چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

اعزام ۱۵ هزار دانشجو به عمره مفرده

سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۳۸
کد مطلب: 385788
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشجویی از اعزام ۱۷ هزار و ۵۰۰ دانشجو و استاد به عمره ۹۴-۹۳ خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، حجت الاسلام سید محمد رضا فقیهی در نشست خبری گفت: سهمیه عمره دانشجویی برای امسال همانند پارسال ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر است که از این تعداد ۱۵ هزار دانشجو و ۲ هزار و ۵۰۰ استاد اعزام می‌شوند.

وی افزود: ثبت نام از ۲۷ مهر آغاز می شود و تا ۱۰ آبان ادامه می یابد و پس از تاسوعا و عاشورا قرعه کشی انجام می شود.

فقیهی درباره تفاوت اعزام امسال عمره دانشجویی با سال گذشته گفت: افراد ذخیره ای که امسال اعلام می شوند حتما باید آموزش مجازی ببینند و پس از آن رفتن‌شان ممکن می‌شود.

وی افزود: دانشجویان متاهل، دانشجویان پسر و اساتید می توانند برای عمره ثبت نام کنند که اولویت با دانشجویان متاهل و دانشجویان تازه ازدواج کرده است.

فقیهی گفت: سال گذشته ۳۱۵ زوج دانشجو مراسم عقد و عروسی خود را در مکه یا مدینه برگزار کردند که بعثه مقام معظم رهبری نیز به آن‌ها هدایایی اهدا کرد.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشجویی افزود: امسال نخستین بار ثبت نام در بانک تجارت خواهد بود و این بانک قول داده است به هر دانشجو متاهل دو میلیون وام دهد.

فقیهی گفت: مبلغ نهایی عمره مفرده و زمان اعزام هنوز مشخص نیست و سازمان حج و زیارت باید اعلام کند اما به احتمال زیاد بخشی از اعزام در فروردین و اردیبهشت ۹۴ و بخشی هم در بهمن و اسفند ۹۳ خواهد بود.

وی تاکید کرد: هر دانشجو فقط یکبار در طول مدت تحصیل می‌تواند از سهمیه عمره دانشجویی استفاده کند.

فقیهی همچنین با ارائه آماری از عمره سال گذشته گفت: سال گذشته ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب سه گروه دانشجویان متاهل، دانشجویان مجرد و اساتید به حج عمره اعزام شدند که بیشترین سهم از آنِ دانشجویان متاهل و کمترین سهم برای اساتید بود.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشجویی با اشاره به طراحی بسته های فرهنگی برای قبل، حین و بعد از سفر عمره افزود: در نظر سنجی صورت گرفته اکثر دانشجویان مهمترین نتیجه سفر را توبه و استغفار برشمرده‌اند.

فقیهی در ادامه به موضوع عتبات دانشجویی نیز پرداخت و گفت: ثبت نام عتبات دانشجویی شروع شده است و تا یکشنبه ۲۷ مهر ادامه دارد و از ۸ آبان تا ۳۰ آذر نیز اعزام ها صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ۱۰۴ کاروان دانشجویی که اکثر آن‌ها هوایی است به عتبات عالیات اعزام می‌شوند افزود: تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر برای عتبات دانشجویی ثبت نام کرده‌اند که در نهایت ۴ هزار و ۲۰۰ نفر پس از قرعه‌کشی اعزام می‌شوند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشجویی گفت: مبلغ دریافتی برای عتبات دانشجویی زمینی ۹۰۰ هزار تومان و هوایی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود که بانک نیز برای سفر عتبات دانشجوئی یک میلیون تومان وام می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *