شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰
۱

اعتراض‌برنجکاران شمال به‌شرایط سختشان

چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب: 378454
دبیر صنف برنجکاران آمل با گلایه از بی توجهی دولت به برنجکاران و کاهش ۵۰۰ تومانی قیمت خرید برنج از کشاورزان گفت: وزارت جهاد هیچ حمایتی از برنجکاران ندارد و کشاورزان در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند.
به گزارش جهان؛ فرامرز نبی پور در گفت‌وگو با میزان افزود: بارها به نهادهای مربوطه، وزرات جهاد، وزارت صنعت، سازمان تعاونی روستایی، نامه نوشتیم، شکایت کردیم، اما هیچ پاسخی نگرفتیم.

وی افزود: سازمان تعاونی هیچ کمکی نمی کند هیچ خرید و فروش و معامله ای انجام نمی‌شود. کشاورزان مجبورند برنجها را با درصد پایین بفروشند و متاسفانه حتی هزینه تولید هم برایشان تامین نمی‌شود.

به گفته نبی‌پور، کارخانه‌داران با بنکداران تبانی کرده و با بایکوت خرید از برنجکاران، این قشر ضعیف را در مضیقه گذاشته و این بلا بر سر کشاورزان آمده است.

وی ادامه داد: قیمت خرید نسبت به سال گذشته هر کیلو ۵۰۰ تومان کاهش داشته است و مهمتر اینکه نرخ خرید تضمینی را یک سال زودتر تعیین می کنند و متاسفانه وزارت جهاد هیچ حمایتی از برنج کاران نمی کند. سال گذشته برنج را با قیمت ۶۳۰۰ تومان فروختیم و امسال با توجه به تورم ۲۵درصدی حقوق کارگر و کود برنج را از کشاورزان با قیمت ۵۸۰۰ تومان خریدند.

رییس خانه کشاورز آمل با بیان اینکه پول نقد هم در ازای خرید به کشاورز نمی‌دهند افزود: اگر هم خریداری پیدا شود با دادن چک چند ماهه خرید می‌کند.

وی افزود: نه تنها نرخ خرید از کشاورز بالا نمی رود از طرفی وسایل کشاورزی نیز به طرز سرسام آوری افزایش می یابد و کشاورزان مشکل تامین هزینه دارند.

نبی پور در پاسخ به اینکه چرا تغییر کاربری به شدت در حال انجام است، گفت: کشاورزان با بی میلی از سر ناچاری زمین‌های خود را خاک می کنند. هیچ برنجکاری دلش نمی خواهد زمین کشاورزی‌اش تبدیل به ویلا شود.

وی می گوید: منطقه ما بهترین منطقه برنج خیز است اما اکثر کشاورزان زمین خود را خاک کرده‌اند در صورتیکه برای کشاورز این کار مانند اینست که یکی از اعضای بدن یا کلیه‌اش بفروشد. از دولت می خواهیم که به داد برنجکاران برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دولته تدبیروامیده دیگه حتما این هم یکی ازتدابیرشونه