دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱

بررسی اخذ کارمزد بابت کارت خوان ها

دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب: 382909
هیئت دولت بعدازظهر امروز به ریاست دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور تشکیل جلسه داد و اعضای دولت درباره مهم ترین مسائل روز کشور با یکدیگر بحث وتبادل نظر کردند.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، در این جلسه وزارت دادگستری گزارشی در خصوص وضعیت زندان های سراسر کشور ارائه کرد.

هیئت وزیران با خطیر دانستن مأموریت سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی وتربیتی کشور، حل شایسته مشکلات را در گروی اتخاذ راهبرد مشترک قوه قضائیه و دولت دانست.

هیئت دولت از یک سو بر اتخاذ رویکرد و حبس زدایی و استفاده از روش های جایگزین حبس برای کاهش تعداد زندانیان و از سوی دیگر بر تأمین نیازمندی های زندانیان از جمله خدمات بهداشتی، اشتغال و مددکاری در حد استانداردهای مطلوب تاکید کرد.

جهانگیری، دولت را متعهد به تأمین نیازمندی های سازمان در حد استاندارد دانست و اظهار امیدواری کرد با کاهش تعداد و افزایش امکانات، شرایط مطلوب تر فراهم شود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین بر رسیدگی جدی به خانواده زندانیان و پیشگیری از ابتلای آنان به آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

در همین راستا، هیئت وزیران پیشنهادها و دیدگاه های مطرح شده از سوی اعضای دولت برای بهبود وضعیت زندان ها و زندانیان را جهت بررسی بیشتر و هماهنگی لازم با دستگاه های مسئول از جمله معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت دادگستری ، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و همچنین رایزنی با قوه قضائیه به کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک ارجاع داد.

هیئت دولت درخصوص اخذ کارمزد بابت کارت خوان ها از بانک مرکزی خواست تا ضمن بررسی جوانب موضوع، پیشنهاد لازم درباره چگونگی و میزان اخذ کارمزد را به شورای پول و اعتبار منعکس و پس از تصویب آن در شورای مذکور،‌اقدام کند.

در ادامه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی پس از بررسی، به تصویب رسید.

با تصویب هیئت وزیران، مبلغ یکصد و پنجاه میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه های پیشگیری و مقابله با حوادث غیر مترقبه و تأمین آب شرب شهری، روستایی و منطقه ای و مقابله با خشکسالی بخش کشاورزی در استان سمنان اختصاص یافت.

اختصاص مبلغ هفتصد و پنجاه میلیارد ریال اعتبار بابت پروژه های تأمین و انتقال آب زراعی، تأمین آب شرب شهری، روستایی و عشایری، کمک به اجرای مجتمع های آبرسانی و مقابله با حوادث غیر مترقبه در استان چهارمحال و بختیاری، از دیگر مصوبات جلسه امروز هیئت دولت بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمودرضا
Iran, Islamic Republic of
آقا یکی به این آقایی که میخواد از تراکنش مردم پول بگیره ، بگه؛
من کارمند قبلا تمام موجودی خودم رو اول هرماه میرفتم از بانک میگرفتم ، ولی الان هرچقدر نیاز دارم میگیرم. و مانند من میلیونها نفر هستن که وجوهشان روزانه دربانکها هست بدون اینکه کارمزدی بهشان تعلق بگیره...
حال سوال این است که آیا من اگر خواستم از خود پرداز وجه خودم رابگیرم ویا مانده حساب بگیرم، باید از حساب من کارمزد برداشت شود؟؟؟؟
یعنی سودروزانه این میلیاردها تومان وجه مردم که درحسابهای جاری سرگردان است، تکافوی خدمات خودپردازها را نمیکند؟