دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱

پیروزی قاطع شاگردان کواچ بر پورتوریکو

يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۰۴
کد مطلب: 379127
تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی مرحله نخست مسابقات قهرمانی جهان، موفق به شکست پورتوریکو شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی مرحله نخست مسابقات قهرمانی جهان با نتیجه ۳ بر صفر پورتوریکو را شکست داد.

آخرین بازی مرحله نخست مسابقات والیبال قهرمانی جهان، یک بازی مرگ و زندگی دیگر برای پورتوریکو در برابر تیمی بود که صعودش به مرحله دوم قطعی شده بود. پورتوریکو باید این بازی را با ۳ امتیاز می‌بُرد و منتظر می‌شد تا آمریکا هم ۳ امتیاز از ایتالیا بگیرد. نماینده منطقه آمریکای شمالی و مرکزی، شب گذشته با نتیجه ۳ بر یک ایتالیا را شکست داد و کورسوی امید این تیم برای صعود همچنان زنده بماند.

اسلوبودان کواچ برای شروع این بازی از سعید معروف، شهرام محمودی، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور، محمد موسوی، آرمین تشکری و فرهاد ظرف (لیبرو) استفاده کرد. در این تیم، سعید معروف و محمد موسوی تا اینجای کار، بهترین پاسور و مدافع روی تور مسابقات هستند. شروع بازی نشان می‌داد که دیدار سختی پیش روی بازیکنان ایران نیست. وقت استراحت‌های فنی این بازی در امتیازهای ۸ بر ۲ و ۱۶ بر ۶ به دست آمد. شاگردان کواچ در یک بازی برتر توانستند ست نخست را ۲۵ بر ۱۷ به سود خود تمام کنند.

گروه D تنها گروهی است که در آن هنوز وضعیت ۳ تیم مشخص نشده بود و ۲ تیم از میان تیم‌های پورتوریکو،‌ ایتالیا و آمریکا به مرحله دوم صعود می‌کردند. حضور ایران و فرانسه به مرحله دوم، قطعی شده بود. ۲ تیم ست دوم را پایاپای شروع کردند و در حالی که امتیازها ۴ بر ۴ مساوی بود، اختلاف نظری نظری نسبتا طولانی بین ۲ تیم رخ داد که داور دوم از کشور کامرون، پس از بازبینی فیلم بازی، امتیاز این رالی را به پورتوریکو داد. بازیکنان حریف اگرچه تا پایان ست دوم در حمله، کمی بهتر از ایران عمل کرده بودند اما در دفاع و اختلاف زیادی با قرمزپوشان ایران داشتند، ضمن اینکه اشتباهات بازیکنان پورتوریکو به مراتب بیشتر از شاگردان کواچ بود. نتیجه این ست نیز ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران تمام شد، البته اگر بازیکنان ایران در پایان هر ست از اشتباهات خود کم می‌کردند، اختلاف امتیازات بیشتر هم می‌شد.

تیم ایران در ست سوم هم برتری محسوسی نسبت به حریف خود داشت و توانست ۲۵ بر ۱۴ برنده شود تا ضمن کسب پیروزی ۳ بر صفر و ۳ امتیاز این بازی با ۱۱ امتیاز به عنوان تیم دوم به مرحله دوم صعود کند.

۴ تیم برتر گروه D یعنی فرانسه، ایران، آمریکا و ایتالیا در مرحله دوم مسابقات از روز چهارشنبه ۱۹ شهریور به مصاف حریفان خود می‌روند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *