پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۵
۱

مفهوم ۵ لوگوی معروف +عکس

يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب: 384073
شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف از تصاویر و لوگوهای متنوع به عنوان نماد و معرف شرکت، سازمان و حوزه کاری خود استفاده می‌کنند. گاهی اوقات این لوگوها آنچنان معروف شده که کمتر کسی به معنا و ماهیتشان توجه می‌کند. ممکن است تیم طراحی لوگو برای یک شرکت، ماه‌ها وقت خود را صرف کند تا بهترین نتیجه را در طراحی لوگو ارائه دهد تا بتواند با یک تصویر کوچک، هدف و مقصود خود را نشان دهد.
به گزارش جهان به نقل از «بازار خبر»، در این میان گاهی اوقات لوگوهای موجود، پیغام‌ها و نشانه‌های خاصی را بطن خود دارند که از دید بسیاری از افراد مخفی می‌ماند. در ادامه این مطلب به برخی از این لوگوها و نشانه‌ها و پیغام‌های مخفی موجود در آنها اشاره می‌کنیم:

در لوگوی وایو شرکت سونی، حروف V و A نشان‌دهنده طول موج آنالوگ هستند و حروف I و O هم مانند صفر و یک، نشان‌دهنده کدهای باینری هستند.


یکی از رقبای سرویس مکان‌های فیسبوک، شرکت Four Square و سرویس موقعیت‌یابی آن است. حال اگر به لوگوی مکان‌های فیس‌بوک توجه کنید، متوجه می‌شوید که فلش قرمز رنگ رو به نقشه روی عدد ۴ یعنی کلمه Four در رقیب این سرویس قرار گرفته است.


خط زرد موجود در لوگوی شرکت آمازون مانند یک لبخند است و در عین حال از حرف A تا حرف Z را نشان می‌دهد که به نوعی می‌توان آن را معادل «از شیر مرغ تا جان آدمیزاد» تعبیر کرد.


پیکاسا یکی از ابزارهای عکس از شرکت گوگل است. «کاسا» در اسپانیایی به معنی خانه است و «پیک» نیز به معنی تصویر. حال اگر به لوگوی این سرویس دقت کنید، تصویر خانه‌ای را در داخل شاتر رنگی دوربین می‌بینید.


لوگوی شرکت کلیمر در نگاه اول مانند یک فلش بزرگ است. اگر کمی دقت کنید می‌بینید که یک هواپیمای کاغذی نیز هست اما نکته جالب اینجاست که فعالیت این شرکت در حوزه انجام امور دفتری و به اصطلاح کاغذبازی‌های لازم برای رسیدگی به شکایات مشتریان از خطوط هوایی است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Arab Emirates
طول موج آنالوگ؟؟!!

موج آنالوگ درسته