چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۹
۲۶

وزارت بهداشت ادعای زنگنه و ابتکار را رد کرد/ مردم را به بازی نگیرید

يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب: 385364
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: از کسانی که در حوزه سلامت، مسئولیت مستقیم ندارند،‌ می‌خواهیم از اظهار نظر پرهیز کنند، زیرا وزارت بهداشت که متولی سلامت جامعه است اعلام کرد بنزین تولید داخل، آلودگی ندارد.
وزارت بهداشت ادعای زنگنه و ابتکار را رد کرد/ مردم را به بازی نگیرید
به گزارش جهان به نقل از مهر،‌ حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در گفت‌وگو با شبکه خبر جمهوری اسلامی ایران با موضوع آلوده بودن بنزین پتروشیمی با اشاره به بررسی این پرونده در طول دو ماه گذشته در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ما در این مدت با دستگاه‌های نظارتی ارتباط داشته و جلسات متعددی برگزار کردیم.

وی با تأکید بر بررسی‌های کاملی که کمیسیون بر روی گزارش‌های دریافتی نهادهای ذیربط صورت گرفته است، بیان کرد: گزارش نهایی را خدمت رئیس مجلس ارائه کردیم تا اگر ایشان صلاح بداند از تریبون مجلس قرائت شود.

شهریاری درباره نتیجه بررسی‌ها گفت: از آنجا که بنزن موجود در بنزین پتروشیمی کمتر از دو درصد است، اظهار نظرها در مورد سرطان‌زا بودن آن مطابق واقع نیست.

وی با ابراز تأسف از انتشار این نگاه غلط در مورد بنزین تولید داخل افزود: آقای زنگنه، وزیر نفت در جلسه‌ای که در مجلس با ایشان داشتیم، عنوان می‌کرد که تولید بنزین در داخل و توسعه پالایشگاه‌ها توجیه اقتصادی ندارد و ما باید بنزین وارد کنیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: من از کسانی که در حوزه سلامت، مسئولیت مستقیم ندارند،‌ می‌خواهم از اظهار نظر و حاشیه‌پردازی پرهیز کنند، زیرا وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، متولی سلامت جامعه است، که در جلسه مشترک، اعلام کردند بنزین تولید داخل، آلودگی ندارد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تحقیقات و آزمایشی در این باره انجام نداده است، زیرا مجلس آزمایشگاه ندارد، و ما مستندات کافی را از نهادهای ذیربط گرفته و ارائه کردیم و آن‌ها نیز حاکی از آن است که بنزین تولید داخل مشکلی ندارد.

شهریاری در انتقادی از سازمان محیط زیست گفت: این سازمان به جای اینکه به کارهای اصلی خود بپردازد، وارد کارهای حاشیه‌ای می‌شود، سلامت مردم را به بازی می‌گیرد و موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود.

وی از قرائت گزارش کمیسیون در مورد بنزین تولید داخل در صحن علنی در صورت اجازه لاریجانی و ارسال آن به قوه قضائیه خبر داد و تصریح کرد: بعضی افراد به گونه‌ای در برابر بنزین تولید داخل موضع می‌گیرند که موجب نگرانی مردم می‌شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مرجع تأییدکننده گزارش ما وزارت بهداشت و درمان است، گفت: آلودگی هوا صرفاً یکی از فاکتورهایی است که در ابتلا به سرطان نقش دارد و عوامل متعددی دیگر نیز همچون تردد بیش از حد خودروها و موتورسیکلت‌ها در آن مؤثرند، لذا معرفی بنزین داخل به‌عنوان تنها عامل ابتلا به سرطان،‌ سخن علمی نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


brt
United States
آلودگی بنزین تولید داخلتان که با همت مردم رفت مسببین آلودگی هم ان شا الله از مجلس می روند .
مودی
Iran, Islamic Republic of
لااقل شما که جزو طایفه باسوادها هستی که نباید در برابر حرفها واستدلالات علمی مقاومت کنی...!!!
پس فهمیدید بیسوادیت.............
برای این جماعت، معیار حقیقت نیست، خودشون و حرفشون و منفعتشون ملاکه!!
انتظاری از جنابعالی نداریم که از خود اتکایی کشور خوشحال شوید. حاضرید کل کشور را بفروشید نه فقط تولید داخل را.
یعنی حالا دیگه آلودگی هوا رفع شد دیگه ؟! امسال هم فصل سرمای تهران و کلان شهرها را می بینینم.
وقتی شوهر خانم ابتکار از بزرگترین وارد کننده های بنزین می باشد باید بگه بنزین داخل به درد نمیخوره که کاروکاسبی شوهرش کساد نشه دیگه(این خبر کاملا موثق است خودم مستقیما از زبان دو نفر از نمایندگان مجلس و عضو کمیسیون انرژی شنیدم)
United States
چه ربطی به وزارت بهداشت داشت ؟
درست بخون گفنه طبق قانون وزارت بهداشت متولی سلامت جامعه هست
United States
وزارت بهداشت اعلام کرده بنزین تولید داخل در حال حاضر مشکل نداره و هیچ وقت اعلام نکرده که بنزین تولیدی در دولت قبل مشکل نداشته.
حالت خوبه؟!! از اول هم بحث بر سر بنزین تولید داخل بود نه بنزین دولت قبل! مگه دولت قبل از خونه باباش بنزین می آورد؟!!
گزارش کمیسیون درمان و بهداشت مجلس تایید میکنه که بنزین تولید داخلی مشکل خاصی نداشته و کسانی که برای منافع شخصی بدنبال واردات بنزین بودند حالا باید پاسخگوی مردم باشند .
Iran, Islamic Republic of
البته بنزین داخلی با بنزین پتروشیمی دومقله جدا می باشند بنین داخلی یعنی بنزین تولیدی پالایشگاه نه بنزین پتروشیمی
United States
مگه کسی گفته بنزین تولید داخل آلودهاست؟ ما میگیم بنزینی که در دولت قبل توسط پتروشیمی تولید می شد صد درصد آلوده بود و بنزن و ترکیبات آروماتیکی آن بیش از حد مجاز بود و دولت خوشبختانه تولید ویزان کننده اونها رو متوقف کرد. شما هم فرار رو به جلو نکنید. ان شاالله اگر مملکت صاحب داشته باشد آقای میرکاظمی رو برای تولید این بنزنی ها به دادگاه خواهد کشانید
احسان
تو اول برو تحقیق کن ببین وزیر نفت قبلی کی بوده بعد نظر بده
خیلی جالبه قبل از اینکه تا آخر نظرتو بخونم تو دلم گفتم این بابا داره فرار به جلو می کنه! پس داداش قیاس به نفس و فرافکنی نکن!
لطفا اول بیانیه وزارت بهداشت را به صورت کامل منتشر کنید تا بتوان در مورد زمان و نوع بنزین اظهار نظر کرد به قول یکی از بزرگان دین فاصله حق تا باطل 4 انگشت است (فرق بین دیدن وشنیدن)
PARSI
منم از این مسئولان واقعا تعجب میکنم اون ازترکان که میگه پولدارا بیان تو ابادان ویلا درست کنن باقی مردم بیان نوکری این از رییس سازمان محیط زیست و وزیر نفت که میگن باید بنزین وارد کنیم والا اون از وزیر امور خارجه چی بگم واقعااینا میفهمن حمایت از تولید ملی یعنی چی جواب ما که هیچ فقط خدا کنه بتونن جواب شهدا رو بن
احسان
آفرين به دكتر هاشمى وزير بهداشت كه مثل هميشه به نفع مردم حرف زد و توليد داخل تا دست دروغ گويان رو شود
مهدی
اصلا مگر مسبب سرطان فقط بنزین است از کجا به این موضوع پی بردند ؟ چرا با دخانیات و قلیان و تتون های میوه ای که سمی بودن و سرطانزا بودن اثبات شده کسی مبارزه نمیکند ؟ چرا با فست فودها که عامل سرطان هستند کسی برخورد نمیکند ؟ مشکل فقط بنزین است ؟
حالا جالب اینه که گفته می شه اون بنزینی که ادعا می شد آلوده است اصلا در کلان شهرها استفاده نمی شده!
کریمی
آقای زنگنه نظرش اسنه که بنزین تولید داخل توجیه اقتصادی ندارد .......
اولا : مگه این آقا وزیر اقتصاد که اظهار نظر اینچنینی میکنه ؟؟؟؟؟؟
دوما : به فرض اینکه توحیه اقتصادی نداره ... مابرای خودکفا شدن میبایست هزینه آن را بپردازیم ....
سوما : توجیه اقتصادی نداشتن چه ربطی به آلودگی هوا دارد ؟؟؟؟؟؟ مگر اینکه اینها همه بهانه است برای ایجاد زمینه خیانت کاری و رانت خواری وووووو....
جناب نماينده محترم،
اگر يكجا و تنها يكجا ادعا شده باشه كه "تنها" عامل سرطان در كشور بنزين پتروشيمي است حق باشماست ولي من به همچين ادعايي تا بحال برنخوردم.
حالا واقعا کی می خواد با شایعه پراکنان برخورد کنه؟ این درسته که هر کی هر چی دلش می خواد بگه و بره و بعد از معلوم شدن کذبش آب از اب تکون نخوره؟!!
Iran, Islamic Republic of
.... منافع ملی رو به منافع حزبی می فروشند
Iran, Islamic Republic of
دولتی که پشتیبانش اعضای اعقلا باشند بیش از این نباید انتظاری ازشون داشته باشید ...