يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

پاسخ قاطع روسیه به تحریم های جدیدغرب

دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 379203
نخست وزیر روسیه تاکید کرد که مسکو این احتمال را رد نمی‌کند که می‌تواند در پاسخ به تحریم‌های جدید غرب حریم هوایی خود را ببندد.
به گزارش جهان؛ تسنیم به نقل از ریانوستی، دیمتری میدویدیف نخست وزیر روسیه در مصاحبه با روزنامه ودوموستی تصریح کرد: از کشورهای غربی باید پرسید که آیا تحریم های جدیدی وجود خواهد داشت ولی اگر تحریم هایی در ارتباط با انرژی یا محدودیت های بیشتری برای بخش مالی ما وجود داشته باشد ما نیز به صورت نامتقارن به این تحریم ها پاسخ خواهیم داد. به عنوان مثال با اعمال محدودیت هایی در زمینه حمل و نقل.

وی در ادامه افزود: ما بر اساس این مبنا فعالیت می کنیم که روابط دوستانه ای با شرکای خود داریم و بنابر این فضای هوایی روسیه برای پروازها باز است ولی اگر ما با محدودیت روبرو شویم مجبور به پاسخ دادن خواهیم بود. اگر شرکت های هواپیمایی غربی خارج از حریم هوایی ما پرواز کنند این مساله منجر به ورشکستگی بسیاری از این شرکت ها خواهد شد.

وی در عین حال گفت: البته این یک گزینه بد خواهد بود. ما تنها دوست داریم که شرکای ما این مساله را درک کنند. وی ضمن ابراز تاسف از اقدام غرب در اعمال چندین دور تحریم علیه روسیه تاکید کرد: من امیدوارم که شرکای ما هوشیارتر باشند.

بحران شرق اوکراین و اقدام روسیه در الحاق کریمه به خاک خود موجب نگرانی شدید کشورهای شرق اروپا و حوزه بالتیک شده است.پس از تحولات اخیر اوکراین ناتو حضور نظامی خود در شرق اروپا را به شدت گسترش داده است. روسیه ناتو را متهم کرده است که به بهانه بحران شرق اوکراین به دنبال افزایش نفوذ خود در شرق اروپا و در نزدیکی مرزهای این کشور است.

کشورهای غربی به بهانه دخالت روسیه در تحولات شرق اوکراین تحریم های تجاری و سیاسی زیادی را علیه مسکو اعمال کرده اند. روسیه نیز در پاسخ به این تحریم ها تصمیم گرفته است تا واردات مواد غذایی و محصولات کشاورزی را از کشورهای غربی ممنوع کند.

میدویدیف گفت: جنگ تحریم ها منجر به برقراری صلح و آرامش در اوکراین نخواهد شد. بر عکس این تحریم ها این تحریم ها نظام امنیتی جهان را تهدید می کند. اکثر سیاستمداران این واقعیت را درک می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *