دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۱

واشنگتن پست: هیجان مکالمه تلفنی فروکش کرده است

يکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۲۷
کد مطلب: 382668
«برخلاف هیجان مکالمه تلفنی سال گذشته اوباما و روحانی، امسال به نظر می‌رسد قهقرایی در روابط ایران و آمریکا به وجود آمده است.»
واشنگتن پست: هیجان مکالمه تلفنی فروکش کرده است
به گزارش جهان به نقل از کیهان، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی خاطرنشان کرد: یک سال پیش اوباما و روحانی حتی مکالمه تلفنی با یکدیگر انجام دادند اما هم‌اکنون پس از یک سال؛ همه آن پیشرفت سیر قهقرایی پیدا کرده و دو کشور ابدا به ثبت یک توافق هسته‌ای نزدیک نشدند.

«آن گیران» مقاله‌نویس روزنامه واشنگتن پست در شماره روز دوشنبه این روزنامه در یادداشتی می‌نویسد: یک سال پیش مکالمه تاریخی تلفنی باراک اوباما و حسن روحانی روسای جمهور آمریکا و ایران در آخرین روز برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل، دیپلماسی را به هیجان آورد. اما اینک بعد از گذشت یک سال، دو کشور ابدا به ثبت یک توافق هسته‌ای نزدیک هم نشده‌اند. امسال در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، اوباما و روحانی حول و حوش یکدیگر ظاهر خواهند شد اما هیچ‌یک برنامه دیدار با هم ندارند. گفت‌وگوهای هسته‌ای به بن‌بست رسیده است.

به نوشته واشنگتن پست، ظریف هفته گذشته در سخنانی در «شورای روابط خارجی» آمریکا در نیویورک گفت: «آمریکا در بحث تحریم‌های ایران غرق شده است. تحریم‌ها به خودی خود منسوخ است و به نفع هیچ‌کس نیست.»

واشنگتن پست می‌افزاید: آمریکا مانع حضور ایران در کنفرانس ائتلاف برای مقابله با داعش شد که هفته گذشته در پاریس برگزار شد اما ایران هم در مقابل اعلام کرد که آمریکا و سایر شرکت‌کنندگان در کنفرانس دارند افتضاحی که خود در عراق به پا کرده‌اند را پاکسازی می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


تحريم مجدد هم شديم.
تحقير هم شديم.
متاسفانه حقوق دان هاي ما از روي هيجان مذاكره مي كنند!