سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۴
۷
بازی‌های آسیایی اینچئون؛

افتخارآفرینی پیاپی ورزشکاران در تکواندو، بوکس و کاراته / ۲ طلا، ۴ نقره و یک برنز دیگر برای رزمی‌کاران

جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب: 383745
فاطمه روحانی و اکرم خدابنده در تکواندو دوم شدند ... علی مظاهری و جاسم دلاوری در بوکس به نقره رسیدند... فاطمه چالاکی در کاراته برنز گرفت.... امیر مهدی زاده در کاراته طلا گرفت.. فرزان عاشورزاده هم بیستمین طلای ایران را کسب کرد.
افتخارآفرینی پیاپی ورزشکاران در تکواندو، بوکس و کاراته / ۲ طلا، ۴ نقره و یک برنز دیگر برای رزمی‌کاران
سرویس روزشی جهان نيوز: روز چهاردهم بازی‌های آسیایی اینچئون در حالی آغاز شده که کاروان ورزشی کشورمان با داشتن ۳ کاراته‌کا، ۳ تکواندوکار و ۲ بوکسور امید زیادی به کسب مدال‌های بیشتر داشت و در تلاش بود تا در جدول رده‌بندی مدالی به کاروان قزاقستان برسد.

اهمیت این مدال‌ها از آن جایی بیشتر می‌شد که کاروان ایران تا قبل از مسابقات امروز، ۱۸ طلا ۱۱ نقره و ۱۶ برنز داشت در حالی‌که کاروان قزاقستان نیز ۲۰ مدال طلا، ۱۹ نقره و ۳۲ برنز را صید کرده بود.

به گزارش جهان، تیم ایران نیز علاوه بر رزمی‌کاران امروز، ۲ نماینده پرامید دیگر به نام‌های نسرین دوستی در وزن ۵۰- کیلوگرم و سجاد گنج زاده در ۸۴+ کیلوگرم را در مسابقات رشته کاراته در روز پایانی مسابقات خواهد داشت.

همچنین تیم‌های بسکتبال و والیبال کشورمان نیز در دیدار نهایی خود به ترتیب برابر کره جنوبی و ژاپن قرار دارند و شانس اول کسب مدال طلا هستند.

گفتنی است در دوره گذشته رقابت‌ها در گوانگ‌ژو، کاروان ایران با کسب ۲۰ مدال طلا به مقام چهارم رسید. این در حالی بود که قزاقستان تنها ۱۸ طلا را در پایان بازی ها کسب کرد و پنجم شد.

جدول لحظه به لحظه مدال‌ها

تا ساعت ۱۳:۳۰ امروز به وقت تهران، کاروان ایران موافق به کسب یک مدال طلای فرزان عاشورزاده در تکواندو؛ یک مدال طلای مهدی‌زاده در کاراته، ۲ مدال نقره در کبدی، ۲ مدال نقره در بوکس و ۲ مدال نقره در تکواندوی زنان و یک مدال برنز دیگر در کاراته زنان رسیده است. قزاقستان هم با اقتدار در هر ۷ فینالی که تاکنون در بوکس برگزار شده به مدال طلا رسیده‌ و علاوه بر آن ۲ فینالیست در کاراته و یک فینالیست در تکواندو داشت.

در حال حاضر جدول رقابت مدالی کاروان‌های ورزشی به شرح زیر است:

ردهکشورطلانقره برنز
1چین14810681
2کره‌جنوبی767180
3ژاپن467276
4قزاقستان282232
5ایران201717
6تایلند12728
7کره‌شمالی111113
8هندوستان11937

کاراته


فاطمه چالاکی برنز گرفت

در دومین روز از پیکارهای کاراته هفدهمین دوره باز‌ی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی، فاطمه چالاکی در وزن منهای ۶۱ کیلوگرم بانوان برای کسب مدال برنز به مصاف "سوجانگ شین" کاراته کایی از کره جنوبی رفت و با نتیجه دو بر صفر او را شکست داد و مدال برنز گرفت.

چالاکی پس از غلبه بر "تینگ لی" از هنگ کنگ با نتیجه ۳ بر صفر، در دومین مبارزه مقابل حریف ازبکستانی، بارنو میرزووآ ۴ بر ۲ نتیجه را واگذار کرد تا برای کسب مدال برنز به مصاف کاراته کا کره جنوبی برود.

مدال برنز چالاکی هفدهمین مدال برنز کاروان ایران بود.

مهدی‌زاده طلایی شد


کاراته‌کای وزن ۶۰- کيلوگرم ايران برابر حریفی از اردن با نتیجه ۶ بر ۳ به پیروزی رسید و مدال طلا را کسب کرد.

وی با غلبه بر حريف کره‌ای با نتیجه ۳ بر ۲ به ديدار پايانی بازی‌های آسيایی ۲۰۱۴ اينچئون راه پيدا کرده بود.

در مرحله یک هشتم نهایی وزن ۶۰- کیلوگرم مردان امیر مهدی‌زاده که در اولین مبارزه خود مقابل" صفرعلی داولاتف" از تاجیکستان ۸ بر صفر پیروز شده بود در دور دوم "وانگ فی" از چین را ۱۱ بر ۵ شکست داد و به جمع ۴ مبارز برتر این وزن راه یافت.

شکست پگاه زنگنه در دیدار رده‌بندی

نماینده ۶۸- کیلوگرم کاراته بانوان کشورمان در دومین مبارزه‌اش از حریف قزقاقستانی شکست خورد و از رسیدن به دیدار فینال بازماند.

وی در دیدار رده بندی نیز برابر حریفی از مالزی با نتیجه نزدیک ۲ بر ۱ شکست خورد.

گفتنی است، خانم زنگنه در اولین مبارزه خود در برابر کلثوم از پاکستان به برتری رسیده بود.

تکواندو

فاطمه روحانی به مدال نقره رسید

تکواندوکار خوب وزن ۷۳- کيلوگرم کشورمان در جریان رقابت‌های بازی‌های آسیایی به مدال نقره دیگری رسید.

روحانی در این دیدار برابر حریف خود از کامبوج با نتیجه ۴ بر ۷ شکست خورد. وی در بازی‌های قبل از فینال خود نیز در نمایشی بسیار عالی با شکست حریفان خود از برونئی و کویت به برتری رسیده بود.

طلا برگردن تکواندوکار ۱۷ ساله ایرانی

فرزان عاشورزاده در وزن ۵۸- کيلوگرم مردان ايران درخشید و در دیدار نهایی در برابر حریف قزاقستانی خود، در حالیکه در ابتدای بازی ۴ بر صفر عقب افتاده بود، بازی را با نتیجه ۷ بر ۴ به سود خود پایان داد و به طلا رسید.

عاشورزاده با پيروزی برابر حريف چين‌تایپه‌ای خود که سابقه قهرمانی جهان داشت با اقتدار و با نتیجه ۱۳ بر ۷ به پیروزی رسید تا یه دیدار حریف قزاقستانی برود.

وی در مرحله یک چهارم نهایی نیز در دیداری نفس گیز "ژائو شوآی" از چین را با نتیجه ۱۱ بر ۱۰ شکست داد. تکواندوکار هفده ساله کشورمان در مراحل قبلی به ترتیب نمایندگان اردن و تایلند را شکست داده بود.

اکرم خدابنده هم به مدال نقره رسید

به گزارش جهان، تکدواندوکار ۷۳+ کيلوگرم کشورمان نیز اسیر ناداوری مجدد چشم بادامی‌ها شد و به مدال نقره بسنده کرد.

خدابنده در این دیدار در حالیکه تا لحظاتی پایانی ۸ بر ۶ جلو بود با نتیجه ۸ بر ۱۰ برابر حریف قدرتمند چینی بازنده شد.

وی موفق شده بود در بازی قبل از فینال در یک بازی برتر با شکست ۱۴ بر ۲ نماینده ماکائو را شکست بدهد و به فینال راه یابد.

اکرم خدابنده در دیدار قبلی خود نیز حریفی از کامبوج را با اقتدار شکست داده بود.

بوکس

علی مظاهری به نقره رسید

به گزارش جهان، بوکسورهای خوب کشورمان امروز برای دریافت مدال طلا به مصاف حریفان می‌روند.

مظاهری در فینال ۹۱ کیلوگرم آنتو پیچف قزاقستانی را در پیش داشت و هر سه دور مسابقه را با نتایج مشابه و نزدیک ۱۰ بر ۹ به رقیب واگذار کرد.

جاسم دلاوری هم مغلوب شد

جاسم دلاوری در وزن ۹۱+ به مصاف ایروان دیچکوی قزاق رفت و در مبارزه با حریف تنومند خود در سه راند و با نتایج نزدیک مغلوب شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آفرین بر شما که لحظه به لحظه مارا در جریان گذاشتید. انشالله ایران در دوره‌های بعد بتواند با کره و ژاپن رقابت کند.
فکر کنم تو این مسابقات نزدیک 7 تا 8 مدال طلا رو ناداوری از ما گرفت
واقعا این بوکسورما مظاهری حقش نقره هم نبود.بابا کی این رو اورده تو بکس یه راننده تریلی بخدا از این حرفه ای تر مشت میزنه.
متاسفم برای شما با این طرز صحبت در مورد جوونای مملکت
دمشون گرم
حران
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر فوتبال
United States
از وزارت ورزش خبر می رسد در پی نتایج ضعیف تنیس روی میز هندبال و جودو وزیر دستور داده سرپرستان جدید این فدراسیونها معرفی شوند