سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

خبر مان از مذاکرات ایران و سه کشور اروپایی

پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۱
کد مطلب: 378639
سخنگوی «کاترین اشتون» روز پنج‌شنبه گفت: دیدار نمایندگان ایران و سه کشور اروپایی روز ۲۰ شهریور (۱۱ سپتامبر) برگزار می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «مایکل مان» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه برگزاری نشست میان نمایندگان ایران و سه کشور اروپایی حاضر در مذاکرات هسته‌ای را تائید کرد.

همانطور که پیشتر خبرگزاری فارس گزارش داده بود، آقای مان اعلام کرد که این مذاکرات، پیرو دیدار روز دوشنبه «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز ۲۰ شهریور (۱۱ سپتامبر) در سطح مدیران سیاسی برگزار می‌شود.

همچنین قرار است دور تازه مذاکرات جامع هسته‌ای، روز ۲۷ شهریور (۱۸ سپتامبر) در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شود. گفته می‌شود وزیران خارجه ۷ کشور هم در حاشیه نشست دیدارهای خواهند داشت.

ظهر امروز (پنجشنبه) قرار است مذاکرات ایران و آمریکا در سطح معاونان وزرای خارجه دو کشور در شهر ژنو برگزار شود که این مذاکرات سه روز به طول خواهد انجامید.

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران و «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه دهم شهریور ماه به مدت سه ساعت در بروکسل پایتخت بلژیک در باره مذاکرات هسته‌ای جاری و دور بعدی گفت‌وگو ها در نیویورک بحث و تبادل نظر کردند.

ایران و گروه ۱+۵ در خصوص راه حل جامع هسته‌ای تا کنون ۶بار در شهر وین پایتخت اتریش گفت‌گو کرده‌اند که در آخرین دور مذاکرات، حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد از متن پیشنویس توافق نامه جامع هسته‌ای نگارش پیدا کرد اما هنوز اختلافات عمده در خصوص میزان غنی سازی، تحریم‌ها، بازه زمانی اجرای توافق نامه جامع و همچنین رآکتور آب سنگین اراک باقی است.

ظریف روز جمعه هفتم شهریور ماه نیز در سفری که به مسکو داشت با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود در خصوص این مذاکرات به گفت‌گو پرداخت و قرار است در حاشیه اجلاس سران سازمان شانگهای که در دوشبنه پایتخت تاجیکستان برگزار می‌شود ،ظریف و همتای چینی او درباره این مذاکرات رایزنی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *