کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احتمال الحاق ساوه و محلات به استان قم

22 مهر 1393 ساعت 12:52

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در دیداری که هفته گذشته با رییس جمهور داشتیم ، نمایندگان ساوه و محلات خواستار الحاق به استان قم شدند.


به گزارش جهان، احمد امیرآبادی در گفتگو با سایت "قم فردا"، با اشاره به ضروت خارج شدن قم از وضعیت تک شهرستان بودن در تقسیمات کشوری، اظهار داشت: هفته گذشته در دیداری که با حضور خانم میرگلوبیات و حجت الاسلام سلیمی نمایندگان شهرستان های ساوه،محلات با رییس جمهور داشتیم صحبت هایی را در خصوص الحاق این شهرستان ها به استان قم انجام دادیم .

وی ادامه داد: آقای رییس جمهور و وزیر کشور گفتند که لایحه جامعی را در دست تهیه دارند که در آن این موضوع دیده شده است.

نماینده مردم قم افزود: صحبت هایی را هم با وزیر کشور داشتیم و اقداماتی در حال انجام است که ان شالله ما دنبال این هستیم دلیجان ، محلات ، ساوه ، تفرش ، آشتیان و آران و بیدگل به قم اضافه شود.

امیرآبادی با بیان این که با معاون اول رییس جمور هم در این خصوص صحبت شده است، تصریح کرد: قولی که دولتی ها به ما دادند این بود که به نوعی مشکل تک شهرستان بودن قم را حل کنند.

وی با بیان این که در تقسیمات کشوری الحاق شدن و جدا شدن شهرستان ها از استان ها یک روال عادی است، ابراز داشت:خواسته ما از مسئولان و دولتمردان هم این است که وضعیت قم را مشخص کنند ما یک تک شهرستان هستیم و تک شهرستان بودن هم ما را اذیت می کند.


کد مطلب: 385702

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/385702/احتمال-الحاق-ساوه-محلات-استان-قم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com