يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

با کیفیت نماز عید غدیر آشنا شوید

يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب: 385375
این نماز دوازده ركعت است. یعنی یک نماز دوازده رکعتی است، و مانند معمول نمازهای مستحبی که هر دو رکعت سلام می دهیم، نیست؛ بلکه تمام دوازده رکعت پشت سر هم خوانده می شود.
به گزارش جهان؛ هر دو ركعت یك تشهد دارد و در پایان ركعت دوازدهم باید سلام داد. در هر ركعت، بعد از سوره حمد توحید هفت بار خوانده مى‏شود. در ركعت دوازدهم باید این ذكر را ده بار در قنوت تكرار كرد: لا اله الا الله وحده لا شریك له، له الملك و له الحمد یحیى و یمیت و یمیت و یحیى و هو حى لا یموت بیده الخیر و هو على كل شى قدیر.

در سجده ركعت آخر، این ذكر ده بار خوانده مى‏شود: سبحان من احصى كل شى علمه سبحان من لا ینبغى التسبیح الا له سبحان ذى المن و النعم سبحان ذى الفضل و الطول سبحان ذى العز و الكرم اسألك بمعا قد العز من عرشك و منتهى الرحمة من كتابك و بالاسم الاعظم و كلماتك التامة ان تصلى على محمد رسولك و اهل بیته الطیبین الطاهرین و ان تفعل بى كذا و كذا [به جاى كذا و كذا حاجت خود را ذكر كند] و سپس بگوید انك سمیع مجیب.
مرجع : تبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *