يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

قرارداد نظامی ۹۰ میلیون دلاری آمریکا-قطر

سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۴۲
کد مطلب: 385794
شرکت نظامی لاکهید مارتین آمریکا در قالب قراردادی ۹۰ میلیون دلاری، به ارتقاء ناوگان نیروی هوایی قطر و بالگردهای آپاچی این کشور می‌پردازد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، نشریه «هیل» از قرارداد ۹۰ میلیون دلاری ارتش آمریکا با شرکت «لاکهید مارتین» به منظور کمک به نیروی هوایی قطر جهت ارتقاء ناوگان بالگردهای آپاچی این کشور خبر داد.

بر اساس این قرارداد، شرکت تجهیزات نظامی لاکهید مارتین نیروی هوایی قطر را به سیستم های مدرن سنسور دید در شب خلبان و تعیین هدف مجهز خواهد کرد؛ این سیستم به ارتقاء هدف گیری های دور برد و دقیق خلبان های قطری و همچنین دید آنها در شب و شرایط نامناسب آب و هوایی کمک می کند.

گفته می شود که نیروی هوایی قطر اولین کشور خارجی خواهد بود که ناوگان هوایی آن توسط آمریکا به لیزرهای جدیدی مجهز می شود که به هدف گیری دقیق خلبان های آن کمک می کند؛ این لیزرها به ارتقاء بیش از دو برابری هدف گیری خلبان ها کمک می کنند و قابلیت تعمییر و یا جایگزینی در تعمیرگاه هواپیماها را دارند که این امر به طور چشمگیری هزینه های عملیاتی و پشتیبانی را کاهش می دهد.

بر اساس اعلام شرکت لاکهید مارتین، ساخت سیستم های جدید آپاچی برای نیروی هوایی قطر تا سال ۲۰۱۷ میلادی طول خواهد کشید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *