چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰
۱
وزیر نیرو:

«جریمه آبی» در راه است

بحرانِ جدی آب قابل مدیریت است/ مدیریت مصرف را از دولت آغاز می‌کنیم
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب: 381541
وزیر نیرو گفت: در حال تهیه طرحی در هیئت دولت هستیم که جریمه مشترکانِ پرمصرف نهایی شده و به صورت شفاف اطلاع رسانی شود که از چه میزان مصرف مشمول افزایش شیب پرداخت ها و حتی جریمه خواهند شد.
به گزارش جهان، حمید چیت چیان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: تابستان را با مدیریتِ عرضه و مدیریتِ مصرف آب در حالی گذراندیم که برخی کلانشهرهای ما در نقطه سر به سر تولید و مصرف آب قرار داشتند و ۲ تا ۳ کلانشهر هم میزان مصرف آب در آنها بیش از ظرفیت تولید بود.

وی افزود: پاییز را در حالی شروع می کنیم که وضعیت منابع آبی کشور مطلوب نیست، ذخایر آبی پشت سدها برای مصرف پاییزه با روند مصرف معمول آب در کشور ما، کافی نیست.

وزیر نیرو با بیان اینکه "در وضعیت بحران آب قرار داریم اما بحرانِ جدی کنونی آب قابل مدیریت است"، گفت: سالهای سال است که صرفه جویی در مصرف آب تبلیغ می شود و در یکسال اول دولت یازدهم نیز، وضعیت بحرانیِ دسترسی به منابع آبی با توجه به میزان مصرف، بارها و بارها اطلاع رسانی شده اما هنوز رویه مصرف این مایع حیاتی در کشورِ ما به گونه ای است که حتی کشورهای پرآب دنیا نیز اینچنین مصرف نمی کنند.

* افزایش شیب پرداختهای مالی و جریمه در انتظار پرمصرف‌ها

این عضو کابینه دولت تصریح کرد: اطلاع رسانی هایی که تاکنون انجام شده ادامه خواهد یافت تا مردم بیش از پیش با واقعیت های آبی کشور آشنا شوند و اگر کسی تا امروز کم آبی و خشکسالی را جدی نگرفته، نسبت به این موضوع آگاه شود، اما در مرحله بعد؛ در حال تهیه طرحی در هیئت دولت هستیم که جریمه مشترکانِ پرمصرف نهایی شده و به صورت شفاف اطلاع رسانی شود که از چه میزان مصرف مشمول افزایش شیب پرداخت ها و حتی جریمه خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در هیئت دولت مطرح شده که مدیریت مصرف آب باید در بخش های دولتی، وزارتخانه ها و سازمانهای دولت گسترش پیدا کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نوشدارو بعد از مرگ سهراب که میگو یند همین است این کارها حداقل از یک سال پیش باید اتخاذ میشد که ما به وضعیت امروز نرسیم نه اینکه بگذاریم قحطی آب گلویمان را بفشارد و ما تازه به فکر جلسه بحران بیافتیم .!!!! مخصوصا که دولت ما اسمش دولت تدبیر است و این کار کمال بی تدبیری است .