يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱۷
۷۷

آسمان زر نریخته به سرش، یا خودش دزد بوده یا پدرش!

چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۲۶
کد مطلب: 384554
فلان خانواده مستضعف و شهید داده برای دریافت یک وام چند میلیون تومانی و تهیه جهیزیه و یا تأمین هزینه ازدواج فرزند خویش هر روز به این بانک و آن بانک سر می‌زند و در همان حال مجموع معوقات بانکی یعنی وام‌هایی که عده‌ای محدود از بانک‌ها دریافت داشته و هنوز پرداخت نکرده‌اند مبلغ ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است! به گفته برخی از مقامات آگاه یک سوم معوقات بانکی متعلق به ۷۳ پرونده است. خب! این عده چه کسانی هستند و با ۱۵۰ هزار میلیاردی که از بیت‌المال در اختیار دارند چه کرده‌اند؟!
آسمان زر نریخته به سرش، یا خودش دزد بوده یا پدرش!
به گزارش جهان، حسین شریعتمداری در یادداشتی با عنوان "نارنجک‌های دود‌زا...!" نوشت:

۱- بسیاری بر این باور بودند- و شاید هنوز هم هستند- که «ابوموسی اشعری» اگرچه از اصحاب رسول خدا(ص) و در مواردی، حاکم برخی از ولایات بود، ولی از جمله خواص ساده‌لوح و بی‌بصیرت بود و به همین علت در ماجرای حکمیت از عمروعاص که شخصی زیرک و حسابگر بود فریب خورد و نتیجه آن شد که نباید می‌شد و علی علیه‌السلام را از خلافت عزل کرد! این اما، فقط ظاهر ماجراست و سکه حکمیت روی دیگری هم دارد و آن این که جناب ابوموسی از خواص بسیار ثروتمند بود تا آنجا که وقتی از شهری به شهر دیگر، کوچ می‌کرد اشیاء قیمتی و گرانبهای خود- و نه زیلو و حصیر و امثال آن- را بر پشت ۴۰ شتر حمل می‌کرد!

حالا به جنگ صفین و ماجرای حکمیت باز می‌گردیم و این پرسش را پیش می‌کشیم که آیا جناب ابوموسی با آنهمه ثروت انبوه می‌تواند به حاکمیت و خلافت امیرالمومنین علیه‌السلام رغبتی داشته باشد؟ خلافت کسی که در همان روزهای نخست بعد از رسیدن به خلافت- ظاهری- تأکید می‌کند؛ کسانی که اموالی از بیت‌المال مسلمین را به ناحق تصرف کرده‌اند، حتی اگر از آن اموال مهریه‌ای برای همسران خویش نهاده و یا خشتی بر خشت گذارده باشند، از آنان پس خواهد گرفت. بدیهی است که کلان سرمایه‌داران و صاحبان ثروت انبوه نمی‌توانند به حاکمیت علی‌ علیه‌السلام تمایل و رغبتی داشته باشند.

همین جا باید اشاره کرد که برخی از خواص آن دوران درباره علت مخالفت خویش با زعامت امیرالمومنین علیه‌السلام می‌گفتند «علی(ع) سخت‌گیر است»! و راست می‌گفتند، مولای ما سخت‌گیر بود اما نمی‌گفتند که علی(ع) نسبت به زیاده‌طلبان و قانون‌شکنان سخت‌گیر بود وگرنه تاریخ بشر برای توده‌های مردم و مخصوصا محرومان و مستضعفان پدری مهربان‌تر از محمد(ص) و علی(ع) نمی‌شناسد. از رسول خدا(ص) است که «انا و علی ابواه هذه الامه... من و علی پدران این امت هستیم».

۲- رسول خدا(ص) در حلقه شماری از یاران خود، سلمان، ابوذر، عمار، بلال، خباب، صهیب و... نشسته است. تنی چند از اشراف و ثروتمندان وارد می‌شوند. می‌گویند قصد دارند اسلام بیاورند اما، با دیدن یاران پشمینه‌پوش و بی‌بهره از مال و منال دنیا در کنار پیامبرخدا(ص) ابرو در هم می‌کشند و برای پذیرش اسلام شرط می‌گذارند! ای محمد(ص)؛ در شأن ما نیست که با آنان همنشین باشیم. آنها را از خود دور کن تا اسلام بیاوریم و به تو نزدیک شویم!... در این هنگام فرمان خداوند سبحان نازل می‌شود که «ای پیامبر! کسانی را که هر بامداد و شامگاهان پروردگار خویش را می‌خوانند و خشنودی او را می‌خواهند طرد مکن! نه چیزی از حساب آنان برعهده توست و نه چیزی از حساب تو برعهده ایشان است. اگر آنان را طرد کنی از زمره ستمکاران خواهی بود» (آیه ۵۲ از سوره مبارکه انعام).

۳- حالا به چند نمونه - فقط چند نمونه- از رهنمودهای حضرت امام(ره) که دستورالعمل‌های ماندگار در نسخه حکومتی اسلام است، اشاره‌ای گذرا داریم؛
- «خدا نیاورد آن روزی را که سیاست ما و سیاست مسئولان کشور ما، پشت کردن به دفاع از محرومین و روی آوردن به حمایت از سرمایه‌دارها گردد و اغنیاء و ثروتمندان از اعتبار و عنایت بیشتری برخوردار شوند. معاذالله که این با سیره و روش انبیاء و امیرالمومنین و ائمه معصومین علیهم‌السلام سازگار نیست.»
(صحیفه حضرت امام(ره) جلد ۲۰ ص ۳۴۱)

- «راستی وقتی که پابرهنه‌ها و گودنشینان و طبقات کم درآمد جامعه ما امتحان و تقید خود را به احکام اسلامی تا سر حد قربانی نمودن چندین عزیز و جوان و بذل همه هستی خود داده‌اند و در همه صحنه‌ها بوده‌اند- و انشاءالله خواهند بود- و سر و جان را در راه خدا می‌دهند، چرا ما از خدمت به این بندگان خالص حق و این رادمردان شجاع تاریخ بشریت افتخار نکنیم... یک موی سر این کوخ‌نشینان و شهیددادگان به همه کاخ و کاخ‌نشینان شرف و برتری دارد.» (صحیفه امام(ره) جلد ۲۰ ص ۳۴۲)

-«آنهایی هم که تصور می‌کنند سرمایه‌داران و مرفهان بی‌درد با نصیحت و پند و اندرز متنبه می‌شوند و به مبارزان راه آزادی پیوسته و یا به آنان کمک می‌کنند آب در هاون می‌کوبند... تنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند. فقرا و متدینین بی‌بضاعت گردانندگان و برپادارندگان واقعی انقلاب‌ها هستند.» (صحیفه حضرت امام(ره) جلد ۲۱ ص ۸۶)

و دهها نمونه دیگر که فهرست آن نیز به درازا می‌کشد.

۴- رهبر معظم انقلاب تاکید می‌فرمایند؛
- «این فریب است که کسی ادعا کند برای مردم کار می‌کند، اما کار او برای طبقات مرفه باشد، نه برای طبقات مستضعف و محروم» ۸۰/۳/۱۴

- « در تنظیم برنامه‌های کشور اصلی‌ترین مسئله عبارت است از رفع فقر و محرومیت و نجات طبقات مستضعف و محروم و پابرهنه، همه برنامه‌های اقتصادی و تولیدی و سازندگی و رونق اقتصادی باید به این هدف متوجه باشد.» ۷۱/۳/۷

- هم‌ ایشان می‌فرمایند؛ «مردم در چشم امام(ره) اصل بودند. در منطق و در خط حکومتی امام(ره) محرومان و مستضعفان محور تصمیم‌گیری‌ها محسوب می‌شدند و همه فعالیت‌های اقتصادی و امثال آن بر محور نجات محرومین از محرومیت‌ها بود.» ۷۱/۳/۱۴

۵- این روزها برخی از رخدادها، خبرها و جنجال‌ها نقش بمب صوتی و نارنجک دودزا را بازی می‌کنند و هدف نهایی که دشمنان بیرونی و یا دنباله‌های داخلی آنها برای اینگونه رخدادها و جنجال‌ها تعریف کرده‌اند، انحراف افکارعمومی از مسائل اصلی و سرگرم کردن آنان به مسائل حاشیه‌ای است. دقیقا همان کارویژه‌ای که بمب‌های صوتی و نارنجک‌های دودزا دارند! و در حالی که نگاه و توجه این و آن را به نقطه‌ای فرعی جلب کرده‌اند، منفجرکنندگان بمب صوتی و نارنجک دودزا در پوشش دود و صدا به نقطه‌ حساس و اصلی موردنظر خود دست‌اندازی می‌کنند.

اکنون جای این سؤال است که علی‌رغم تاکید صریح شرع و عقل و امام(ره) و رهبر معظم انقلاب و گواهی بی‌چون و چرای تجربیات سی و چند ساله اخیر که همه بدون استثناء از نقش اصلی و بی‌نظیر توده‌های محروم و عادی مردم در رسیدن انقلاب و نظام به جایگاه برجسته و بی‌بدیل و معجزه‌آسای کنونی حکایت می‌کند این طیف یعنی همان‌ها که به قول حضرت امام(ره) ولی‌نعمت‌های انقلاب هستند در برخورداری از مواهب و امکانات نظام- که دستاورد خودشان است- تا چه اندازه سهم دارند و آیا سهم اندک این صاحبان اصلی نظام با سهم انبوه‌ مرفهان بی‌درد و کلان‌سرمایه‌داران مفت‌خور و نق‌زن، حتی قابل مقایسه نیز هست؟ و اگر نیست - که نه فقط نیست، بلکه نزدیک به هیچ نیز هست- چرا نباید برای احقاق حق پایمال شده آنان دستی از آستین همت مسئولان محترم بیرون بیاید؟! نگاه‌ها فقط به دولت نباشد. مگر مجلس، دستگاه قضایی و مراکز عریض و طویل نظارتی و... در این میان چه اقدام قابل توجه - که هیچ بلکه- قابل اشاره‌ای انجام داده‌‌اند؟!

فلان خانواده مستضعف و شهید داده برای دریافت یک وام چند میلیون تومانی و تهیه جهیزیه و یا تأمین هزینه ازدواج فرزند خویش هر روز به این بانک و آن بانک سر می‌زند و در همان حال مجموع معوقات بانکی یعنی وام‌هایی که عده‌ای محدود از بانک‌ها دریافت داشته و هنوز پرداخت نکرده‌اند مبلغ ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است! به گفته برخی از مقامات آگاه یک سوم معوقات بانکی متعلق به ۷۳ پرونده است. خب! این عده چه کسانی هستند و با ۱۵۰ هزار میلیاردی که از بیت‌المال در اختیار دارند چه کرده‌اند؟! یک نمونه از رانت ۶۵۰ میلیون یورویی که اخیرا به صورت اعتبار در اختیار یکی از همین کلان سرمایه‌داران قرار گرفته و خوشبختانه با پی‌گیری و افشاگری‌های بعدی متوقف شد در حالی است که سرمایه‌دار یاد شده مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان بدهی معوقه بانکی دارد! باید اشاره کرد که بر باد دادن بیت‌المال مسلمین از این طریق در دولت‌های قبلی نیز سابقه داشته و دارد.

خودروهای وارداتی لوکس با قیمت‌های بالای یک یا چند میلیارد تومانی را چه کسانی سوار می‌شوند؟ و هزینه خرید آن را از کجا آورده‌اند؟ تعداد اتومبیل‌هایی که حجم موتور آنها بالای ۳۵۰۰ سی‌سی است و از سال ۸۸ تاکنون وارد کشور شده است نزدیک به ۱۰۰ هزار دستگاه است. برخی از آنها نظیر «مازاراتی» بالای ۲میلیارد تومان قیمت دارد! در ۳ ماهه اول سال ۹۳ واردات خودروهای لوکس خارجی ۲۶۱ درصد افزایش داشته است. اکثر کسانی که این خودروها را سوار می‌شوند به یقین در خانه‌های چند ده میلیارد تومانی هم سکونت دارند.

آسمان زر نریخته به سرش! یا خودش دزد بوده یا پدرش!

هر روز صبح مأموران سخت‌کوش نیروی انتظامی را می‌بینیم که در برخی از چهارراه‌ها، موتورسیکلت‌های اکثرا قراضه و زهوار در رفته که معمولا متعلق به شهروندان کم‌بضاعت است- و بسیاری از آنان به عنوان وسیله امرار معاش از آن استفاده می‌کنند - را به دلایل البته موجه قانونی- جمع‌آوری می‌کنند ولی هیچ دستگاه مسئولی از دولت و مجلس و قوه قضائیه به نیروی فداکار انتظامی مأموریت نداده است که فلان اتومبیل لوکس چند میلیارد تومانی را متوقف کند و بپرسد؛ تو کیستی؟! و از کجا آورده‌ای؟!

قراردادهای چندمیلیارد تومانی باشگاه‌های فوتبال، سوءاستفاده‌های کلان از بیت‌المال، هزینه‌های نجومی برای برپایی همایش‌های -اکثرا- بی‌خاصیت و... دهها نمونه دیگر که بماند.

۶- راهکار اما، دشوار نیست، فقط به جرأتی آمیخته به غیرت و برنامه‌ریزی همراه با بصیرت و در یک کلمه، عمل به نسخه امام راحل(ره) و خلف حاضر ایشان نیاز است...
مسئولان محترم که اکثریت قریب به اتفاق آنان فرزند انقلاب و دامانی پاک از آلودگی‌ها دارند باید به این واقعیت ایمان داشته باشند که در روزهای حادثه -نظیر دفاع مقدس، فتنه آمریکایی اسرائیلی ۸۸، تحمل سختی‌ها و...- آنهایی که در میدان حاضرند، همین اقشار محروم و مردم عادی کوچه و بازارند و کلان سرمایه‌داران نه فقط، «یار شاطر» نیستند که «بار خاطرند» و اگر به مراکز تفریحی لوکس و پرهزینه کشورهای اروپایی کوچ نکنند، در گوشه‌ای پنهان شده و فقط نظاره‌گر می‌مانند، هر چند که در موارد بسیاری با دشمنان هم‌پیاله بوده‌اند.
... و این رشته سر دراز دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجتبی
سلام / بنده به شدت طرفدار این حقایق هستم و اکثر تخلافات هم دارای گریزگاههای قانونی ایجاد شده توسط برخی مسئول نماها میباشد و مجلس باید عرضه داشته باشد تا قانون وضع کند و پیگیر اقدامات اصلاحی به سود جامعه اسلامی باشد ...
حاج حسین دمت گرم
واقعا همیشه حرف دل مردم رو میزنی
Iran, Islamic Republic of
چرا قوه قضاییه اسامی بدهکاران کلان به بیت المال را منتش و با آنها برخورد تادیبی نمی کند ؟؟؟؟ اگر یک کارگر با اندک حقوق یکی از اقساط وام را پرداخت نکند بانک ها سریع و بدون فوت وقت ضامنین را ملزم به پرداخت می کنند در حالی که هیچ مرجعی اقدام جدی جهت بازگشت سرمایه کشور نمی کند ؟
ما یه وام 8 میلیونی گرفته بودیم و به خاطر عدم توانایی در پرداخت 11 سال ازش گذشت و شد 30میلیون! و بانکداری اسلامی تا ریال آخر رو ازمون گرفت اونم در حالی که می دید این خانواده سرپرست مردش رو از دست داده، درآمد دولتی هم نداره.
آقا قبل از اثبات آبرویشان را مریز
(ب ر ا ی ا ث ب ا ت ه م چ ن د س ا ل و ق ت ل ا ز م )
حمید
چی شده شریعتمداری یاد مردم مستضعف افتاده! خب همون پول نفتی که رئیسش سر سفره ها آورد اینقدر هست که حالا حالاها کفاف زندگیمون را بده. شما به مسائل مهمتری مثل جورج سوروس فکر کنی بهتره آقا!
Iran, Islamic Republic of
حمید جان یا شاید هم مجید جان!!!!
مثل اینکه تو باغ نیستی . اصلا تو عمرت مطالب حاجی رو نخوندی تا ببینی در تمام این سالها همیشه حاج حسین حرف دل مردم محروم و مستضعف رو زده!
واقعا" این همه منطق در پاسخگویی شما حمید جان جای تمجید دارد
جورج سوروس هم باید بررسی شود در جای خود این هم هم . اساسا" هر مانعی سر راه ملت ایران به سمت تحقق اسلام ناب در همه عرصه ها باید برداشته شود
واقعا" در برابر این همه استدلال و مقدمه چینی های عقلی جواب شما معنا دار بود و انسان یاد قلمراد می افتد !!!
شما هوچی گرها که می گفتید چرا شریعتمداری به مفاسد اقتصادی نمی پردازد و مدام دم از سوروس می زند !
این زبان روز قیامت له خواهد شد ...
شاید این حمید دلبند بابا!!! در جاهای خوش نشین خارج اقامت داشتند وحرف دل استاد را که همشیه دفاع از قشر پایین وزحمتکش جامعه را در همه جاچه در سخنرانی ها وچه در مقالات وچه.... نشنیده تو حمید بابا شیرت را بخور وبخواب که بی خواب نمانی باششششششششششه...!!!!!!
آفرین ،1000000آفرین ،پاسخ دهد.
ماهان
United States
حرف درست رو هرکسی زد قبول کن حتی اگه باهاش مخالفی
اینجوری منطق خودت رو زیر سوال نمی بری
غفاری
آقای شریعتمدار عزیز ، اکثر مسئولین که از آنها خواستار برخورد با مفسدان بیت المال هستی منزلشان در کجا هست؟
حاجی حرفت صحیح
اما اول یکی باید پیدا بشه به دارایها و تروت مسولان امر رسیدگی کنه واز اونا بپرسه ازکجا اورده اید ؟!

زندگی تو خونه های میلیاردی زعفرانیه و فرمانیه ادم رو برای اجرای عدالت و مبارزه با فساد سست می کنه!!
کیهان تازه این چیزا یادش افتاده؟؟؟؟ ۸ سال قبل از این سوالها نمی پرسید..اون موقع همه چی اوکی بود؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
از همون موقع صدها بار گفته بود یه سری به آرشیو ها بزنی متوجه می شوی.شما کجا تشریف داشتید؟ آنتالیا، دبی ، سنگاپور یا ....
حالا شما چرا نگران شدید ؟
ماهان
United States
همه چیز اوکی نبود اما حداقل تلاش میشد هزینه و وقت صرفش بشه مثل مسکن مهر و صندوق مهر رضا و سفرهای استانی و طرح های اشتغال و رفاهی هر شهر یا استان اینها رو مردم چشم داشتن دیدن
عباسی ذوله
اگه وقت کردی سری بزن به آرشیو کیهان (دهه ی 70)تحت عنوان "ثروت های بادآورده "با قلم خود حاجی.شاید نظرت عوض شه البته اگر...
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
درود برحاج حسین شریعتمداری
Iran, Islamic Republic of
از سال 88 همونی که سینه چاکش بودی مجوز ورود خودروهای حجم بالا را صادر کرد منتهی اون موقع خواب بودید
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا شما خواب بودی که صدای اعتراض کیهان رو نشنیدی !
جونیور
ایشون تو همه دوره ها و در همه زمینه ها نقد داشتند ، منتهی این دوستان شما هستند که در برابر کرسنت و آقازاده معروف ، سکوت که نکردند هیچ ، حتی حمایت هم کردند !!!
مهران
طیب الله انفاسکم ...
أحسنت بر حاج حسین عزیز...
Iran, Islamic Republic of
الکی اشک نریز !
پای حب و بغضهای سیاسی و گروهی بیافته خدا را هم فراموش می کنی.
Iran, Islamic Republic of
کافر همه را به کیش خود پندارد
Iran, Islamic Republic of
این برادر حسین تو همین یکسال به این روایات و استنادات تاریخی از صدر اسلام تا آموزه‌های امام دست پیدا کرده؟ تو هشت سال دولت مهرورزی که دولت محبوب و نوستالژیک ایشان محسوب می‌شد، یادشان نبود که مردم با مشکلات اقتصادی مواجه هستند؟ ایشان نمی‌دانند که بسیاری از همین معوقات بانکی که در دست رانت‌خواران است در همان دولت محبوب ایشان اعطا شده و در دست ایادی و اذناب همان دولت است؟ ...
حافظه شما یاری نمی کند
جونیور
نه بابا ، آنهمه فاجعه کرسنت و توتال ، شهرام خان و ...در کدام دولت سیاه و مفتضح صورت گرفت ؟
خیلی جالبه که امثال شما دادگاه متهم بزرگ را هم سیاسی جلوه می دادید !
قسمت موتورسوارانو گل گفتی
Iran, Islamic Republic of
احسنت خدارو شکر حاج حسین انقلابی هنوز هست حرف دل ما ملت رو بزنه
خوب راست میگه دیگه
كو گوش شنو ا هر وقت مملكت زمام داران احساس مي كنند مشكل دارد و خطر احساس مي كند خانواده شهدا و رزمندگان در تلويزيون تبليغات خوب مي شود مثل اين هفته كه هفته دفاع مقدس يك هفته بود ولي همچنان ادامه دارد البته افتخار مي كنم بايد هفته دفاع نباشد هر روز بايد باشد و از اين عزيزان ياد شود و حمايت و تشكر شود . با تشكر
Iran, Islamic Republic of
واقعا باید در این خصوص بیشتر کارشود و در مردم ایجاد امید کرد ، چرا فاسدین بانکی و ... تنبیه و معرفی نمی شوند!! قوه قضاییه چرا؟!!!
منتقد
چی شده حالا به این فکر افتادی اون زمان که میلیاردی می خورن یادت رفته بود سه هزار میلیار که حالا همون به نرخ روز حدود 10هزار میلیارد می شه و بابک زنجانی و .... حالا به فکرش افتادی... عجب .. جالبه ...
اشکال شما منتقدین اینه که بی اطلاع ، جو زده و پیرو بی بی سی حرف می زنید و الا همه ی کیهان خوان ها می دانند اولین رسانه ای که به احمدی نژاد انتقاد منصفانه کرد همون سال های 85 و 86 و ... و و تنها روزنامه ای که بدون حب و بغض سیاسی و صرفا با دید انقلابی نقد می کند کیهان است.

لا اقل کیهان بخونید که وقتی می خوایید تخریبش کنید دو تا حرف مستدل داشته باشید!!!!!
خسته نشدید از کلمات تکراری ؟
اگه سنت اقتضاء می کرد ایشون همیشه منتقد بودند ، چه در دولت سیاه و پر اختلاس اصلاحات و چه در دولت قبل ...
Iran, Islamic Republic of
نه جناب! شما یادت رفته. کیهان همیشه روالش این بوده، منتها آنقدر تحت تاثیر رسانه های کثیف(بخوانید دجالهای زمانه) بوده اید که فکر می کنید حقیقت همانی است که آنها می گویند. آرشیوی از سرمقاله های حاج حسین ما را نگاه کنی، خودت متوجه می شوی.
ماهان
United States
شما قبلا کیهان مطالعه می کردید مجبور نبودید حالا اینجوری با حرف درست مخالفت کنی
ماهان
United States
حرف کاملا درستیه همه مسئولان باید عمل کنند اول از خودشون وا خانواده هاشون شروع کنند و...
عمار
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی وریز بینانه بود . خدا حافظ شما باشد وهمیشه درخط ولایت باشید انشاءالله.
جنوبشهری
Iran, Islamic Republic of
آفرین حاج حسین حرف دل ما قشر محروم و مستضعف جنوبشهری را زدی. خدا نگهدار شما باشد که در این اوضاع خراب، بلندگوی صدای ما شده ای . خدا قوت
United States
....ود هر کسی هم ادعا دارد اماده بحث می باشد خدا قوت
Iran, Islamic Republic of
گل گفتی آقای شریعتمداری هزاران هزار و میلیونها مثبت به این حرفات. قربون دهنت.
United States
هر وقت رفتند سراغ دوستانش و از اونا طرفداری نکرد حرفش را قبول می کنیم
مرگ خوبه اما برای همسایه
از خواب بیدار شو !!!

نمی دونم امثال شما چرا تا بحث فساد اقتصادی می شه تنتون می لرزه ؟
خب برو یه جا نلرزی ؟
نويد
آقاي شريعتمداري شما چه عجب درباره يك موضوع ديگه غير از فتنه حرف زدي؟؟؟؟؟؟؟
ایشان در تمام امورو وقایع سیاسی کشور دستی به قلم دارند وهمیشه حامی عدالت بوده اند .اما تفاوت میان کسانی که نمیبینند وکسانی که نمیخواهند ببینند بسیار است!!
همه را به کیش خود نپندارید که دادگاه آقازاده را سیاسی می کردند !
اتفاقا این نوشته سردار قلم هم، درباره فتنه است. اشرافی گری و فساد اقتصادی، ریشه فتنه است.
ali
حالا يكي هم پيدا شده هي بگيد چرا اون موقع حرف نمي زدي چرا اون موقع هم انتقاد مي كرد اين اصلاح طلبان هستن كه به هر قيمتي شده عيباشون و لو نمي دن بگذريم منتظرم يه جنگ ديگه بشه ببينيم اين دفعه كيا ميرن بجنگن اصلا چه خوبه همين داعش مي تونس براي سرگرمي هم شده به ايران حمله مي كرد ميديديم اين مايه دارا سورخ موش و چه جوري خدا تومن مي خريدند
اقاي شريعتمداري هم دلش خوشه بابا قاضي مملكت وقتي براي پسراش پورشه معامله مي كنه و در حال برجسازي هستش از اين قوه قضائيه چه انتظاري داري .طرف بعد از سي سال كه به حكم دادگاه انقلاب ممنوع امعامله و فراري و ضد انقلاب شناخته شده با ياري قوه قضاييه 24 خانواده مستضعف رو كه خانواده هاي شهيد هم جزوشون بودنبه قول خودش مثل سگ انداختند بيرون از منزلي كه زمين آن در اوائل انقلاب توسط بنياد مسكن به اين مستضعفين تحويل داده شد و اونا با دسترنج خودشون ساختن و زندگي كردن و تا الان هم هزينه و نگهداري كردن حالا بدن هيچ حق و حقوقي به ضرب و شتم و به طرز فجيعي انداختن بيرون جزئياتش بماند كه چه بلايي سرشون اومد و همين بچه هاي طاغوتيه تو كلانتري كه رئيسش به اصطلاح خودش خانواده شهيد بود گفتش حالا ديديد ما طاغوتيها به وسيله حكم همين اسلاميا شمارو مس سگ انداختيم بيرون . اينم مزد زحمات مستضعفين و پا برهنه ها كه از اول انقلاب با بدي و خوبي و جنگ و تورو اين مملكت ساختن جاي درده كه تو كساني رو مي شناسم كه هفتاد سالشونه و لي با پاهاي پردرد و جسم مريضشون راهپيمايي 22 بهمن و انتخاباتشون تا حالا تركنشده منتظر عدالت مهدي هستيم.يا مهدي
"خودروهای وارداتی لوکس با قیمت‌های بالای یک یا چند میلیارد تومانی را چه کسانی سوار می‌شوند؟"
جواب: کاسبان تحریم ها
کاسب مذاکره
کاسبان مذاکره که همه جوره کاسبی می کنند !!
عزیزم

تحریمهای امریکا و غرب از سال ۱۳۵۸ پس از اشغال لانه جاسوسی امریکا علیه کشورمان شکل گرفت ونه از ۲سال قبل!
Iran, Islamic Republic of
خدا شفایت بدهد برادر. قول چند سایت را نخور!!
فوتبالیستهایی هم که سوار ماشینهای لوکس میشوند جز کاسبان تحریمها هستند ؟؟
Romania
درود بر شریعتمداری قهرمان اگر یک نفر تو هم نباشی هیچ کس پیدا نمیشه که درددل مارا به گوش ناشنوای دولتیها برسانه هرچند این نوشتنها و حرفها اکنون به بار نمی نشینه ولی اگر آینده مردم مارا هم درست بکنه ما خرسندیم هرچند اکنون خیلی از مردم دارند از این نابسامانیها از بین می روند !! من پسرم بیکاره و 30سالش به هرکس رسیدم نامه دادم 2تا نماینده داریم مرا می شناسند برای حداد عادل 3بار برای ابوترابی فرد برای آقای محسن رضایی به سایت آقای هاشمی سایت لاریجانی حتی به دفتر رهبر بزرگوار انقلاب نامه دادم هیچکس به داد من نمی رسه آنگاه آقایان می گویند جمعیت کشور کم شده و باید به فکر افزایش جمعیت باشیم !!! آیا یک جوان بیکار می توانه زن بگیره ؟! چگونه می خواهه با بیکاری زندگی بکند ؟ دست اندرکاران گرامی جهان نیوز شماها هم با آقای شریعتمداری همکاری بکنید و این نابسامانیها را به گوش دست اندرکاران برسانید تا شاید یک کاری برای ما بکنند! توی کشورما هرکس پارتی داشته باشه نه فرزندش بیکار می مانه ونه کارهای دیگرش با مشکل روبرو میشه! چرا نباید آنقدر قانون دقیق اجرا شود که کسی نتوانه اینگونه از بانکها وامهای درشت بگیره و من نتوانم برای پسر بیکارم یک وام ناچیز بگیرم و مشکل زن گرفتنش را برطرف بکنم؟؟؟!!!بازهم درود بر آقای شریعتمداری پیروزباشید
mehrdad
برادر حسین میتونم بپرسم این حقایقو چرا تو دولت داداشت محمود عنوان نمیکردی و یهو حالا یاد قشر اسیب پذیر! افتادی؟
تارینه
به این دلیل که اقای احمدی نژاد خودش یکی ازحامیان جدی قشر اسیب پذیر ومستضعف بودندو مثل این دولت ......ده احتیاجی به تذکر ویاداوری نداشتند.
آخ !
واقعا عقل یه عده چقدر حقیره !
همین شما تا دیروز می گفتید چرا درباره مفاسد اقتصادی مطلب نمیگه !!!!

همه مثل شما نیستند که مفاسد خودتون رو ماست مالی کنید...
ازاین خوب هاش را عنوان کرده تو در باغ نبودی!!!
Iran, Islamic Republic of
خواب بودی عزیز دلم. اون موقع هم گفته.
راستی مگه شما کیهان میخونی؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
احسنت به قلم پاک و برنده ات شیرمرد.
برو ارشیو روزنامه کیهان رو بخون اونوقت میفهمی شما اونوقتا کیهان خون نبودی!
مستضعف
حاج حسین مچکریم
شما خودت چرا فرمانیه میشینی
هادي
Iran, Islamic Republic of
از آقاي شريعتمداري بعيداست شعر مردم يا ضرب المثل مردم را خراب كنند آسمان زر نباريده به سرش آسمان مبارد نه ميريزد
لابد آقای جونیور باید در مورد این مسائل صحبت کنند؟
کاش میفهمیدن
احمد
تو منتقد منفی نگر لطف کن بدون توجه به گوینده به مطلب توجه کن و از گرداب بازی حب و بغض بیرون بیا جان سخن اگر از قماش چپاولگران نیستی بنفع تو هم هست .
رحمان
Iran, Islamic Republic of
حاج حسین یادش رفته که چه چهچه و بهبه ای در مورد معجزه هزار سوم میگفت
سوروس
در مورد جنایت کرسنت هم سخن گفته اند البته !
همانی که در دولت سیاه و پرادعای افسادات صورت گرفت
United States
احسنت بر حاج حسین.
سامان
یعنی هرکی پولداره یا خودش دزد بوده یا پدرش؟!!!
مجید جوادی
احسنت ،تحلیلتان بسیار عالی است اگر نگویم آقای شریعتمداری در طول انقلاب کوچکترین انحرافی از مسیر انقلاب نداشته وهمواره سربازی آگاه و دلسوز در کنار امام ره و مقام معظم رهبری بوده وهست در حق ایشان جفا کرده ایم. خداوند وجود ایشان را برای ادامه راه شهداء وامام وپیاده شدن منویات رهبری برای کشور حفظ فرماید . انشالله
بنده خدا
دم جهان نیوز وکیهان گرم
Iran, Islamic Republic of
ای درود خدا برشرفت جناب شریعتمداری چقدر بحق گفتی.