يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

بیمه همه روستائیان و عشایر تا سال ۹۵

چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 388697
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری توانمندسازی اقتصادی روستاییان و بیمه روستاییان را از برنامه‌های مهم دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: در سال ۹۴ و ۹۵ تمامی روستایان و عشایر با دستور رئیس جمهور بیمه تامین اجتماعی می‌شوند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سید ابوالفضل رضوی شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در یاسوج اظهار داشت: دولت یازدهم چند برنامه را برای نخستین بار در نظام جمهوری اسلامی برای روستاییان اجرایی می‌کند.

وی افزود: اولین کاری که مورد توجه قرار گرفته تشکیل شورای توسعه روستایی و عشایری برای تدوین برنامه ششم از سوی دولت بوده که مسئولیت آن با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری است.

رضوی بیان کرد: این کار برای اولین بار انجام شده و در پنج برنامه قبلی هیچگاه دولت‌ها به این مسئله توجه نداشته‌اند.

* توانمندسازی اقتصادی روستاییان در دستور کار دولت

وی طرح توانمندسازی اقتصادی روستاییان را از برنامه‌های در دستور کار دولت عنوان کرد و گفت: رفع تبعیض در خدمات‌رسانی بین روستایان و شهرنشین‌ها از جمله اهداف این طرح است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: به همین دلیل توسعه امکاناتی که برای فعالسازی اقتصاد روستایی لازم است از جمله ایجاد صنایع تبدیلی و صنایعی که خود روستاییان تشخیص می‌دهند در روستاها مورد توجه است.

وی افزود: برای اجرای این طرح‌ها، تسهیلاتی با کارمزد چهار درصد و با زمان یکسال تا دو سال تنفس و با بازپرداخت پنج تا هفت ساله اعطا می‌شود که وثیقه بانکی این تسهیلات کارت یارانه افراد خواهد بود.

رضوی اضافه کرد: این امکانات و تسهیلات با این شرایط مختص طرح‌هایی است که توسط مردم روستا پایه‌گذاری می‌شود.

وی بیان داشت: چنانچه عده‌ای دیگر بخواهند با کسب مجوز از استانداری در روستاها سرمایه‌گذاری کنند، به آنها وام ۱۲درصد با ارائه وثیقه ملکی داده می‌شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری همچنین با بیان اینکه مسئله رفع تبعیض بین روستاها و شهرها در اولویت برنامه‌ها است، اظهار داشت: صدور اسناد ملکی و مسکونی روستاییان و برخورداری روستاییان از تامین اجتماعی از جمله برنامه‌های دولت در این راستاست.

رضوی بیان کرد: مسئله تامین اجتماعی یکی از برنامه‌هایی است که رئیس جمهور محترم دستور دادند و به احتمال زیاد در سال‌های ۹۴و ۹۵ تمام روستاییان و عشایر از تامین اجتماعی برخودار می‌شوند.

* تنها ۲۵درصد روستاییان و عشایر بیمه تامین اجتماعی هستند

وی عنوان کرد: هم اکنون حدود ۲۵درصد روستاییان و عشایر بیمه تامین اجتماعی هستند که در سال ۹۴ و ۹۵ تمامی روستایان و عشایر با دستور رئیس جمهور بیمه می‌شوند.

رضوی تصریح کرد: مقداری از بودجه این کار در بودجه سال آینده پیش‌بینی خواهد شد که در برنامه بودجه ۹۵ تکمیل می‌شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری همچنین گفت: امروزه بسیاری از روستاییان از امکاناتی همچون داشتن سند ملکی، اینترنت، بیمه و غیره محروم هستند که دولت به دنبال رفع این محرومیت‌هاست.

وی تصریح کرد: وزیر مخابرات قول داده که تمامی روستاهای بالای ۵۰ خانوار را امسال به اینترنت پرسرعت متصل کند و در سال آینده هم روستاهای تا ۲۰ خانوار را انجام می دهد.

وی اینترنت را نیازی مهم برای عشایر و روستاییان دانست و اظهار داشت: استفاده از ظرفیت اینترنت برای معرفی محصولات روستاها موجب افزایش تقاضا و بهبود وضیعت اقتصادی روستاییان می شود.

رضوی همچنین توسعه گردشگری روستایی و طبیعت گردی را ضروری دانست و بیان کرد: صنعت گردشگری در روستاها با حفظ بافت روستایی گسترش خواهد یافت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *