شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

عذرخواهی بایدن از وزیر خارجه عربستان

چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب: 384603
معاون رئیس‌جمهور آمریکا امروز ـ چهارشنبه ـ مجبور شد در ادامه پروژه عذرخواهی از همپیمانان آمریکا به دلیل حقایقی که درباره آنها مطرح کرده بود، از وزیر خارجه عربستان نیز عذرخواهی کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «جو بایدن» معاون «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا امروز (چهارشنبه) در یک تماس تلفنی با وزیر خارجه عربستان، از او به دلیل اظهارات اخیرش در خصوص نقش این کشور به همراه ترکیه و امارات در گسترش تکفیری‌های «داعش» عذرخواهی کرد.

خبرگزاری رویترز ضمن انعکاس این خبر، گزارش کرد که بایدن همچنین از عربستان سعودی به دلیل حمایت از مبارزه علیه تکفیری‌های داعش تقدیر و تشکر به عمل آورد.

دفتر بایدن در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بایدن امروز با شاهزاده سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان سعودی گفت‌وگو کرد. معاون رئیس‌جمهور آمریکا از وزیر خارجه عربستان به دلیل حمایت محکم در مبارزه مشترک علیه داعش تشکر کرد و درباره اظهارات اخیرش در خصوص مراحل اولیه درگیری در سوریه شفاف‌سازی کرد. مقامات دو کشور به توافق رسیدند که این پرونده دیگر بسته شده است.

عربستان سعودی سومین کشوری به حساب می‌آید که معاون رئیس‌جمهور آمریکا مجبور شده است طی چند روز اخیر از آن عذرخواهی کند.

بایدن هفته گذشته مجبور شد از ترکیه و امارات متحده عربی نیز به دلیل آنچه که در دانشگاه هاروارد درباره نقش این کشورها در پیدایش و گسترش «داعش» مطرح کرده بود، عذرخواهی کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *