سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

مانع‌تراشی آمریکا در کمک ایران به لبنان

سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب: 385667
روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط از مانع‌تراشی آمریکا در روند اعطای کمک نظامی ایران به لبنان خبر داد و نوشت که واشنگتن به دنبال تعویق ارسال این کمک‌هاست.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط نوشت که منابع مطلع لبنانی در مذاکرات در مورد هدیه نظامی ایران به لبنان اعلام کردند که آمریکایی ها در دیدارهای اخیر خود با مقامات لبنانی خواستار عدم شتابزدگی لبنانی‌ها در مورد پذیرش هدیه نظامی ایران هستند تا سایر هدیه ها تکمیل شود. آن ها می گویند در صورت تکمیل شدن سایر هدیه ها اگر نیازی به سلاح باقی ماند، پیشنهاد ایران بررسی شود.

این در حالی است که ارتش لبنان در روند مبارزات خود با تروریست‌ ها نیاز به کمک های فوری نظامی دارد و کارشکنی غربی صهیونیستی نیز مانع از ارائه کمک های دیگر به لبنان شده است.

این منابع می‌افزایند که آمریکایی ها سعی دارند مخالفت خود را با هدیه ایران اعلام نکنند، بلکه آن را به تعویق بیندازند.

بنا بر این گزارش، تمام سلام نخست وزیر لبنان نیز برای جلوگیری از اختلافات گسترده ای که ممکن است در بررسی این روند ایجاد شود، از وارد کردن آن در برنامه کاری نشست این هفته کابینه خودداری کرد. البته وزرای حزب الله لبنان نیز فعلا اصراری برای این موضوع ندارند.

منابع دیپلماتیک به الشرق الاوسط اعلام کردند که تهران یا حتی لبنان هیچ پیگیری رسمی خارجی در مورد کمک نظامی ایران انجام نداده اند. البته مسایل مربوط به این کمک به سفر آینده سمیر مقبل وزیر دفاع لبنان به ایران مربوط می‌شود که قرار است ۱۷ ماه جاری میلادی (۲۵ مهر ماه) انجام شود.

منابع مستقل سیاسی در لبنان اعلام کرده اند که در حالی که الان ارتش برای مقابله با تروریست‌ها به هر قطعه سلاحی نیاز دارد، هیچ کس نمی تواند این کمک را رد کند.

البته ۱۴ مارس و دولت فرانسه در پی اعلام هدیه نظامی ایران به لبنان سعی کردند پیشرفت های شتابزده ای را در اجرایی کردن هدیه سه میلیارد دلاری نظامی عربستان به لبنان از طریق فرانسه انجام دهند و آن را بار دیگر به جریان اندازند تا شاید بتوانند این شائبه را ایجاد کنند که دیگر نیازی به کمک های نظامی ایران نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *