يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

ویژه برنامه نود درباره فوتبال‌رزمندگان +فیلم

سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب: 381906
به مناسبت هفته دفاع مقدس، با ابتکار جالب عادل فردوسی پور در برنامه دیشب نود و در یک قسمت ویژه از آن روزگار و اهتمام رزمندگان به ورزش فوتبال به نوعی یادآوری و قدردانی شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، به مناسبت هفته دفاع مقدس، با ابتکار جالب عادل فردوسی پور در برنامه دیشب نود و در یک قسمت ویژه، از آن روزگار و اهتمام رزمندگان به ورزش فوتبال بنوعی یاداوری و قدر دانی گردید.

در این کار در خور ستایش گفتار متنی بسیار دلنشین با اجرای صمیمانه عادل فردوسی پور بر تصاویری از رزمندگان در استادیوم ابادان در زمان محاصره این شهر و نیز رزمندگان جوان جبهه ها در حین بازی فوتبال در پشت خاکریزها و نیز عکس شهدای بی ادعای فوتبالیست پخش گردید که در شروع آن گفتار زیبا چنین آمده بود:

«دهه شصت، دهه دلداگی و حرمان است، دهه حسرتهای سیاه و سفید، دلدادگیهای هزار نقش، جنگ، اژیر قرمز، آرمان، فوتبال زیر نور چراغ زنبوری و پیراهنی که برات عین قسم مادر میمونه، تو دوره جنگ هشت ساله ما با دشمن چیزایی بودند که هنوز هم هستند، فقط باید قلاب انداخت و از قلب تاریخ ۲۹۲۰ روز دفاع بیرون کشیدشون ، چیزهایی مثل قصه های رقص توپ دولایه و فوتبال پشت خاکریزها، تو ساعتهایی که خمپاره کمتر می اومد، عملیاتی نبود، ادعایی نبود، قراردادهای چند میلیاردی نبود، خون و ترکش گلوله بود و چقدر خاص بودند بچه هایی که نزدیک خاکریزهای دشمن یک کمی اینطرف، ان طرفتر، توپ دولایه خسته خودشان رو می انداختند وسط و فوتبال بازی میکردند. دنبال توپ می دویدند و شاید فردا یک ترکش نامرد دشمن پای دویدن را از آنها میگرفت.... »

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *