دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

برای موفقیت در آسیا نباید ساکت بنشینیم!

جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب: 386166
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: به تیم ملی امیدوار بودم اما وقتی انگیزه بازیکنان جوان را دیدم به این تیم امیدوارتر شدم.
به گزارش جهان، کارلوس‌ کی‌روش در گفت‌وگو با فارس،در مورد اردوی پرتغال، شرایط تیم ملی و سایر مسائل مربوط به فوتبال ایران صحبت های زیر را مطرح کرد:

شرایط اردوی پرتغال چطور بود آیا از روند آن راضی بودید؟

اردوی خوب و مفیدی را پشت سر گذاشتیم. اولین بارمان بودکه به پرتغال می‌آمدیم و همه چیز رو به راه بود و از اینکه این اردو را انتخاب کردیم و فدراسیون آن را تائید کرد، باعث رضایت کادر فنی تیم ملی شد و جا دارد بابت زحماتی که در این مدت از اعضای فدراسیون فوتبال تا بازیکنان و سایر نفرات برای این اردو کشیده‌اند تشکر کنم.

در این اردو شاهد بودیم که بازیکنان جوان نیز به ترکیب تیم ملی رسیدند و به این تیم کمک کردند. نظرتان در مورد آنها چیست؟

این اردو محک خوبی برای جوانترها و آنهایی که برای اولین بار به تیم ملی آمدند، بود. این دسته از بازیکنان در کنار بازیکنان باتجربه‌ای که در جام جهانی بازی کرده بودند محک خوبی خوردند و در مجموع اردوی پرتغال استارت خوبی برای تیم ملی به منظور آماده سازی این تیم برای حضور در جام ملت‌های آسیا بود.

این بازیکنان شما را به آینده خوشبین کردند؟

واقعا باید بگویم به آینده این تیم ملی خوشبین هستم البته امیدوار بودم اما زمانی که این جوان‌ها را دیدم امیدوارتر هم شدم.

نظرتان در مورد تیم‌های حریف ایران در جام ملت‌های آسیا چیست. آنها همچنان بازی‌های بزرگ تدارکاتی را برگزار می‌کنند.

قطر بازیکنان برزیلی را به خدمت گرفته و سه دیدار دوستانه اخیر خود را برده است. رقیبان ما کار می‌کنند پس ما هم نباید ساکت باشیم و تا جایی که می‌توانیم بیشتر و بیشتر سعی و تلاش کنیم. چرا که دیدگاه من به جام ملت‌های آسیا و حضور تیمم در استرالیا است. ما باید در جام ملت‌ها موفق باشیم و مطمئن باشید این موفقیت بدون سعی و تلاش و انجام یک برنامه‌ریزی خوب به دست نمی‌آید.

علی کریمی را به عنوان دستیار به تیم ملی اضافه کردید. این ستاره سابق فوتبال ایران در قالب مربیگری چطور جواب داد؟

علی کریمی واقعا افتخار فوتبال ایران است و همه او را دوست دارند. بازیکنانی که در اردوی تیم ملی در کنار کریمی بودند از حضور در کنار او افتخار کردند و از اینکه می‌دیدند بازیکن بزرگی مانند علی کریمی در اردو در کنار آنها حضور دارد به خودشان می‌بالیدند.

تیم‌های ملی پایه‌ ایران در چند وقت اخیر کمی ناامید کننده ظاهر شدند در این خصوص چه صحبتی دارید؟

در این مورد باید بگویم باشگاه‌ها باید بازیکنان تیم‌های پایه را بسازند و به تیم‌های ملی تحویل دهند و معتقدم اردوی درازمدت برای بازیکنان در مقاطع سنی پایین‌تر خوب نیست. ضمن اینکه به نظر من فدراسیون نباید باشگاه‌داری کند و بازیکنان باید در باشگاه‌ها به رشد و پیشرفت لازم برسند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *