يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

مصر: اردوغان حامی تروریسم است

پنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب: 382276
وزارت امور خارجه مصر سخنرانی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سازمان ملل را محکوم کرد و گفت: اردوغان بدنبال هرج و مرج در منطقه با حمایت از گروههای تروریستی است.
به گزارش جهان؛ تسنیم به نقل از شبکه عربی تلویزیون "بی.بی.سی" خبر داد، وزارت امور خارجه مصر در بیانیه خود سخنان اردوغان را حاوی "بهتان و دروغ پردازی" دانست و او را به حمایت از گروهها و شبکه های تروریستی متهم کرد.

در این بیانیه آمده است: اظهارت اردوغان در سازمان ملل از طریق ترویج یک دیدگاه ایدلوژیک و شخصی محدود و مغایر با واقعیت، بی توجهی به خواست و اراده ملت مصر بود.

این بیانیه افزود: این بهتان زنی و دروغ پردازیها از رئیس جمهور ترکیه عجیب نیست؛ رئیس جمهوری که تمایل فراوان به ایجاد هرج و مرج و تفرقه افکنی در منطقه خاورمیانه از طریق حمایتش از گروههای تروریستی خواه از طریق تایید سیاسی یا حمایت مالی یا پناه دادن به آن دارد که هدف اردوغان از این امر زیان وارد کردن به منافع ملت های منطقه و تحقق بخشیدن به بلندپروازیهای شخصی اش است.

این بیانیه تاکید کرد: این رویکرد اردوغان خروج از چارچوب روابط تاریخی و دوستی بین مصر و ملت ترکیه است.

سامح شکری وزیر خارجه مصر نیز در همین راستا دومین نشست خود با همتای ترکیه ای خود در حاشیه نشست سالانه سازمان ملل در نیویورک را لغو کرد.

پیش از این، مسئولان احزاب مخالف ترکیه و رسانه ها از حمایت اردوغان و دولت وقت خودش از گروههای مسلح از جمله داعش خبر داده و گفتند بودند که اردوغان برای داعش و سایر گروههای مسلح در سوریه سلاح فرستاده است و زخمی های گروههای مسلح را در خاک ترکیه درمان می کند.

رسانه های دولتی عراق نیز نوشته بودند که عناصر داعش پیش از ورود به عراق در پادگان های ترکیه از جمله در شهر غازی عنتاب آموزش دیده اند.

درهمین حال، حکومت جدید مصر نیز با دولت ترکیه دچار روابطی بحرانی است زیرا حکومت مصر، گروه اخوان المسلمین این کشور را یک گروه تروریستی دانسته و فعالیت آن را ممنوع کرده است اما درمقابل دولت ترکیه، از گروه اخوان حمایت می کند و اخیرا میزبان دائمی شماری از رهبران این گروه شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *