شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

تظاهرات‌مسلحانه حوثی‌ها‌درصنعا+تصاویر

يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب: 386576
ده‌ها تظاهرکننده مسلح حوثی امروز با تجمع مقابل سفارت عربستان سعودی در صنعاء پایتخت یمن آزادی روحانی برجسته شیعه را که به اعدام محکوم شده است خواستار شدند.

به گزارش جهان به نقل از ابنا، ده‌ها تظاهرکننده مسلح حوثی امروز ـ شنبه ۲۶مهرماه ـ با تجمع مقابل سفارت عربستان سعودی در صنعاء پایتخت یمن آزادی روحانی برجسته شیعه را که به اعدام محکوم شده است خواستار شدند.

تظاهرکنندگان حوثی که به کلاشنیکف مسلح بودند همچنین شعارهای «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

نیروهای امنیتی و نظامی یمن دو طرف خیابان مقابل سفارت عربستان را بستند و به حالت آماده باش در آنجا مستقر شدند.


یک قاضی در عربستان سعودی چهارشنبه هفته گذشته شیخ نمر باقر النمر را که خواهان حقوق بیشتر برای شیعیان در این کشور شده است به اتهام محاربه به اعدام محکوم کرد.

صدور حکم اعدام برای شیخ نمر باقر النمر در عربستان سعودی اعتراضات سازمان‌های حقوق بشری و تظاهرات خیابانی مردم منطقه قطیف در این کشور را در پی داشت.


سازمان عفو بین الملل محاکمه شیخ نمر در دستگاه قضائی عربستان سعودی را با نواقص بسیاری به شمار آورد و خواستار لغو فوری حکم اعدام وی شد و هدف از صدور چنین حکمی علیه شیخ باقر النمر را سرکوب هرگونه مخالفت و از جمله سرکوب مدافعان حقوق شیعیان در عربستان سعودی به شمار آورد.


















نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *