

نوروزی سابقه بازی در باشگاه های داماش ایرانیان، پرسپولیس و نفت تهران را دارد.

نوروزی در ابتدای حضور در فوتبال حرفه ای ایران در فصل ۸۵-۸۶ به پرسپولیس پیوست، اما حتی یک بار هم فرصت بازی در این تیم را پیدا نکرد و بعد از یک فصل نیمکت نشینی در تیم بزرگ پایتخت، به داماش ایرانیان پیوست و در ۲۲ بازی ۱۰ گل به ثمر رساند.

پس از درخشش در لیگ آزادگان، به پرسپولیس بازگشت و در اولین فصل حضور مجددش در پرسپولیس، بیشتر به عنوان بازیکن تعویضی به میدان می رفت و به مرور به یکی از بازیکنان ثابت تیمش تبدیل شد و در بیشتر باز یهای آسیایی، یکی از ۱۱ مرد اصلی پرسپولیس بود.

فصل ۸۸-۸۹ را با درخشش آغاز کرد و در اولین بازی فصل مقابل مس کرمان دو گل به ثمر رساند. در دربی ۶۸ نیز توانست گل تساوی پرسپولیس را به ثمر برساند.

نوروزی که در این فصل و در زمان مربیگری دایی به بازی گرفته نمی شد، پس از اخراج دایی و حضور درخشان به عنوان سرمربی، بار دیگر به ترکیب تیم بازگشت و به احتمال فراوان در دربی ۷۹ به عنوان بازیکن ثابت به میدان خواهد رفت .

مهرداد کفشگری :

بازیکن اهل قائمشهر تیم پرسولیس، در هفته های اخیر کمتر به میدان رفته و احتمال حضور او در دربی بسیار کم است .

کفشگری که خود را بازیکن دایی می داند، در شرایطی بازی نمی کند که بازیکن جایگزین او ، از پست غیر تخصصی به کار گرفته می شود .

در هفته های اخیر درخشان ، اومانیا که مدافع است را به عنوان هافبک میانی به میدان می فرستد و حاضر نیست از کفشگری در این پست استفاده کند .

محمدعباس زاده :

بازیکنی اهل شهرستان قائمشهر که بیشتر از آن که با گلهایش معروف باشد، او را پشتک ها و خوشخالی پس از گلهایش می شناسند . البته عباس زاده مصدوم است و با نظر پزشک پرسپولیس، نمی تواند در شهرآورد ۷۹ به میدان برود . موضوعی که این بازیکن آن را رد می کند و امیدوار است اولین دربی خود را تجربه کند
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *