شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
۱

ملاقاتی که دولتمردان به آن اصرار دارند!

يکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب: 388132
در حقیقت ملاقات هایی که در ظاهر یک ارائه گزارش یا عیادت بوده است در پی آن است تا به تطهیر این شیخ حامی فتنه در پی پروژه تطهیر سران و عوامل فتنه برآید.
به گزارش جهان به نقل از فرهنگ نیوز، شیح یوسف صانعی از معدود حوزویان حامی فتنه است؛ وی که با سخنان خود در ایام فتنه ۸۸ موجب شعله‌ور شدن آن آتش سهمگین شده بود، اکنون مورد لطف و توجه دولتمردان دولت یازدهم قرار گرفته است و این توجه ویژه از ملاقات های مکرر اعضای دولت تدبیر و امید با شیخ فتنه به وضوح مشخص است.

ملاقات های اعضای دولت با شیخ یوصف صانعی در حالی صورت می گیرد که وی نقش پررنگی در ایام فتنه داشت و در اسفند سال گذشته و پس از ملاقات جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور با این حامی فتنه، نمایندگان روحانی مجلس در تذکری به رئیس جمهور از وی خواستند تا درخصوص این اعمال به اعضای دولت تذکر جدی بدهد.

این نکته نیز لازم به یادآوری است که با توجه به مواضع آمیخته با فتنه شیخ یوسف صانعی در سال ۱۳۸۸، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم وی را فاقد شرایط لازم برای مرجعیت اعلام نمود: «بسم الله الرحمن الرحیم. با توجه به پرسش‌هاي مكرّر مؤمنان، جامعه مدرسين حوزه‌ي علميه قم براساس تحقيقات به عمل آمده در يك سال گذشته و پس از جلسات متعدد به اين نتيجه رسيده است كه ايشان فاقد ملاكهاي لازم براي تصدّي مرجعيت مي‌باشد. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم»


اما تکرار این ملاقات ها نشان از بی توجهی رئیس دولت و اعضای هیئت دولت به این تذکر نمایندگان مجلس دارد. امری که به نظر می رسد مقاصد خاصی در پشت آن پنهان شده است. در حقیقت ملاقات هایی که در ظاهر یک ارائه گزارش یا عیادت بوده است در پی آن است تا به تطهیر این شیخ حامی فتنه در پی پروژه تطهیر سران و عوامل فتنه برآید؛ هدفی که برخلاف قوانین و مصالح کشور است و برای برخی جریانات سیاسی خاص حامی فتنه و اپوزسیون حیاتی است.

در حقیقت نتیجه این رویکرد چیزی جز بها دادن به حامیان فتنه و دمیدن در آتش اختلافات و تفرقه برای بهره برداری سیاسی جریان نزدیک به فتنه نیست و می تواند حاشیه های بسیاری را برای دولت تدبیر و امید ایجاد نماید که دولت را از مسیر خدمت رسانی به مردم، به مسیر خدمت رسانی به باندهای سیاسی مدافع فتنه هدایت کند.

اما متاسفانه باید گفت عدم توجه دولت یازدهم به مرزبندی واضح با فتنه و فتنه گران موضوعی است که در عمر یک ساله این دولت به کرار دیده می شود، تا جایی که چندی پیش رهبر معظم انقلاب نیز با تذکر در این رابطه فرمودند: «مسئله فتنه و فتنه‌گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است که آقایان وزرا باید همان‌گونه که در جلسه‌ی رأی اعتماد خود بر فاصله‌گذاری با آن تأکید کردند، همچنان بر آن پایبند باشند.»


اما به موازات ملاقات های اعضای دولت با شیخ حامی فتنه، ملاقات هایی از سوی طیف های سیاسی-رسانه ای خاص با وی، نشان از یک جریان هم سو دارد، جریانی که درصدد استفاده از ظرفیت دولت تدبیر و امید برای احیای خود است و عدم موضع گیری و مرزبندی صریح دولت با فتنه و فتنه گران نیز مهر تائیدی بر آن است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خدایا کی باند بازیها تمام میشود