شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۲۰
۶۲
درباره چند عکس از اینچئون 2014؛

از اشک‌های آنهایی که امیدی به مدالشان نبود؛ تا خوشگذارنی ناامیدها و مدیرانی که کک‌شان هم نگزید!

شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب: 383918
بازی‌های آسیایی اینچئون به پایان رسید و کاروان ورزشی ایران در برخی رشته‌ها بسیار عالی و در برخی دیگر نیز بسیار ضعیف و دور از انتظار ظاهر شد.
از اشک‌های آنهایی که امیدی به مدالشان نبود؛ تا خوشگذارنی ناامیدها و مدیرانی که کک‌شان هم نگزید!
سرویس ورزشی جهان نيوز - ابوذر علوی‌تبار: بازی‌های آسیایی اینچئون به پایان رسید و کاروان ورزشی ایران در برخی رشته‌ها بسیار عالی و در برخی دیگر نیز بسیار ضعیف و دور از انتظار ظاهر شد.

رشته قایقرانی یکی از موفق‌ترین رشته‌های ورزشی کاروان ایران بود که با ۱ طلا، ۲ نقره و ۵ برنز نوید روزهای خوشی را در آینده ورزش کشور داد.

همگان دیدند که قایقرانان ایرانی که از آنها توقع کسب مدال چندانی نمی‌رفت و توجه چندانی نیز در رسانه‌ها به آنها نشده بود هرگاه در مسابقات قرار می‌گرفتند، غیرتمندانه به مبارزه می پرداختند و در صورت شکست برابر رقیبان نیز چگونه اشک بر گونه‌ها روان می‌کردند.


اشک‌های شاهو ناصری پس از کسب مقام پنجم قایقرانی

عملکرد بانوان اعزامی کشورمان به مسابقات اینچئون نیز بسیار امیدوارکننده و خوب بود. دختران کشورمان توانستند در این مسابقات به ۲ مدال طلا، ۷ نقره و ۷ برنز برسند. به واقع از مجموع این ۱۶ مدال، برخی از مدال‌های این ورزشکاران دختر کشورمان از جله مدال طلای نجمه خدمتی در تیراندازی و مدال برنز سونیا گماری در قایقرانی اسلالوم؛ بسیار دور از انتظار بود.


گریه شادی سونیا گماری پس از کسب مدال برنز در زیر بارش شدید باران


اشک‌های سپیده توکلی پس از آنکه دستش از مدال برنز کوتاه ماند
و اما بی خیال‌ها...

درسوی دیگر این کاروان ورزشی تاحدودی بسیاری موفق؛ بودند رشته‌های ورزشی‌ای همچون جودو، فوتبال، وزنه‌برداری، هندبال و ... که بسیار ناامید کننده ظاهرشدند.

پرواضح است که ورزش همچون هر پدیده انسانی دیگری بالا و پایین دارد و اصولا ذات ورزش به همین بردها و باخت‌هاست اما نکته ای که هر فرد ایرانی را در این بین اذیت می‌کند بی‌خیالی مسئولان و ورزشکاران هر ۲ فدراسیون جودو و فوتبال است!

چگونه است که فدراسیون جودویی که همواره یکی از امیدهای ما در کسب مدال بوده؛ این چنین ناکام می‌شود و ورزشکاران‌اش یکی پس از دیگری و با بدترین وضع در کمتر از ۲۵ ثانیه مغلوب حریف می‌شوند؛ اما به قول قدیمی‌ها "کک هیچ کس هم نمی گزد!"!

اینکه سرمربی تیم ملی جودو بدون آنکه درباره ضعف خود و ورزشکارانش سخن بگوید و از مردم عذرخواهی کند لب به توجیه بازکرده وعلت را گردن داوری مافیا می‌ندازد،  خود نشان از اوج بی‌خیالی آنهاست!


رستگار رئیس فدراسیون جودو در حالی مدعی است قول مدال نداده که
میراسماعیلی نایب رئیس فدراسیون گفته بود برای مدال‌آوری هم قسم شده‌ایم!

و آیا باید به جای پاسخگویی، از مصاحبه فرار کرد و مسئولان فدراسیون در نامه‌ها و تماس‌هایی از افراد مرتبط با جودو درخواست کنند که تا مشخص نشدن وضعیت نهایی فدراسیون، صحبتی درباره عملکرد تیم ملی در اینچئون نداشته باشند؟!

از فوتبال کره شمالی تا فوتبال ایران!

دو تیم فوتبال کره جنوبی و کره شمالی در فینال بازی‌ های اسیایی به مصاف هم رفتند؛ دو کشوری که نه تنها در میدان ورزش که در تمامی عرضه‌ها با هم رقابت و گاه دشمنی دارند...

در خبری آمده بود که مسئولان کره جنوبی اعلام کرده اند در صورت باخت برابر کره شمالی همه بازيكنان را به خدمت اجباری سربازی می فرستند و در مقابل هم کره شمالی تهدید کرده بود که فوتبالیست‌هایش باید پس از باخت به کار اجباری در معدن فکر کنند!

و اما تیم ناامیدهای ما که پیش از آغاز بازی رسمی‌ها به ایران برگشت...

چگونه است که تیم ملی فوتبال امید با آن همه "دبدبه" و "کبکبه" به اینچئون می‌رود و رکورد ضعیف‌ترین نتیجه تاریخ فوتبال را با باخت ۴ گله برابر ویتنام می‌شکند و به جای آنکه عرق شرمساری بر چهره فوتبالیست‌های میلیارد بنشیند؛ عکس‌های سلفی از خود منتشر می‌کنند؛ تو گویی که آنها با پول بیت‌المال به سفر تفریحی رفته باشند!؟


عکس یادگاری تیم امید در اینچئون!

و سوال آخر اینکه تا چه زمانی قراراست بیت‌المال خرج کسانی شود که نه تنها هیچ منفعتی برای ورزش کشور ندارند؛ بلکه برای عزت و غرور ملی نیز هیچ احترامی قائل نیستند؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فوتبال را تعطیل کنید و پولیش را بدهید به شنا، تیراندازی، دوومیدانی و تروکمان که در المپیکها روی هم رفته نزدیک به 200 تا مدال دارند.
تكواندو ، ووشو و كاراته فراموش نشه، اينا هم كلي مدال آوردن، اگه بودجه بخش بانوانش بيشتر بود خانما ميتونستن طلا هم بگيرن، فقط بخاطر نداشتن تجربه كافي بين المللي دستشون به طلا نرسيد
mohamad
و ايضا واليبالو بسكتبالو قايقراني
[عزیز من فکر کردی مافیا فقط تو اقتصاد چنبره زده؟؟؟؟زهی خیال باطل..مگه مافیای فوتبال اجازه میده این فوتبال تعطیل بشه
این زمینهای فوتبال را میوه و سبزیجات مفید بکارند بدهند این ورزشکاران رشته های قایقرانی و تکواندو و کاراته و کشتی بخورند تقویت بشوند بروند باز مدال بیاورند. از فوتبال که خیری ندیدیم این همه پول خرجش شد.
احمدی
Iran, Islamic Republic of
دقیقا همین طوره
به جای چمن هویج بکارید ارزش افزوده بیشتری خواهد داشت
پولی که استقلال و پرسپولیس و پاس و سپاهان و تراکتور و... توی فوتبال خرج میکنن باید یک سوم بشه، از اونور ملزم بشن تو رشته‌های دیگه دوسوم بقیه رو خرج کنن تا ورزشهای دیگه هم طرفدار تعصبی داشته باشه
Iran, Islamic Republic of
کو گوش شنوا
رضا
Iran, Islamic Republic of
عجب مردم جوگيري هستيم ما!
تعطيل كنيد، بكشيد، به شدت مجازات كنيد، عزل كنيد، نصب كنيد، اخراج كنيد، حيا كن... رها كن و...
اين قبيل واژه ها را مدت زيادي است كه مي شنويم، ما را چه شده، با تعطيل كردن فوتبال چه نفعي مي بريم؟ مي دانيد چقدر جوان دلخوشي شان به همين مسابقات است؟ چقدر جوان با مراجعه به استاديوم ها خودشان را تخليه روحي و رواني مي كنند؟
لطفا با كمي تدبر و تعقل پاسخ دهيد!
راهكار ارائه كنيد نه " نا راهكار"
اگر هم به قول معروف"‌حرف زدن بلد نيستيم، حزف نزدن كه بلديم"
يا سخن دانسته گوي اي مرد عاقل ، يا خموش
مرتضی
نمیدونم اینایی که منفی دادن چی فکر میکنن
نکنه خود همون خوش گذرونان
Iran, Islamic Republic of
البته کشتی را که از همه مهمتره جا انداختین
حالم از این فوتبالیستها به هم میخوره
ببخشید حالا همچین میگید تیم ملی امید کشورمون مثلا تیم ملی چه گلی به سرمون زدن که اینا بزن خوب اینام دارن راه همونارو میرن دیگه این که جای تعجب نداره
ملت ايزان
Iran, Islamic Republic of
هر چه سريعتر فدراسيون فوتبال را ملغي كنيد و پول آنرا در رشته هاي ديگري را كه در مسابقات افتخار آفريني كردند خرج كنيد .
احسنت
لایک می خواید یه نظر سنجی داشته باشید؟
حیف این پول بیت المال که صرف فوتبال می شه.
من که راضی نیستم سهم من صرف این افراد فوتبالی بشه
كو گوش شنوا. خيليها دارند از اين ريخت و پاش فوتبال سود ميبرند و مانع هر گونه اصلاح و برنامه ريزي صحيح براي اين رشته هستند.
Iran, Islamic Republic of
دقیقا نکته همینه
مجید مجد
اشک غیرت
مملکتی که یک خروار پول بیت المال رو حروم مربی می کنند که در جام جهانی در چهار تیم چهارم شده چه انتظاری دارید
شمسايي
آقاي رستگار وآقاي مير اسماعيلي به نظر من به احترام جامعه ورزش ايران امروز استعفا بدهيد شان خود را حفظ كرده ايد براين اينكه تعصب دختر هيچده ساله بعد از گرفتن مدال برنز ونقره را هم نداريد كه با اشگهايش غيرت خود را به رخ شما كشيد يا نمي توانيد يا تجربه وعلم اين كار را نداريد بگذاريد ديگران شايد تونستند
نیما
Iran, Islamic Republic of
فوتبال از مفت خوری و باندبازی و دلالی به اینجا رسیده. اگه شایسته سالاری در فوتبال بیاد و کسایی که حقشونه به تیم ملی برن از نظر استعداد هیچی کمتر از بقیه تیمهای آسیایی نداریم.
مجتبی
خواهش میکنم در گزارشهایی انتشار میدین یه بازنگری هم داشته باشین ...
....
خدا شاهده از 7-8 سالگی عشقم فوتبال بوده و دیدن هیچ فوتبالی رو سعی میکردم از دست ندم اما تو این دوره بازی های آسیایی همه مسابقات رو از صبح علی الطلوع تا عصر حتی الامکان دنبال کردم و با برد ورزشکاران خوشحال شدم و با باخت اونها گریه کردم اما حتی 1 دقیقه از بازی تیم ملی فوتبال امید رو تو دو بازیش ندیدم
تو رو قرآن یه دلسوز پیدا شه کل هزینه فوتبال رو خرج ورزشهایی مثل والیبال و بسکتبال و تیر اندازی و کشتی و تکواندو و کاراته و بوکس دومیدانی و ووشو و شنا و مخصوصا قایقرانی کنن اگه ایران تو تمام بازی های آسیایی و المپیک بعد از این همواله جزء 3 تیم اول نبود هرچی خواستین بگین
فوتبال مثل خودروسازی قابل تعطیل کردن نیست به این دلیل که اگر بازیکنی میلیارد دریافت میکند شخص غیر بازیکن دیگری نیز میلیارد گرفته است. مافیا یعنی همین
وقتی جناب گودرزی وزیر ورزش قبل از اعزام ورزشکاران گفت:مقام چهارمی در جهار سال قبل(چین)اتفاقی بود این یعنی ما سرمایه گذاری نکردیم ونمیتونیم ودر عوض اینکه تیمها را روحیه بدهند واونها را شارژکنند از نظر روحی تضعیف میکنند وبی عرضگی خودشون ثابت میکنند درست یادم هست جهار سال قبل بعد از برگشت تیمهای اعزامی ودر روز اهداء جوایز در نزد احمدی نژاد ایشون گفت:بچه ها به مردم قول بدین واسه جهار سال بعد(یعنی همین دوره)مفام دوم یا سوم را بدست آورید طرز فکر ودوپینگ روحی را ببینید ای مردم از این مجمل بخوانید حدیث مفصل را.
Iran, Islamic Republic of
ولی همین وزیر ورزش اینقدر راحت رنگ عوض کرده و حالا قیافه حق به جانب گرفته و ببین داره چی میگه .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
به راحتی داره با ایجاد جو رسانه ای موضوع را برعکس جلوه میده .
منتقد
سلام ناراحت نباشید جناب عادل فردوسی پور طی دونوبت برنامه نود فوتبال تیم امید رو توجیه میکنه وانگیزه هزینه میلیاردی رو براشون حل می کنه وحتی درخواست توجه بیشتر(مالی) هم درخواست میکنه مثل جام جهانی که باختیم با جو دادن، بارمالی هنگفتی بر فدراسیون کفاشیان تحمیل شد وبازی اسیایی نتیجه اینم می بینیم با کی روش قهرمان( بعد از این)
در ضمن مطلب جالبی بود ولی نیاز به ویرایش مجدد دارد.
فوتبال مریض و فاسد است و مهم تر از اون مسولانش...د هستند. مفت خوری وغیر حرفه ای تبدیل به یه یک عادت شده و خیلی سخته که از این عادت دوری کنی. غیر ممکن است. مگر همت خود مردم. یه کاری کنند که مفت خورها و بی لیاقت هارو الک کنند و دور بریزند.
Iran, Islamic Republic of
پارتی کفاشیان کی یه ؟
چون هر جا مسیولیت داره همینطوریه چه در معاونت ورزش کشور چه در دوومیدانی و چه در بانک مرکزی و مضحک اونه که همش میخنده و عین خیالش هم نیست و انگار میدونه که کسی نمیتونه او را برداره .
محمد
به قول دوستم هر وقت بازیکنان والیبال که می خواهند بروند مسابقه باید یکی از فوتبالیست ها را ....
این زمینهای فوتبال را میوه و سبزیجات مفید بکارند بدهند این ورزشکاران رشته های قایقرانی و تکواندو و کاراته و کشتی بخورند تقویت بشوند بروند باز مدال بیاورند. از فوتبال که خیری ندیدیم این همه پول خرجش شد.
فوتبا برای ما اب نداره برای بعضی اقایون حسابی نون داره برای همین تعطیلش نمیکنن و افتخار افرینی این ورزشکاران رو شانسی میدونن!
واقعا همین غیرت بعضی ها از صد تا طلا برای ما بهتر بود
حسین
Iran, Islamic Republic of
خانم سپیده توکلی حجاب که ندارند. انگشتان شریفشان را هم رنگ کرده اند. خداوند کار ما را اصلاح کند. شهدا شرمنده ایم.
Iran, Islamic Republic of
انشا ئالله خدا شما را شفا دهد قرن 21است نه عهد عتیق
تارینه
Germany
اشتباه مثبت دادم. یک خانم ایرانی مسلمان وقتی این توفیق نصیبش میشه که برای کشورش افتخار بیافرینه باید سعی کنه تا فرهنگ اصیل واسلامی رو در اون کشور به نمایش بگزاره نه اینکه با این قرتی بازیها خودش رو نمایش بزاره.
ali
هر چی شما و ما بگیم با این فوتبال به هیچ جایی نمیرسیم.این فوتبال پر شده از مفسد.//کی گوش بده .یه تیم از تو زمین خاکی های ایران جمع کردن برده بودن به ویتنام نمی باخت.
حران
Iran, Islamic Republic of
فوتبال تعطیل شود
دوبرابر صعود در مقام های المپیک و آسیایی نصیبمان خواهد شد
مهم اینه که دولت تو فوتبال پول خرج نکنه
طاهرخانی
مشخص بود ؟؟؟ کسانی که بیش از اندازه خود از سهم ورزش این مملکت می برند باید هم کک شان نگزد . دولت باید پای خود را از فوتبال باشگاهی بیرون بکشد تا حق با حق دار برسد . در آن صورت سرمایه گذار در فوتبال پول مفت را با امثال فوتبتالستها نمی دهد ؟؟؟
مردم
ورزش ایران همیشه همین طور بوده هر وقت به کسی یا تیمی خیلی امیدواری و توجه زیادی بهشون می شود نامیدت می کند اما به کسی یا رشته که امید نداری و توجه ای بهشون نمی کنی یکدفعه گل میکارند!
این نشان از بی برنامه و بی هدف و بی ثبات بودن ورزش ما را می رساند
Iran, Islamic Republic of
سلام اگر تیم فوتبال دختران هم اعزام میشد بهتر از این آقایان نتیجه می گرفت واقعا باید فکری به حال فوتبال بشه
United States
نتیجه های تیم ویتنام که 4 تا به ما زد چی شد
پیشکسوت دوومیدانی
Iran, Islamic Republic of
سلام
از انتایج بد که فدراسیون دوومیدانی داشت هر چه بگوییم کم است .
و عجب حرفهایی زده است رییس فدراسیون که البته باعث تاسف است.
saji
خاک عالم تو سرشو فوتبالیستای مارو...نقش خورشت هویج بادمجون رو دارند...میلیاردی پول میگیرند.. میلیاردی خرج میکنند میلیاردی میرن اونور میلیاردی میان میلیاردی میبازن...
اما ی سری مثل فوتبال ساحلی ما که تونستند خیلی رتبه خوبی و عالی در سطح جهانی بیارن برای اونا چه خرجی میشه...یارو بازیکن فرتبال ساحلی میگه من نون وا هستم میگه پول تموم دور زمین رو ما بچه ها دادیم..
اونا خودشون پول میدن زمینو حصار میکنن..ی سری فوتبالی های بیشعور دلال میان میلیاردی خرج میکنن اخرشم هویج بادمجونن
حسن ايماني
Iran, Islamic Republic of
مشكل اينه كه هيچ ضابطه اي درپرداختها(آنهم ازجيب ملت)درفوتبال وجود ندارد
اين به عهده مسئولين ورزش كشور ونماينده هاي مجلس است كه قانون وشيوه نامه مدوني براي كليه ورزشها تدوين كنند.
مثلا حقوق ورزشكاران براساس قابليت آنها به درجه 1،2،3،4... وبراساس دستمزديك كارمندباگروه متوسط وبالا پرداخت شود.
رشته هاي مختلف براساس شرايطي كه برروي شرايط تحقيق وبررسي دقيق صورت پذيرددرجه بندي گردند.
مثلا1.ميزان افتخار آفريني درسطح آسيا وبين المملل 2.بومي وملي بودن آن رشته 3.ورزش پايه بودن 4.ميزان علاقمندان به آن ورزش 5. جايگاه آن ورزش درعرصه بين الملل 6.تأثيرات فرهنگي هررشته برجامعه 7.ميزان وتعداد جذب ورزشكار 8. توصيه هاي ديني كه درموردبرخي ورزشهاشده و...
پس ازانجام اين عمل كليه ورزشكاران حرفه اي رابيمه كرده وعدالت رادرورزش وحتي جامعه برقرار نماييم
به اين معني كه حتما دريافتي يك فوتباليست نبايد اختلاف فاحشي بايك كارگرعالي رتبه يايك كارمند با20سال سابقه داشته باشد(بگذريم كه اكنون فوتباليستها خود را از پزشكان متخصص نيز بالاتر ميبينند!!!)بااين عمل غروركاذب وناعدالتي راازفوتبال گرفته،وباعث تجديدحيات اين رشته نيز خواهيم بود.
به سالهاي گذشته نگاه كنيم .كجايند مجيدنامجوها،عبدالعلي چنگيزها،انصاري فردها،ابطحي هاو...چه چيز باعث خشك شدن فوتبال كشورازاستعدادهاي ناب شده!!!كه مربي تيم ملي رامجبوربه بدست گرفتن ذره بين كرده! تادرهرجاي دنيا اگريك بازيكني، چندنسل پيشش هم ايراني بوده رابه تيم ملي دعوت كند!!!
به درخت اگر زيادي آب دادي ريشه اش ميگندد! آري ريشه فوتبال ماگنديده!!!به شخم زدن دوباره نياز است!!!
سپیده توکلی مسلمونه؟
اگر مسلمونه پس حجابش کو؟
مدال این جور آدما به درد نمی خوره .
Iran, Islamic Republic of
نه عزیزم مسلمون شمایی که اینجور با یه بنده خدایی که در شرایط خاص روحی کمی روسری اش عقب رفته برخورد می کنی. ای خدا ما کی میخوایم بفهمیم ذات دین اخلاقه. اخلاق یعنی ادب، خطاپوشی، حسن ظن، محبت و ...
فریماه
ایشان اگر خود را نماینده ورزش بانوان جمهوری اسلامی ایران پایبند باشند.شما هم به جای توهین سکوت میکردی بهتربود.دل مامتدینین از وضع اسفبارحجاب بانوان ورزشکار ایرانی به ویژه رشته کاراته وکبدی خونه.یک داور کره ای کافر به حجاب زن ورزشکار ما احترام گذاشت اما ما خود قدر این حجاب وعفت رانمیدانیم ومیگیم عیبی نداره که چون وضع روحیش مناسب نبوده حجابش ناقص باشه.من به عنوان زنی که به حجاب ایمان وباور دارم حتی اگر قطعه قطعه شوم دست از حجاب وعفتم نمیکشم.
ح م
به نظر من فوتبال ما از اخلاق خیلی فاصله گرفته و شاید زمان آن رسیده باشد که از هزینه های میلیاردی آن کم کرده و به ورزشهای بانوان باغیرت این سرزمین اههمیت بیشتری بدهیم
اینا میلیاردر های بی غیرت هستن که فقط پول رو می‌بیند مردم براون مهم نیست از ریس فدراسیون هم که فقط بخنده باز هم بخند
United States
برادر میر اسماعیلی از ذخایر انقلابند .
شهرام
اقا این فوتبال رو تعطیل کنیم و با بودچه اش بریم در کشتی و جودو و تکواندو و کاراته و شنا از دبستان تا بزرگسالان قهرمانان جهانی تربیت کنیم
اصغر
وقتی که در جام جهانی آخر شدیم وبه آخر شدنمان افتخار کردیم وهزار وصد آفرین کفتیم وبا التماس همان مربی را با پول میلیاردی بیت المال دوباره دعوت کردیم وضعمان بازبدتر نشود خوب است مکر ما چند صدم این پولها را به مربیان دلسوزمان مانندمایلی کهن داده بودیم که انتظار شگفتی داشتیم باز مرحبا به غیرت مربیان وبازیکنان قدیمی که با کمترین دریافت آن هم در آن دوران مردانه می جنگیدند وچشم وابرو نمی زدندمانند زنان
Hirad
United States
از همه گفته شد جز وزنه برداری. لابد چون ریسش رضازاده هستش!!!!
آقای میراسماعیلی خواهشا برای یه بار هم که شده پاسخگو باش!
حال خوب شد شادی نکردن جودوکارها
اینا کی هستن؟؟؟؟
اگر ما مردم توی بیت المال حقی داشته باشیم
از خرج شدن یک ریال ان در فوتبال باشگاهی ناراضی هستیم
هرجا پول مفت و بی حساب و کتاب باشه
فساد هست
هرج و مرج هست
لیاقت نیست
غیرت نیست
نتیجه نیست
برادران مدیر عامل باشگاه رو بخیال!
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم.
Iran, Islamic Republic of
جهان حرف نداری خیلی خوشم اومد بااین سوال آخرت ، دمت گرم .
سوال آخر اینکه تا چه زمانی قراراست بیت‌المال خرج کسانی شود که نه تنها هیچ منفعتی برای ورزش کشور ندارند؛ بلکه برای عزت و غرور ملی نیز هیچ احترامی قائل نیستند؟