يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

همه‌ شهدای‌ ۱۳ آبان ۵۸ در یک‌ قاب

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب: 389553
۳۵ تن از دانشجویانی که در جریان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا حضور داشتند، بعدا به شهادت رسیدند؛ تصاویر و توضیحات کوتاهی را درباره آن‌ها در ادامه می‌خوانید.
به گزارش جهان به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ۱۰ صبح ۱۳ آبان ۱۳۵۸ کمتر از یکسال پس از پیروزی انقلاب ، دانشجویان پیرو خط امام که در حدود ۴۰۰ دانشجو از دانشگاههای شریف و پلی تکنیک(امیرکبیر) و ملی(شهید بهشتی) و تهران بودند،‌ در یک حرکت هماهنگ با شعار «الله اکبر» به سوی ساختمان سفارت آمریکا در تهران حرکت کردند و جاسوس خانه آمریکا را تصرف کرده و حماسه عظیمی آفریدند که حضرت امام خمینی آن را، انقلاب دوم و انقلابی بزرگتر از انقلاب اول نامیدند تا این روز، روز مبارزه با استکبار باشد.

حماسه‌ای که امام خمینی(ره) آن را «انقلاب دوم» نامید. این ماجرا ۴۴۴ روز ادامه یافت که حدود ۴۰۰ دانشجوی دختر و پسر با عنوان «دانشجویان مسلمان پیرو خط امام» در این مدت از لانه جاسوسی در برابر دشمن دفاع می‌نمودند. از میان آنها تعداد ۳۵ نفر در طول جنگ تحمیلی یا بعد از دفاع مقدس و یا حتی به دست منافقین کور دل به شهادت رسیده‌اند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *