شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
در نشست خبری:

سجادی: در جودو، فوتبال و دو ضعیف بودیم

شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب: 385114
معاون وزیر ورزش و جوانان ضمن رضایت از عملکرد کاروان ورزش ایران در بازی های آسیایی اینچئون گفت: اگر از بازی های آسیایی تهران با آن شرایط ویژه صرف نظر کنیم این دوره بهترین دوره حضور ما در بازی های آسیایی از نظر کسب مدال بود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، نصرالله سجادی معاون وزیر ورزش و جوانان در نشست خبری این وزارت امروز با حضور خبرنگاران در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد با اشاره به روند آماده سازی تیم های ورزشی برای بازی های آسیایی اظهار کرد: از مهر سال گذشته ساماندهی و برنامه ریزی دقیق برای حضور در اینچئون در دستور کار ما قرار گرفت. این بازی ها با توجه به شرایط خاصی که دارد بعد از المپیک از اهمیت زیادی برخوردار است به همین منظور جلسات مختلفی را با تک تک فدراسیون های ورزشی برگزار کردیم و با توجه به محدودیت منابع تلاش شد تا نظام مند در این زمینه هزینه شود.

وی با بیان اینکه تخصیص منابع به فدراسیون های ورزشی به موقع صورت می گرفت افزود: طی شش ماهه دوم سال ۹۲ و شش ماه اول سال ۹۳ تلاش کردیم تا تخصیص منابع به موقع به فدراسیون های اعزامی ارائه شود همچنین برای برطرف کردن اتفاقات احتمالی در تمرینات تیم های ملی نظارت دائمی داشتیم.

وی از سهم ۲۴ استان در کسب مدال بازی های آسیایی اینچئون خبر داد و بیان کرد: تیم های ما از سراسر کشور در این دوره از بازی ها حضور داشتند و اگرچه مدال آوران ما در ۱۵ رشته بودند اما ۲۴ استان از ۳۱ استان کشور در آن سهم داشتند. کاروان ما در مجموع کاروان جوانی با میانگین سنی ۲۴.۸ بود.

سجادی با اشاره به اینکه در این دوره از بازی ها از بانوان نیز حمایت خوبی شد ادامه داد: در طی سه، چهار دوره گذشته بانوان استعدادهای بالای خود را نشان دادند و ما نیز در این دوره از آنها حمایت بیشتری کردیم و توانستند مدال های بهتری کسب کنند و حضور خوبی در اینچئون داشتند.

وی افزود: ما سهمیه هر استان در هر رشته را می دانیم و در برنامه ریزی آینده به قطب های ورزش اهمیت زیادی می دهیم. کشورهای رقیب در هر رشته در همین دوره نیز با اطلاعات دقیق شناسایی شد و اعتبارات به درستی تخصیص داده شد. فدراسیون های ورزشی کار هدایتی خود را به خوبی انجام دادند و برنامه ریزی برای مسابقات و اردوهای تدارکاتی تا بیش از ۹۰ درصد عملی شد.

سجادی درخصوص اطلاعات کمی بازی های آسیایی عنوان کرد: در این دوره از بازی های ۲۸۶ ورزشکار به اینچئون اعزام کردیم در حالی که در دوره گذشته ۳۷۷ نماینده داشتیم و با کاهش ۹۱ نفری ورزشکاران مواجه بودیم. در گوانگجو ۲۰ طلا، ۱۴ نقره و ۲۵ برنز در ۲۷ رشته کسب شد ولی در اینچئون موفق شدیم در ۲۲ رشته به ۲۱ طلا، ۱۸ نقره و ۱۸ برنز برسیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به وضعیت قزاقستان رقیب اصلی ایران در این دوره از بازی ها تصریح کرد: تعداد ورزشکاران قزاقستان در گوانگجو ۳۸۸ نفر در ۳۴ رشته بود که در اینچئون این تعداد به ۴۸۰ نفر در ۳۲ رشته رسید. قزاقها نزدیک به ۲۰۰ نفر ورزشکار بیشتر از ما در اینچئون داشتند و معلوم بود که سرمایه گذاری زیادی برای کسب رده چهارم جدول انجام داده بودند.

وی افزود: در این دوره ۶ رشته در بازی ها کم شده بود که ۴۵ مدال طلا نیز از رقابت ها کاسته بود. به عنوان مثال ما در بیلیارد که حذف شده بود شانس کسب مدال طلا داشتیم. ما در مجموع تمام دوره های حضور خود در بازی های آسیایی ۱۵۹ طلا، ۱۶۱ نقره و ۱۷۵ برنز به دست آوردیم که مقایسه آن با کسب مدال های طلای چین فقط در یک دوره از بازی های گویای بسیاری از موارد است.

هفت کشور در دوره بعدی بازی ها برای ما تهدید هستند

سجادی با بیان اینکه ورزش برای موفقیت خود به حمایت بیشتری نیاز دارد تاکید کرد: اگر می خواهیم در ورزش قهرمانی وارد عرصه رقابت شویم به حمایت بیشتری نیاز داریم. بسترها و منابع، امکانات و تجهیزات و دانش ما باید بیشتر شود. از همین جا اعلام می کنم که در دوره بعدی بازی ها هفت کشور از جمله تایلند، هند، تایوان، ازبکستان، مالزی و قطر برای ما تهدید محسوب می شوند.

سجادی با اشاره به اینکه در اینچئون از نظر کسب مدال بهترین نتیجه را به دست آوردیم افزود: اگر دوره بازی های آسیایی که به میزبانی تهران برگزار شد را با آن شرایط ویژه و کسب ۳۶ مدال طلا کنار بگذاریم این دوره بهترین دوره حضور ایران در بازی های آسیایی از نظر کسب مدال با ۲۱ طلا بود.

وی ادامه داد: بعد از روز دوشنبه با تک تک فدراسیون ها جلسه ای برگزار می کنیم و ناظر وزارت ورزش و جوانان ارزیابی خود را از عملکرد آنها در هفدهمین دوره بازی های آسیایی ارائه خواهد کرد اما همین حالا می توانم بگویم در فرشته جودو، دو و میدانی و فوتبال از نظر ما بسیار ضعیف ظاهر شدند و در فوتبال این ضعف بیشتر مشاهده شد.

سجادی با اشاره به زمان اهدای جوایز به ورزشکاران مدال آور در بازی های آسیایی عنوان کرد: طی دو سه روز اول هفته آینده جوایز مدال آوران اینچئون براساس پیش بینی ها اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به ملاقات با شیخ احمد در حاشیه برگزاری بازی های آسیایی تصریح کرد: دو ملاقات با ایشان داشتیم که درخصوص با مسائل ورزش، حضورمان در اینچئون، اعمال نظر در رشته هایی مثل کشتی، بوکس و تکواندو و برخی موارد دیگر صحبت شد و طرفین از یکدیگر برای حضور در کشورهای خود و ترتیب دادن ملاقات دعوت به عمل آورد.

معاون وزیر ورزش و جوانان درخصوص توجه به رشته های پایه و پرمدال عنوان کرد: قبل از حضور در اینچئون هم کمیته ای تشکیل دادیم و با دو نگاه یکی برنامه ریزی برای آینده دوردست و دیگری کسب سهمیه المپیک برای رشته های پایه و پرمدال بحث و تبادل نظر کردیم که هم موفق شویم سهمیه بیشتری کسب کنیم و هم در آینده حضور موفق تری در میادین ورزشی داشته باشیم البته در این خصوص باید حمایت های لازم صورت پذیرد.

سجادی در خصوص وضعیت مسئول تدارکات تیم فوتبال امید در اینچئون اظهار کرد: وی در بازداشت به سر نمی برد فقط در کره جنوبی حضور دارد تا وضعیتش مشخص شود. سفارت ایران در کره جنوبی پیگیر کارها و در آخرین گفتگویی که با آنها داشتیم اعلام کردند که به احتمال زیاد قضیه با یک جریمه حل می شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان درخصوص نحوه تخصیص جوایز مدال آوران اینچئون تصریح کرد: جوایز درست براساس آیین نامه اهدا می شود و مطمئن باشید حقی از کسی ضایع نخواهد شد.

وی افزود: اعلام نظر نهایی در حوزه عملکرد رشته های ورزشی در آینده ای نزدیک عنوان خواهد شد به عنوان مثال وزنه برداری هم در حد خودش ظاهر نشد در برخی رشته ها نیز صحبت از این شده بود که اگر نماینده ای در فدراسیون جهانی و یا کنفدراسیون آسیا داشتیم حقمان ضایع نمی شد که من با این موضوع مخالفم چراکه داشتن کرسی های بین المللی نمی تواند به طور قطع جلوی ناداوری ها را بگیرد به هر حال از قبل هم پیش بینی شده بود در برخی رشته های شانس مدال نمایندگان میزبان هم در شرایطی نزدیک با ما قرار دارند که داوران می توانستند نتیجه مسابقات را به نفع آنها اعلام کند.

نتایج اخیر فوتبال ضعف مدیریت در آن را نشان می دهد

سجادی در مورد عملکرد فدراسیون فوتبال تصریح کرد: به نظر من فوتبال مطابق با توقع جامعه و استعداد و توانش کار نکرده است. منابع خوبی هم به این رشته تخصیص داده شد که بازدهی نداشت رده های سنی نوجوانان امید و جوانان عملکرد خوبی نداشتند و این زنگ هشداری برای فدراسیون است. وقتی ما در یک گروه سه تیمی حذف می شویم نشان دهنده ضعف مدیریت در فوتبال است. این مشکلات حتی می تواند هشداری برای حضور ما در جام ملت های آسیا باشد. فدراسیون فوتبال باید خودش در این زمینه فعال شود و مشکلات را حل کند. برای ما کسب سهمیه المپیک ریو از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی بیان کرد: حداکثر تا دو هفته دیگر برنامه کامل انتخابات پیش رو برای فدراسیون های ورزشی را اعلام می کنیم و همانطور که عنوان کردم بعد از عید غدیر نیز جلسات ارزیابی با تک تک فدراسیون های اعزامی به اینچئون خواهیم داشت.

معاون وزیر ورزش و جوانان در پایان خاطرنشان کرد: وزارت ورزش و جوانان به هیچکس تا پایان سال ۹۲ بدهکار نیست. برای سال ۹۳ هم پاداش مدال آوران اینچئون هفته بعد پرداخت خواهد شد و سایر پاداش ها نیز در آینده نزدیک اهدا می گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *