يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

‫نبردامروز برسر تسخیرقلب‌ها و ذهن‌هاست‬

سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۲
کد مطلب: 379457
معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی خطاب به دست اندرکاران برگزاری دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی تاکید کرد : بحمدالله دوره دوم نمایشگاه، با بهره گیری از تجربیات دوره اول با نقاط قوت بیشتری همچون استقبال گسترده تر از نمایشگاه نسبت به دوره اول و افزایش فضای همدلی در بین فعالان این عرصه، در جبهه انقلاب اسلامی برگزار شد.
به گزارش جهان به نقل از ستاد خبری دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی متن این پیام به این شرح می باشد :

بسم الله الرحمن الرحیم

فَإِنَّا مُسْتَقْبِلُونَ أَمْراً لَهُ وُجُوهٌ وَ أَلْوَانٌ لَا تَقُومُ لَهُ الْقُلُوبُ (قرآن كریم)

مسئول محترم دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی و تمامی دست اندركاران و عزیزان برگزار كننده نمایشگاه؛

درعصر كنونی كه عصر به هم ریختگی مرز واقعیت و مجاز نام می نهند افق پیش روی انسان بسیار غبار آلود شده و امكان تشخیص حق از باطل، دروغ از راست و سره از ناسره، بسی دشوار شده است. امروزه قدرت های مستكبر جهان شیوه های منسوخ دوران استعمار كهن را كنار گذاشته و با تكیه بر فناوری های شگرف رسانه ای انسان سر گشته امروز را تحت محاصره انواع حیله ها و ترفندهای رنگ رنگ كه قلب و ذهن او را نشانه رفته و هزار سراب پر وسوسه را در مقابلش قرار می دهند گرفتار كرده است.

راهبرد استعمار فرانو در عصر حاضر شبیخون زدن به قلمرو ارزش ها، باور ها ، آرمان ها، فرهنگ و ذهنیات مردم جوامع هدف است.

بر این اساس باید گفت نبرد سرنوشت ساز امروز نبرد بر سر تسخیر قلب ها و ذهن هاست.

انقلاب اسلامی به عنوان پدیده بی نظیر قرن بیستم به دلیل تكیه بر اسلام ناب محمدی(ص)، كه در ذات خود استكبار ستیز و بر هم زننده ی شاكله و بنیاد لیبرال و دموكراسی در عصر حاضر است، به دلیل ماهیت مردمی خود، بیش از هر پدیده ای دیگری در معرض تهاجم فرهنگی نظام سلطه قرار دارد. دشمن در این نبرد با بهره گیری از امكانات سخت افزاری و نرم افزاری مختلف، خصوصا در عرصه رسانه، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را مورد هدف قرار داده است.

در چنین شرایطی توقف بر دشمن مستلزم شناخت و به كار گیری شیوه ها و ابزار متناسب با این نبرد، عملكرد هماهنگ و معطوف به راهبردهای امام خامنه ای (مدظله العالی) همچون مواجه فعال و خردمندانه در عرصه فضای مجازی است.

خوشبختانه جوانان ایرانی مسلمان و انقلابی به عنوان افسران جنگ نرم به یمن هوش و استعداد سرشار خداداد با درك عمیق اهمییت این عرصه و اقتضائات آن به مقابله ای جانانه با تهاجم نرم دشمن در فضای مجازی شتافته و ضمن بهره گیری از همان ابزار ها و فناوری های پیشرفته، سبقه ای قدسی و معنونی بدان بخشیدند تا ترفند دشمن را زیركانه علیه خود او استفاده كنیم.

طی سالیان اخیر شاهد حضور پر شور نیروهای جوان و انقلابی با انگیزه هایی مقدس و اراده هایی پولادین به عرصه نرم رسانه ای و مجازی هستیم كه حاصل این حضور مبارك رویش های فراوان و امید بخش در حوزه های گوناگون، مانند فیلم، مستند، پویا نمایی، بازی های رایانه ای، نماهنگ و اینترنت بوده است.

آنچه كه بیش از هرچیز موجب خرسندی و امید واری می گردد این است كه افسران نرم كشور به خوبی توانسته فناوری های ظهور یافته در مغرب زمین را برای انتقال پیام ها و انعكاس دیدگاه های انقلاب اسلامی به خدمت بگیرند و از این حیث نوعی بدیع از محصولات رسانه ای را عرضه كنند.

نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی، آیینه ای بود كه رویش ها و دستاوردهای فرزندان توانمند انقلاب در عرصه فناوری های نوین رسانه ای با رویكرد دینی و انقلابی را به نمایش گذاشت و نوید بخش توفیقات شگرف جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در سایه تقویت همدلی و هماهنگی فعالان این عرصه در آینده نزدیك بود . البته برگزاری این نمایشگاه به معنای پایان كارنیست.بلكه از شروعی پویا و پر نشاط برای فتح قله های بلند پیشرو خبر می دهد، بی شك تا رسیدن به نقطه نهایی راهی بس دراز و صعب العبور را پیمود.

بحمدالله دوره دوم نمایشگاه، با بهره گیری از تجربیات دوره اول با نقاط قوت بیشتری همچون استقبال گسترده تر از نمایشگاه نسبت به دوره اول و افزایش فضای همدلی در بین فعالان این عرصه، در جبهه انقلاب اسلامی برگزار شد. در این حال تلاش مجاهدانه در عرصه جنگ نرم می طلبد،تا دایره احتمالات این رویداد با بهره گیری از نظرات دلسوزان این عرصه ساخت در برنامه ریزی برای حركت های آتی مدنظر قرار گیرد.

در پایان ضمن تجلیل و تقدیر از تلاش مخصلانه و مومنانه ی شما افسران جنگ نرم كه در سالی كه مزین به نام فرهنگ است، جلوه هایی از مدیریت جهادی را به نمایش گذاشتید از همه دستندركاران و نقش آفرینان برپایی این نمایشگاه تشكر نموده در دهه كرامت كه روشن به خورشید پر فروغ رضوی است از درگاه خداوند متعال توفیقات روز افزون همه شما را خواستارم.

مراسم قدردانی از زحمات دست اندركاران برگزاری دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی عصر روز چهارشنبه دوازدهم شهریور ماه سال جاری در سالن همایش های سازمان فضای مجازی سراج با حضور مهندس انتظاری دبیر شورای عالی مجازی كشور ، لاله افتخاری عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ، حسین یكتا فرمانده قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیاء ، دكتر جعفر درونه نماینده معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، دكتر پیرهادی عضو شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از دست اندركاران برگزاری دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *