سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

تقدیر سیاسی جشنواره ونیز از «بنی‌اعتماد»

يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب: 379027
هفتاد و یکمین جشنواره بین المللی فیلم ونیز با اعطاء شیر طلا به فیلمی سوئدی و اعطاء شیر نقره‌ای بهترین فیلمنامه به فیلم «قصه‌ها» به کار خود پایان داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، هفتاد و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز با اعطای جوایز این دوره از رقابت‌ها، شب گذشته به کار خود پایان داد.

برگزارکنندگان این جشنواره در اقدامی سیاسی جایزه بهترین فیلمنامه را به فیلم «قصه‌ها» ساخته «رخشان بنی اعتماد» اعطاء کردند.

«قصه‌ها» فیلم سیاه اجتماعی است که روایتگر وضعیت شخصیت فیلم‌های قبلی «بنی‌اعتماد» در زمان حال است. در این فیلم «نوبر کردانی» (روسری آبی) در زندگی‌ مشترکش با «رسول رحمانی» شکت خورده و اکنون گرفتار مردی شکاک و بیمار است. شخصیت «باران کوثری» که در فیلم «خون بازی» اعتیادش را ترک کرده بود با بیماری ایدز دست و پنجه نرم می‌کند و شخصیت سیاسی و منتقد «فروتن» در فیلم «زیر پوست شهر»، اکنون روزه سکوت گرفته و مسافرکشی می‌کند و ... .

بنا بر این گزارش، شب گذشته شیر طلا بهترین فیلم، برترین جایزه این رقابت ها، به فیلم «یک کبوتر روی شاخه به هستی می اندیشد» به کارگردانی «روی اندرسون» تعلق گرفت.

دیگر برندگان جشنواره امسال در بخش های اصلی به شرح زیر است:

در بخش جایزه بزرگ هیأت داوران: «نگاه سکوت» ساخته «جاشوآ اوپن هایمر»

در بخش بهترین بازیگر نقش اول زن: «آلبا روهرواچر» برای «فیلم قلب های گرسنه»

در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد: «آدام ریورز» برای فیلم «قلب های گرسنه»

در بخش بهترین کارگردانی: «آندری کونچالفسکی» برای فیلم «شب های سفید مرد پستچی»

در بخش جایزه ویژه هیأت داوران: فیلم ترکیه ای «سیواس» به کارگردانی «منادی خان»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *